X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות על העונש הקל שקיבלו השניים, מאסר על תנאי בלבד, על חלקם בקטטת כנופיות, וגזר עליהם שנתיים מאסר
▪  ▪  ▪
כפר מוקייבלה

בית המשפט העליון החמיר בעונשם של שני אחים קטינים מבני משפחת זידאת בכפר מוקייבלה שבעמק יזרעאל, שהורשעו בחבלות חמורות בבני משפחה אחרת, ביוני 2006, וגזר על כל אחד מהם שנתיים מאסר בפועל.
השופטים אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר קיבלו בכך את ערעורה של פרקליטות המדינה על העונש הקל שהוטל עליהם בבית המשפט המחוזי בנצרת, חצי שנה מאסר על תנאי בלבד.
כמו-כן חייבו השופטים את השניים, את אביהם ראיד זידאת, ואת אחייניו ואיל והלאל זידאת, לשלם לאחד מקורבנותיהם 80,000 שקל, ולקורבנם השני 40,000 שקל. השופטים דחו את ערעורם של ראיד, ואיל והלאל על חומרת עונשם, 50 חודשי מאסר בפועל ושנה מאסר על תנאי.
האירוע החל בסכסוך בין אחד האחים הקטינים לבין מוסא ומוחמד סלאח. ב-1.6.06 החליפו הקטין ומוסא מהלומות, ולמחרת החליט הקטין לשוב ולפגוע ביריביו. הוא הגיע עם אחיו למסגד שבכפר, הוציא משם את מוחמד סלאח. השניים הכו את מוחמד מכות נמרצות, ולאחר מכן חזר מוחמד למסגד. לאחר התפילה עשו מוסא ומוחמד בליווי אבותיהם - חאלד ועאהד סלאח, את דרכם לבתיהם, אך בדרך ארבו להם שני הקטינים, אביהם ראיד זידאת, אחייניו - ואיל והלאל זידאת, ועד מהרה התחדשה האלימות בכל עוזה. הפעם הכו התוקפים את חאלד ועהאד, תוך שהם נעזרים בכלי משחית שונים, ובכללם אלות שבראשן קבועים מסמרים וגרזן, ולא הרפו מהם עד שהתמוטטו חבולים וזבי דם. הם הובהלו לבית חולים. התברר כי עאהד נפצע בראשו, גולגלתו נשברה ונגרמו לו המטומות. חאלד נפגע בראשו ובגבו. באירועים האלימים השתתף אדם נוסף - זכריא אבו אלרוב - שהודה במשפטו בעובדות שיוחסו לו, הורשע ונדון ל-35 חודשי מאסר ושנה מאסר על תנאי.
בתום שמיעת הראיות, הרשיע בית המשפט המחוזי את חמשת בני זידאת בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה ופציעה בנסיבות מחמירות. ראיד זידאת הורשע גם בעבירה של שיבוש מהלכי משפט. ראיד, ואיל והלאל נידונו כאמור ל-50 חודשי מאסר ושנה מאסר על-תנאי, ואילו שני הקטינים נידונו לחצי שנה מאסר על-תנאי.
לא הפנימו את חומרת מעשיהם
בערעורם של ראיד, ואיל והלאל על עונשם, טענו כי הופלו לרעה לעומת זכריא אלרוב. לעומת זאת, סברה הפרקליטות כי בית המשפט המחוזי שגה כאשר לא התחשב די הצורך בחומרת העבירות, ולא חייב אותם לפצות את קורבנותיהם. לגבי שני הקטינים, סברה הפרקליטות כי בית המשפט הפריז בהתחשבותו בצורך לשקמם.
בפסק הדין שדחה את ערעורם של בני החמולה, כתב השופט לוי כי ראיד, ואיל והלאל היו ראויים לכליאה ממושכת יותר. עם זאת, דחה את בקשת הפרקליטות להאריך את מאסרם, בנימוק שהיא השלימה עם תקופת מאסר של 35 חודשים שנגזרה על זכריא אלרוב, ולכך יש מטבע הדברים השלכה גם על עונשם של האחרים. עם זאת, קיבל את בקשת הפרקליטות לחייבם בתשלום פיצויים.
השופט לוי הוסיף כי לשני הקטינים חלק רב בהסלמתו של האירוע, ועל כן העונש שנגזר עליהם רחוק מלתת ביטוי לחומרת מעורבותם. "אכן מדובר בקטינים, אולם די לעיין בתסקירים האחרונים של שרות המבחן כדי להבין עד כמה רחוקים הם מלהפנים את חומרת התנהגותם ותוצאותיה", כתב.

ע"פ 3557/08, ע"פ 3580/08, ע"פ 3840/08
תאריך:  20/07/2008   |   עודכן:  20/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נערים שחבלו קשה בבני משפחה יריבה - למאסר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ביהמ"ש העליון דחה ערעור של האיש, שהודה בעשר עבירות של השפעה בדרכי תרמית על תנודות השער, על החמרת עונשו לשמונה חודשי מאסר
עידן יוסף
ייחודה של שיטת הבדיקה בכך שהיא מאפשרת איתור מהילה של שמן זר בתוך שמן הזית ברמה של כ-5%
עידן יוסף
תא"ל הרב אביחי רונצקי גילה כי בניגוד לטענות ולפיהן ישראל אינה עושה די למען השבויים, נוכח במסגרת עבודתו בהוצאות עתק לטובת העניין ואף בסיכון חיים
רותי אברהם
הפרקליטות הודיעה כי לא נמצאה הצדקה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר בנימין בן-אליעזר בחשד למינויים פוליטיים    המשנה לפרקליט המדינה יהושע למברגר: השר שלח לחברת חשמל מכתב סטנדרטי חתום על-ידי מנהלת הלשכה
איציק וולף
ראש אגף המודיעין של צה"ל העריך בפני שרי הממשלה כי קיימת סבירות גבוהה לפעולות טרור של חיזבאללה ושל ארגוני הטרור מעזה נגד ישראל    מדינות האוייב לא מעוניינות בהתלקחות בקיץ עד להשלמת התחמשותן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il