X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות ניצול מלא של קרן ההלוואות לפתיחת עסקים בקרב עולים ותושבים חוזרים ההלוואה לעסק - עד 100,000 שקל
▪  ▪  ▪
אפללו. בעד עידוד [צילום: אתר קדימה]
רק שני עריבים לעולה [צילום: AP]

משרד הקליטה יגדיל החל מסוף חודש יולי את היקף תמיכתו ביזמים ובעלי עסקים עולים ותושבים חוזרים להקמה והרחבה של עסקים עצמאיים. במסגרת זו הודיע המשרד על הגדלת ההלוואה לעסקי עולים מ-70 ל-100 אלף שקל ועל שיפור משמעותי בתנאי הביטחונות.
ההלוואה ניתנת לתקופה של 6 שנים, בתקופת גרייס (החזר ריבית בלבד) של 12 חודשים, בריבית של 2%. לצורך מימוש ההלוואה יידרש העולה לביטחונות משני ערבים ובטוחה מאושרת - במקום שלושה ערבים ובטוחה, וכן להעמדת הון עצמי של 25% מגובה ההלוואה, במקום 50%.
על-מנת לתמרץ את העולים לעמוד בהחזר ההלוואות, יהפוך חלק מההלוואה למענק, בכפוף להפעלת העסק העצמאי במשך שלוש שנים ועמידה בהתחייבות לפירעון ההלוואה. לפי נתוני המשרד, אחוז הלווים שלא עומדים בהחזר עומד על כ-5% בלבד. תקופת הזכאות לקבלת ההלוואה היא עשר שנים מיום העלייה (15 שנה לעולי אתיופיה) ושנתיים מיום החזרה ארצה עבור תושבים חוזרים.
שירותי ליווי וייעוץ עסקי
בתוך כך, השיג משרד הקליטה להשיג ממשרד האוצר תוספת תקציבית של 7 מיליון שקל לקרן ההלוואות, בעקבות ניצולה המלא שנבע משיבתם ארצה של מאות תושבים חוזרים במסגרת מבצע המשרד לשנת ה-60. בחצי שנה האחרונה (דצמבר 2007-יוני 2008) התקבלו כ-1,000 פניות של תושבים חוזרים המבקשים סיוע בהקמת עסקים, 250 מהם נמצאים בשלבים מתקדמים של הקמת העסק, ל-40 ניתנו הלוואות בהיקף של 1.6 מיליון שקל. בתקופה זו הוענקו 200 הלוואות נוספות לעולים חדשים, בגובה של 7 מיליון שקל, וכאמור גדל התקציב ב-7 מיליון שקל נוספים. ב-2007 העניק המשרד כ-350 הלוואות בגובה של 12 מיליון שקל, מתוך תקציב שנתי של 25 מיליון שקל בהאגף ליזמות עסקית במשרד.
מלבד ההלוואות מסבסד משרד הקליטה שירותי ייעוץ וליווי עסקי לעולים ותושבים חוזרים במרכזי סיוע עסקיים מיוחדים שהקים ברחבי הארץ. השירותים כוללים הערכת הרעיון היזמי וההיתכנות, בניית תוכניות עסקיות עבור קרנות מימון שונות, ליווי בהקמת העסק וחונכות לבעלי עסקים קיימים, וקורסים וימי עיון לשיפור המיומנויות המקצועיות. במרכזים פותחו תוכניות סיוע ייחודיות לענפים מוגדרים כגון היי-טק, רפואה ומדענים, וכן לאוכלוסיות מוגדרות כגון עולי אתיופיה, עולי בוכרה, עולי אירן ואירופה - המותאמות למאפיינים ולצרכים הייחודים של העולים ולתחומי התמחותם.
בימים אלה מוביל משרד הקליטה, בשיתוף משרד האוצר, רפורמה במיסוי המעניקה לעולים חדשים ותושבים חוזרים פטור ממס על הכנסות שמקורן בחו"ל לתקופה של 10 שנים. השר לקליטת עלייה, אלי אפללו, התייחס לניצול המלא של קרן ההלוואות וציין כי יפעל להגדיל את תקציבה בשנת התקציב 2009 כדי שיזמים עולים ותושבים חוזרים "לא ייאלצו לעמוד בפני שוקת שבורה כשלמעשה נפגם מסלול קליטתם ותימרוצם. כספי קרן ההלוואות לפתיחת עסקים, חוזרים בסופו של דבר לקופת המדינה - ובכך משרתים את כל הצדדים".

תאריך:  21/07/2008   |   עודכן:  21/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוגדל ב-7 מיליון שקל תקציב הסיוע ליזמים עולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בדיקת אגף איתור נעדרים מצאה כי קבר בכפר בית צפפא שיוחס לחייל הנעדר שמעון סמרגד אינו כזה, וסמרגד ממשיך להיחשב נעדר
דרור מרום
זאת על-רקע כמה מקרים מהתקופה האחרונה, כולל המקרה שבו המליץ לב לבייב על מניית אפריקה ישראל אף שהוא בעל עניין בה    "לכל התבטאות מסוג זה יש השלכה ישירה על הביקושים", אומרים ברשות
רותי אברהם
לבית המשפט הוגש כתב אישום בפרשת החניונים ובפרשות נספחות שנחשפו במהלך חקירת הפרשה    הפרשה כוללת 10 אישומים נגד איש העסקים ראובן גרוס וכן נגד שורה של מעורבים נוספים, בהם: חבר לשעבר במועצת העיר, ישעיהו דרורי; סגן ראש עיריית תל אביב נתן וולוך; ודובר לשעבר בעיריית חיפה, צחי טרנו
שמרית טסה
דוד ברוך, מנכ"ל אקסלנס נשואה, אמר כי צחי קורן יהווה בסיס איתן לשמירת מובילות החברה ולהמשך צמיחת פעילות ניהול התיקים של הקבוצה
עומר כרמון
בית הכנסת 'מגן אברהם' ששימש את בני הקהילה היהודית בארץ הארזים, ייפתח מחדש בשנה הבאה    יהודי לבנון: "ישראל היא מדינת אויב. אנחנו אוהבים את מולדתנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il