X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יעיד במשך שבע שעות וייחקר על-ידי פרקליטי אולמרט ושולה זקן בפרשת המעטפות פרקליטי אולמרט שכרו משרד חקירות בארה"ב שיעלה פרשיות מעברו טלנסקי: "בדרך זו ירסקו את אולמרט ולא אותי"
▪  ▪  ▪
החשוד, העד. [צילום: פלאש 90]

חקירתו הנגדית של העד משה (מוריס) טלנסקי החלה הבוקר (יום ה', 17.7.08) בבית המשפט המחוזי בירושלים. פרקליטיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט צפויים לחקור אותו שתי וערב בפרשת המעטפות. עו"ד אלי זהר יפתח בחקירה הנגדית. בימים הבאים יחקור את העד עו"ד נבות תל צור.
קודם לדיון אמר טלנסקי כי כאשר "אני שומע על כך שמתכוונים לרסק את עדותי, אני חושב על טנק ואבן". עו"ד זהר אמר כי היום יראו איך האמת יוצאת לאור. "אנחנו מתכוונים לעשות עבודה שהוכנה על-ידי כל הצוות שלנו ומה שצריך לקעקע בגרסת המשטרה והפרקליטות - נשתדל לקעקע", אמר כשהוא רומז על כך שמדובר בהתנהלות לא ראויה מצד הפרקליטות.
פרקליט המדינה משה לדור אמר לפני הדיון שההחלטה בתיק לא תסתמך אך ורק על עדותו של טלנסקי, אלא על מכלול הראיות בתיק.
פרקליטי אולמרט שכרו משרד חקירות בארה"ב, שבדק פרשיות שבהן היה מעורב טלנסקי, במטרה לקעקע את אמינותו. טלנסקי הגיב על החיטוט בעברו באומרו: "כשאולמרט היה צריך כסף מטלנסקי לא הייתה לו בעיה עם טלנסקי האיש. אבל עכשיו, כדי להיחלץ מהתסבוכת אליה נקלע, כל האמצעים כשרים בעיניו - כולל ניסיונות שלא יצלחו, להשחיר את שמי. זה כנראה האיש".
בפרשת המעטפות חשוד אולמרט במרמה, במתן שוחד, בגניבה, בעבירה על חוק המתנות ובהלבנת הון. לאחר שטלנסקי ניסה שלשום לרכך ציפיות לקראת החקירה, בחר אתמול לנקוט בקו תקיף והאשים את ראש הממשלה בהעלאה באוב של פרשיות לכאורה מעברו מלפני כ-20 שנה. לדבריו, אם ינקטו עורכי דינו של אולמרט בדרך זו, ירסקו את אולמרט עצמו ולא אותו (טלנסקי). יועץ התקשורת ששכר, רונן צור, אמר כי "בעבר הגיש טלנסקי תביעת לשון הרע נגד איש עסקים שכביכול אוים על-ידו. טלנסקי זכה לבסוף בתביעת הדיבה, ובית המשפט פסק לו 60 אלף דולר פיצוי והתנצלות".
לכתבים סיפר טלנסקי כי הוא מגיע לחקירה ב"מצב-רוח בלתי ידידותי לאולמרט". בפעם הקודמת בה העיד נחקר במשך שמונה שעות, שבהן סיפר על כך שנתן לאולמרט הלוואות בשווי של מאות אלפי דולרים ובמזומן שנמסרו בתוך מעטפות.
עורכי הדין אלי זהר ונבות תל-צור, פרקליטיו של אולמרט, יציגו לטלנסקי שורה ארוכה של שאלות. הוא צפוי להיחקר בדלתיים פתוחות במשך שבע שעות עד השעה 16:00. חקירה נוספת צפויה גם מחר ובתחילת השבוע הבא. החקירה תוקלט ותצולם, ותשמש חלק ממשפטו של אולמרט במידה שיוחלט להגיש נגדו כתב איום בפרשת המעטפות.
גם עו"ד מיכה פטמן, פרקליטה של שולה זקן, מנהלת לשכתו לשעבר של אולמרט, צפוי לחקור את טלנסקי בחקירה הנגדית. מאחר שפרקליטיו של אולמרט טרם קיבלו את מסמכי חיקור הדין של המשטרה ארה"ב, שנעשו בליווי צמוד של הפרקליטות המקומית שם, ביקשו עורכי הדין לבצע חקירה נגדית נוספת באוגוסט הקרוב.
יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר כי היום "יתחילו להיחשף הסדקים בגרסת המשטרה והפרקליטות, והציבור בישראל יבין שמנסים להוריד ראש ממשלה מכהן על-סמך קטעי עובדות לא-בדוקות ועדויות סותרות".

תאריך:  17/07/2008   |   עודכן:  17/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כשאני שומע ריסוק אני חושב על טנק ואבן"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שטיא - הבעיה שריסקו אותנו העם
מיכל מירושלים  |  17/07/08 09:22
2
כל ההליך בלתי חוקי ונגד המדינה
העגלה לפני הסוסים  |  17/07/08 09:26
3
חוצפה של אולמרט-עסקה דוקא היום
רוי  |  17/07/08 09:40
4
כבר מיום הראשון מבינים שהמשטרה
כבר מיום הראשון מ  |  17/07/08 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ל-24 עורכים וכתבים נאמר לא להגיע לעבודה בשישי-שבת    הנזק: פגיעה קשה בתחרות, ביומני החדשות ובמהדורות    העובדים העיתונאים: "משפילים אותנו"
עידן יוסף
מתעצם הוויכוח בין עיריית חדרה למשרד התחבורה    מכתבו החריף של מנכ"ל משרד התחבורה שנשלח לראש העיריה לאחר הפגנה שחסמה את תנועת הרכבות מגלה מלחמת גרסאות שעלולה לעלות בחיי אדם
יורם גביזון
טבע במו"מ לרכישת חברת התרופות באר תמורת 7.5 מיליארד דולר    לפי הערכות, טבע צפויה לרכוש את באר, הנסחרת בשווי 5.2 מיליארד דולר    מחיר הרכישה גבוה ב-44% ממחירה בבורסה
מערכת ONE
טור דה פראנס: הקטע ה-11 יצא לדרך לאחר שרוכב ספרדי נתפס בבדיקת סמים, קאדל אוואנס עדיין מוביל בסיכום הכללי    קורט-אסלה ארבסן זכה בקטע
רועי גלדסטון
ישראל הוזמנה לתחרות שחיה במים פתוחים, שתיערך בסוריה וקפריסין    המוזמנים מתבקשים להביא דגל ועותק של ההמנון    האיגוד: "ההזמנה הגיעה מדובאי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il