נג'אה מנסור תבעה את היחידה הארצית לחיסכון פיננסי (נתבעת 1) ואת אפ-גרייד סוכנות לביטוח וליסינג (נתבעת 2) בבית משפט לתביעות קטנות ברמלה בסכום של 3,000 שקל לאחר ששכרה את שירותיהן התאכזבה. מכתב התביעה עלה שהנתבעות, הפועלות לאיתור כספים וזכויות של אנשים תמורת עלות מסוימת, גבו מהתובעת 1,000 שקל עבור פתיחת תיק. לדבריה, נתבעת 2 הבטיחה להעביר לחשבונה כספים מחברת הביטוח אליהו בתוך 45 יום ועד היום הדבר לא נעשה. "נתבעת 2 התחייבה לפדיון הפוליסה בסך 8,150 שקל על-פי חוק חוזה ביטוח". התובעת ביקשה את עלות פתיחת התיק (צורפה חשבונית) בתוספת פיצוי בגין עוגמת נפש והביעה אכזבה מהשירות שלא עמד בציפיותיה.
נתבעת 1 צרפה לכתב ההגנה את ההסכם שנערך עם התובעת בו הודגש שעלות פתיחת תיק, "לא תוחזר ללקוח בכל מקרה". לדבריה, לא איתרה פוליסה על שמה של התובעת ועל כן הטיפול בה הסתיים ללא גביית עמלה. "התובעת הייתה אמורה לשלם שכר טירחה בשיעור של 30 אחוז שיתקבלו מחברת הביטוח בתוספת מע"מ". הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה ולחייב בהוצאות משפט. נתבעת 2 לא טרחה להגיש כתב הגנה ואף לא התייצבה לדיון בפני השופט זכריה ימיני.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, דחה השופט את התביעה לאחר שלא הוכחה וחייב את התובעת לשלם לנתבעת 1 סך של 300 שקל הוצאות משפט. "התובעת לא הוכיחה שפוליסת הביטוח בתוקף וכי הגיע מועד פדיון הכספים מחברת הביטוח על-פי הפוליסה. על-פי ההסכם שנחתם על ידה לא מגיע לה החזר פתיחת תיק בכל מקרה". השופט לא פסק הוצאות לטובת נתבעת 2 משום שלא התייצבה לדיון.