X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מערכת הבנקאות הרוסית גדלה בשנים האחרונות בשיעור העולה על 30% בשנה, לעומת 16% לשנה בממוצע במדינות מערב אירופה התשואה הממוצעת על ההון העצמי במיגזר הבנקאי ברוסיה נעה סביב 24%
▪  ▪  ▪
דני דנקנר ויו"ר אס.די.אם, אנטולי לנדסמן
הבנק פועל בפריסה רחבה בסביבות הערים הגדולות מוסקבה ולנינגראד

דרור מרום
בנק הפועלים במגעים לרכישת בנק ברוסיה

הבנק הגדול בישראל רכש 78% ממניות הבנק הרוסי אס.די.אם, ושילם תמורתן סך המשקף לבנק שווי כולל של 142.5 מיליון דולר. בכך הפך בנק הפועלים לבנק הישראלי הראשון הרוכש שליטה על בנק רוסי.
בנק SDM, שנוסד בשנת 1991, הוא אחד ההבנקים הפרטיים הרווחיים ביותר ברוסיה במונחי תשואה על ההון העצמי. הוא ממומן בעיקר מפקדונות לקוחותיו, ונכון לסוף 2007 הסתכמו נכסיו בכ-632 מיליון דולר. סך תיק האשראי של הבנק הסתכם ב-310 מיליון דולר, וקצב הצמיחה השנתי הממוצע של תיק האשראי במונחים דולריים, היה בשנים 2007-2004 כ-37%. הרווח הנקי שלו בשנת 2007 הגיע ל-15 מיליון דולר, והוא משקף שיעור תשואה של 31% על ההון העצמי.
בבנק SDM כ-700 עובדים, והוא פעיל כמעט בכל תחומי הבנקאות. אחד מיתרונותיו הבולטים הוא פריסתו הרחבה הכוללת 22 סניפים. בבירה מוסקבה ובסמוך לה יש לבנק 12 סניפים ועוד כ-30 נציגויות; באזורים אחרים של רוסיה יש לבנק עוד 10 סניפים אשר ממוקמים בערים גדולות דוגמת סנט-פטרסבורג, רוסטוב, וניז'ני-נובוגרד. הבנק מפעיל כ-450 כספומטים ומקיים פעילות ענפה בתחום כרטיסי האשראי.
בסיס הלקוחות של SDM מונה כ-13,000 לקוחות עסקיים וכ-120,000 לקוחות פרטיים. הבנק מאופיין ביציבות ניהולית רבה: הוא מנוהל על-ידי אותה הנהלה מאז שנת 1993, באופן שמרני ובשקיפות רבה. לדברי מנכ"ל הפועלים, צבי זיו, "רכישת השליטה בבנק היא צעד בכניסת הפועלים לשווקים החשובים של מדינות ברית המועצות לשעבר. בעקבות הבדיקות היסודיות שערכנו, אני משוכנע כי באפשרותנו לנצל את הפוטנציאל הגדול הקיים ברוסיה, כפי שעושים בשנים האחרונות בנקים זרים רבים, ביניהם מהמובילים בעולם".
רוסיה נמצאת בתהליך פיתוח מהיר של מגזר הבנקאות שלה עם צימצום הפערים בינה לבין מערכות הבנקאות במערב. הפועלים מעוניין למלא תפקיד בתהליך זה ולפתח באמצעות SDM פעילויות בתחומים בנקאיים ברוסיה.
מערכת הבנקאות הרוסית גדלה בשנים האחרונות בשיעור העולה על 30% בשנה, לעומת 16% לשנה בממוצע במדינות מערב אירופה. התשואה הממוצעת על ההון העצמי במיגזר הבנקאי ברוסיה נעה סביב 24%. מגמת החדירה של מוצרים ושירותים בנקאיים מתקדמים למשק הרוסי, כגון משכנתאות, כרטיסי אשראי, ניהול נכסים והלוואות קמעונאיות, מבטיחה את המשך הגידול ברווחיות.
מגזר הבנקאות ברוסיה הוא מבוזר מאוד: יש במדינה כ-1,200 בנקים, מתוכם 4 ענקיים בשליטה ממשלתית המרכזים כ-40% מסך נכסי המיגזר. מבין הבנקים הפרטיים, 200 הם בשליטת משקיעים זרים. מומחים מעריכים כי בשנים הקרובות יעבור המיגזר הבנקאי ברוסיה תהליך של קונסולידציה שבו יתמזגו חלק ניכר מהבנקים, עם יתר יעילות.

תאריך:  17/07/2008   |   עודכן:  17/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק הפועלים רכש 78% מהבנק הרוסי SDM
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
טלנסקי מעיד בפרשת מעטפות הכסף    פרקליטי אולמרט מנסים לקעקע עדותו נגד אולמרט    מדוע דיברת עם עורכי הדין שלך?, נשאל    מדוע שכרת איש יחסי ציבור?
רותי אברהם
הותר לפרסום: ראש אמ"ן לשעבר אלי זעירא חשוד בעבירות על בטחון המדינה    צוות בדיקה שהקימה הפרקליטות יחקור חשדות כי זעירא חשף את זהות סוכן המוסד האזרח המצרי ד"ר אשרף מרוואן - חושף עיתוי מלחמת יום כיפור
דרור מרום
העובדים טוענים כי הנהלת החברה מסרבת לחתום על הסכם עבודה עליו הגיעו להבנות הצדדים לאחר שנתיים של משא-ומתן    אומרים כי ההנהלה נוקטת באיומים אישיים על העובדים ומנסה לעצור אותם מלהגיע לאסיפה
יפעת גדות
סקירה חדשה של מחקרים לא מוצאת הוכחות לכך שבדיקה עצמית של השד מורידה את מספר מקרי המוות מסרטן השד    עלולה אפילו לגרום ליותר נזק מתועלת
עומר כרמון
מהפך במדיניות החוץ של ארה"ב: הנשיא ג'ורג' בוש הורה לסגן מזכירת המדינה להיפגש לראשונה עם נציג אירני בכיר    נציגות דיפלומטית אמריקנית תיפתח בטהרן    ארה"ב מסכימה שאירן תמשיך להעשיר אורניום    ישראל מודאגת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il