X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שוטר בחופשה נכנס ברכבו הפרטי לכביש ראשי בלי לתת זכות קדימה, כעס על נהג שצפר לו, ואמר לו שהוא "מעוכב" למרות שלא עבר כל עבירה
▪  ▪  ▪
נתן דו"ח ממניעים אישיים [אילוסטרציה]

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, כאמל סעב, קיבל (יום ד', 16.7.08) את ערעורו של הנהג אלכס קנטרגי על הרשעתו בבית המשפט לתעבורה באי-ציות להוראת שוטר שהזדהה בתעודה מזהה.
קנטגרי הועמד לדין באשמה כי ביום 18.11.06 בשעה 12:20 באזור התעשיה שליד הצ'ק פוסט בחיפה, לא ציית להוראת שוטר. קנטרגי טען כי כאשר נהג ברכבו בכביש ראשי, יצא רכב ממוסך לשטיפת מכוניות והפריע לנסיעתו. קנטרגי צפר לו, סטה, עקף אותו והמשיך בנסיעתו. הנהג האחר "רדף" אחריו עד שעצר, והתפתח ביניהם דין ודברים. הנהג האחר טען כי קנטרגי לא נתן לו זכות קדימה. קנטרגי סבר כי מי שהפריע לתנועת כלי הרכב היה דווקא הנהג האחר, שהתפרץ מהמוסך לכביש והפריע לנסיעתו. לדברי קנטרגי, הזדהה הנהג האחר כשוטר ודרש ממנו למסור לו את פרטיו, אך הוא לא נענה לפנייתו משום שהשוטר לא הציג כל תעודה מזהה, צעק והשתולל, וכן משום שלא התנהג כנהג סביר, ובוודאי לא כשוטר תנועה, בשעה שהתפרץ ממוסך לכביש.
במשפט התברר כי השוטר לא היה בתפקיד, ונהג ברכבו הפרטי מדגם "גולף". השוטר טען בעדותו כי יצא מהמוסך לשטיפת מכוניות, שמע צפירה, עצר והביט. קנטרגי עצר לידו, והשוטר סימן לו בתנועת יד שמשמעותה "מה פשר התנהגותך", וזה הניף ידו בתנועת ביטול כלפיו. לדברי השוטר, לאחר שיצאו שניהם מכלי הרכב, הציג לקנטרגי תעודת מינוי, אך קנטרגי השיב: "אז מה?", שלף מצלמה והחל לצלם את המקום. כאשר שמע קנטרגי שהשוטר מזמין ניידת נסע מהמקום. השוטר נסע אחריו עד למקום שבו עצר. לטענת השוטר, הציג לקנטרגי תעודה מזהה ואמר לו שהוא מעוכב, אך זה התעלם מדבריו ועזב את המקום.
המחלוקת במשפט הצטמצמה, למעשה, לשאלה האם השוטר הזדהה. השופט העדיף את גרסתו של השוטר, בהיותו "ער לכך כי מדובר בעדות יחידה", וקנס את קנטרגי ב-500 שקל.
הדוח נרשם ממניעים אישיים
בפסק הדין שקיבל את הערעור, כתב השופט סעב כי שופט התעבורה לא נתן את דעתו להתנהלות השוטר, שלטענת קנטרגי הפריע לו בנסיעתו וכמעט גרם לתאונה. הוא ציין כי אפילו השוטר לא חלק על כך שזכות הקדימה הייתה של קנטרגי, וכי קנטרגי לא עבר כל עבירת תנועה.
"אמנם השוטר אמר לו כי הוא מעוכב, אך לא ברור על מה ומדוע. הרי הוא לא עשה מעשה עבירה ולו הפעוטה ביותר", כתב השופט המחוזי. "השאלה שמתבקשת בענייננו, היא לא רק מידת והיקף עשיית השימוש בסמכות ובתפקיד שהוענקו לשוטר, אלא גם הדרך בה נעשו הדברים. קל וחומר כאשר הוא נמצא בחופשה, נוהג ברכב פרטי ואינו בתפקיד", הוסיף השופט סעב.
לפי סעיף 67 לחוק המעצרים, שוטר מוסמך לעכב אדם אם יש "יסוד סביר לחשד" שעבר עבירה או עומד לעבור עבירה. השופט סעב כתב כי בעניין הנדון, אין סעיף זה מתקיים, שכן השוטר לא טען בשום שלב שראה את קנטרגי מבצע עבירה, וכל אשר טען הוא שביקש לברר את "התנהגותו", כאשר לא ברור איזו התנהגות הפריעה לו - אולי השימוש בצופר - שהרי גם השוטר העיד "שיצא משטיפת רכב" לכביש הראשי, ומכאן שסביר להניח שזכות הקדימה הייתה של קנטרגי.
השופט סעב כתב כי בנסיבות העניין ברור שהשוטר כעס ורגז על קנטרגי, ואין לשלול את החשש שזו הייתה הסיבה האמיתית שרשם לו דוח של אי ציות להוראות שוטר. השופט הוסיף כי אין לומר כי מדובר בשוטר בתפקיד וביקש מהנהג פרטים. השוטר היה בחופשה, בלא סימנים מזהים, יצא ממוסך שטיפת המכוניות ברכבו הפרטי, ניסה להשתלב בכביש, אך בדרך זו הפריע לנסיעת קנטרגי, וזה צפר לו. "בנסיבות העניין, ספק רב אם השוטר היה רשאי לעכב את המערער", כתב השופט המחוזי.
השופט סעב הוסיף כי אין די בכך ששופט התעבורה קובע שהוא מאמין לשוטר. הוא חייב לנמק את פסק דינו. נימוק כזה לא ניתן. לדעת השופט המחוזי, מתעורר חשש כי מה שהניע את השוטר לרשום את הדוח הוא מניעים אישיים ולא אובייקטיביים, וכי הוא פעל והתנהל כצד מעוניין בתוצאות ההליך.
בנוסף על כל אלה, מתברר כי התובע תיקן במהלך המשפט את כתב האישום ושינה את מספר תקנת התעבורה שעליה התבסס. ליד התיקון, רשם: "השופט טען שהעבירה המתאימה היא 9(ב) ולכן ערכתי את השינוי". שינוי זה לא קיבל כל ביטוי בפרוטוקול בית המשפט. "גם התנהלות זו, היה בה כדי להביא לביטול פסק הדין", כתב השופט המחוזי.

עפ 003378/08
תאריך:  17/07/2008   |   עודכן:  17/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השוטר "עיכב" נהג בלי שהיה חשד לעבירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
התקבל ערעור המדינה על זיכויו של עו"ד מיכאל גבאי, סגן ראש עיריית קריית גת לשעבר, שאמר לבעל חברה שאם לא ישלם לו מיליון שקל לא יזכה במכרז
משה ריינפלד
שופט מחוזי מותח ביקורת על המנהג של שופטי תעבורה להעדיף אוטומטית את עדות השוטר על פני עדות הנהג, ולהניח מראש שהנהג משקר
משה ריינפלד
בית המשפט למשפחה בירושלים הורה לחמישה אחים ואחיות להחזיר לאחותם מאות אלפי שקלים במזומן וברכוש שלקחו ממנה תוך ניצול מצוקתה
עומר כרמון
התקשורת הגרמנית: העסקה שהתבצעה אמש בין ישראל לחיזבאללה היא רק שלב בעסקה גדולה יותר שנרקמה בין הצדדים    ישראל תשחרר עשרות אסירים פלשתינים, ותציג זאת כ"מחווה הומניטרית"
אלעזר לוין
"בזכות פרשת חפציבה התעוררה הכנסת, ותיקנה את חוק המכר ואת מפרט הדירות. התיקונים לא יעזרו לאלפי המשפחות שהפסידו כספים אצל יונה, אבל הוא יסייע לכל קוני הדירות מכאן ולהבא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il