X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הותר לפרסום: ראש אמ"ן לשעבר אלי זעירא חשוד בעבירות על בטחון המדינה צוות בדיקה שהקימה הפרקליטות יחקור חשדות כי זעירא חשף את זהות סוכן המוסד האזרח המצרי ד"ר אשרף מרוואן - חושף עיתוי מלחמת יום כיפור
▪  ▪  ▪
אלי זעירא. חשף את זהות הסוכן

הותר לפרסום: ראש אמ"ן לשעבר, אלי זעירא, חשוד בעבירות על בטחון המדינה. לבקשת עיתון הארץ, הוסר (יום ד', 16.7.08) צו איסור פרסום על פתיחת חקירה בידי שירות הביטחון הכללי והמשטרה נגד ראש אמ"ן לשעבר זעירא בחשד לחשיפת סודות מדינה.
מדובר בחשד לכאורה כי זעירא גילה כי איש העסקים המצרי ד"ר אשרף מרוואן הוא סוכן מוסד. כזכור, מרוואן מצא את מותו בלונדון בנסיבות שטרם הובררו.
החקירה החלה לפני כחודשיים אך בית משפט השלום בפתח תקוה הוציא לבקשת חוקרי השב"כ והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות צו איסור פרסום כולל ל-4 חודשים, צו שצומצם אמש. השופט אהרן גולדס קבע כי ניתן לפרסם את דבר קיום החקירה המשותפת ליחידה לחקירות בינלאומיות ולשב"כ ובשיתוף הפרקליטות נגד אלי זעירא "בחשד כי חשף, לכאורה, סודות מדינה". השופט התיר לפרסם פרטים שפורסמו בעבר. בנוסף, הוא התיר לזעירא לפרסם כי הוא "מכחיש שחשף סודות מדינה". זאת "ובלבד שההכחשה לא תפגע בצו הקיים והאוסר פרסום פרטים הקשורים לחקירה".
עוד אסר השופט על פרסום "תוצרי חקירה, פריטים, כל פרט אודותם, תוכן גרסת המעורבים, זהותם של המעורבים האחרים", למעט זהותו של אלי זעירא. הוא הוסיף כי ייאסר על פרסום "התייחסות של כל המעורבים לגבי תוצרי החקירה לרבות מוצגים ופריטים".
החקירה החלה בהוראת הפרקליטות בעקבות תלונות שהגישו ראש המוסד לשעבר, צבי זמיר, ושני בכירים לשעבר מאמ"ן עמוס גלבוע ויוסי לנגוצקי נגד זעירא בטענה כי הוא זה שחשף את זהותו של הסוכן מרוואן. לתלונותיהם צירפו מסמכים, עדויות ואף מחקרים שפורסמו בארץ ובחו"ל המעידים על כך שהחושף הוא זעירא. מזוז וניצן הקימו צוות בדיקה בראשות עו"ד בת אור כהנוביץ, מהמחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות.
פרשת מרוואן התגלגלה בתקשורת במשך שנים כאשר זעירא טען וב"דעת יחיד" כי מי ששימש סוכן המוסד שהעביר לישראל את המידע על כוונתה של מצרים לפתוח במלחמת יום כיפור ב-6 באוקטובר 1973, הוא למעשה סוכן כפול.
על-רקע התלונה נגדו, הגיש זעירא תביעת דיבה נגד זמיר, וזו עברה להליך בוררות בפני המשנה לשעבר לנשיא בית המשפט העליון, השופט תיאודור אור. לפני כשנה פסק השופט אור כי זמיר לא עבר עבירה של לשון הרע נגד זעירא וכי זעירא אכן הדליף לכאורה את שם הסוכן, קרי מרוואן.
זמן קצר לאחר מכן, נמצאה גופתו של הסוכן מרוואן בחצר ליד ביתו בלונדון. החקירה על נסיבות מותו טרם הסתיימה אך זמיר טען כי הוא התאבד על-רקע חשיפת היותו סוכן מוסד.
כאמור, הבוקר (ה') נחשף כי הוחלט לפתוח בחקירה נגד זעירא בחשד כי חשף סודות מדינה.

בית המשפט השלום פתח תקוה 2145/08
תאריך:  17/07/2008   |   עודכן:  17/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חקירה נגד אלי זעירא בחשד שהדליף שם סוכן
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לחקור באיזה נשק רצח קין את הבל ל"ת
אין גבול לטיפשות  |  17/07/08 13:29
2
אלןף אלי זעירה
אייל אברהם  |  17/07/08 14:24
3
חקירת עבירות שהתיישנו מזמן???
ירון זכאי  |  17/07/08 14:46
 
- חשיפת מקרות זה איסור חמור!
cdgr54333  |  17/07/08 16:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
העובדים טוענים כי הנהלת החברה מסרבת לחתום על הסכם עבודה עליו הגיעו להבנות הצדדים לאחר שנתיים של משא-ומתן    אומרים כי ההנהלה נוקטת באיומים אישיים על העובדים ומנסה לעצור אותם מלהגיע לאסיפה
יפעת גדות
סקירה חדשה של מחקרים לא מוצאת הוכחות לכך שבדיקה עצמית של השד מורידה את מספר מקרי המוות מסרטן השד    עלולה אפילו לגרום ליותר נזק מתועלת
עומר כרמון
מהפך במדיניות החוץ של ארה"ב: הנשיא ג'ורג' בוש הורה לסגן מזכירת המדינה להיפגש לראשונה עם נציג אירני בכיר    נציגות דיפלומטית אמריקנית תיפתח בטהרן    ארה"ב מסכימה שאירן תמשיך להעשיר אורניום    ישראל מודאגת
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי נשים הרות שאוכלות אגוזים או מוצרי אגוזים מעלות את הסיכון של הילד לאסטמה ביותר מ-50%
עידן יוסף
את הארונות ישאו חבריהם לפלוגה שגוייסו למילואים באופן מיוחד לפי בקשתם    צה"ל והמשטרה ילוו את הלוויות בכוחות מתוגברים    הלוויות ישודרו בערוצי הרדיו והטלוויזיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il