X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט סירב לבטל קנס מרתיע שהוטל על אגד בגלל אי מתן שירות לנוסעים השופטת: שליחת נהג שאינו מכיר תחנות ואי הגעת אוטובוס - מהווה זלזול בנוסעים ומצדיק קנס גבוה
▪  ▪  ▪
יחס בלתי נאות לציבור [צילום: פלאש 90]

מחיר זלזול בנוסעים יעלה לאגד בקנס של 20 אלף שקלים לכל אחד משני תיקים בהם הורשעה. בית המשפט המחוזי בירושלים (יום ג', 22.7.08) דחה את הערעור שהגישה אגד על גובה הקנס שהוטל עליה לאחר שבשני אירועים, אטובוסים לא הגיעו לתחנה והותירו נוסעים ללא אמצעי תחבורה.
באירוע אחד קו 451 שאמור היה לצאת מירושלים לאשדוד לא הגיע "והנסיעה לא בוצעה כלל". חברת אגד הורשעה בעבירה של אי עמידה בתנאי רשיון ובאי הפעלת שירות סדיר. במקרה אחר קו 182 ממטע לרכבת בית שמש לא הגיע, ושני נוסעים, שומרי שבת, שהמתינו סמוך לכניסת השבת בצור הדסה, נאלצו לקחת מונית והם הגיעו לאחר כניסת השבת לבית שמש.
אגד טענה כי בנסיעה לבית שמש הוצב נהג חדש והוא לא ידע את המסלול, בנסיעה השניה האוטובוס נתקע בפקקים.בית המשפט גזר קנס של 20 אלף שקלים לכל אירוע. אגד ערערה על גובה הקנס. לטענתה היא מבצעת מידי יום כ45 אלף הסעות וכי בהיקף נסיעות שכזה "אי אפשר למנוע תקלות בסדר גודל של אלפים בודדים של איחורים. התחבורה הציבורית אמורה להתמודד עם עומסי תנועה קשים, נסיעה מפרכת במרכזי ערים, פקקים בלתי צפויים מראש וכיוצא באלה נתונים".
החברה טענה כי מדובר בעונש שאינו מידתי ו"אינו משקף ענישה מקובלת בעבירות בהן הורשעה".
כאמור, בית המשפט המחוזי דחה את הערעור. השופטת נאוה בן אור כתבה בהחלטה כי האיחורים לא נבעו מאירועים שלאגד אין שליטה עליהם כמו עומסי תנועה. מדובר באירוע אחד שבו לא בוצעה כלל נסיעה ובאירוע השני נשלח למשימה נהג שאינו מכיר את המסלול. בכך ביצעה אגד עבירה של רשלנות ולא רק על עבירת "אחריות קפידא".
בן אור הוסיפה כי "שיבוץ נהג שאינו מכיר את המסלול בקו שתדירות הנסיעה שלו נמוכה ביותר, לקראת הנסיעה האחרונה ביום במסלול האמור, ועל אחת כמה וכמה שנסיעה אחרונה זו היא בערב שבת, מהווה פגיעה חמורה בשירות הציבורי החשוב הזה. זהו מעשה המהווה זלזול בציבור הנוסעים. ואכן, שני הנוסעים שהם שומרי שבת, אשר טרחו ובררו מראש את מועדי היציאות של האוטובוסים במסלול בו ביקשו לנסוע, מצאו עצמם על סף חילול שבת בשל התקלה".
כך לדבריה גם במקרה השני, "המדובר באיחור ניכר, אשר גם אם חלקו יש לייחס לפקקים...עדיין חלק משמעותי ממנו נותר בלא כל הסבר". לפיכך, הוסיפה, "ההתייחסות העונשית המתחייבת היא כאל עבירת רשלנות".
מדרג הענישה מתייחס לדבריה, לנסיבות הקונקרטיות של המעשה "מדובר במעשים המצויים ברף גבוה של רשלנות ומבטאים יחס בלתי נאות כלפי ציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית, והעונש שהוטל מבטא זאת היטב".

ביהמ"ש המחוזי בירושלים עפ 2389/08
תאריך:  22/07/2008   |   עודכן:  22/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוטובוס איחר - אגד שילמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם הקוים הנוסעים ליו"ש
טיטו  |  22/07/08 22:42
2
ביטוי משפטי למצב החברה
חבר אגד  |  22/07/08 23:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
סרטון שצולם במהלך הפיגוע בגן הפעמון בי-ם, הנציח את חיסולו של המחבל בידי קצין דרוזי    ראש העדה הדרוזית: הוכחנו את נאמנותנו
משה ריינפלד
שופטת דחתה את טענת אגד כי קנסות בגובה זה על אי הגעת אוטובוסים - חריגים ביותר, וקבעה כי מדובר ברשלנות ובזלזול בציבור הנוסעים
רותי אברהם
בית המשפט העליון הורה לשר הפנים מאיר שטרית להגיב על דרישה לבטל את ועדות החקירה שהקים לבדיקת גבולות והכנסות ברשויות    בעתירה: שטרית פועל להשפיע באופן פסול על תוצאות הבחירות ברשויות
יואב יצחק
הכספים נועדו לדבריו לבית החולים שערי צדק    אמירותיו בבית המשפט באשר למעטפות מזומנים שנתן לדבריו לרבין נחשפו לראשונה ב-Nfc    נדחתה בקשת טלנסקי להטיל צו שיאסור פרסום הקלטת המתעדת חקירתו בנושא    "שרת לחוקרים את השיר שתי גדות לירדן" - הטיח עו"ד תל-צור בטלנסקי, במטרה להציגו כאיש ימין קיצוני המתנכל לאולמרט
עומר כרמון
האזרח הישראלי גלעד עצמון: "גלעד שליט אינו קורבן או אזרח תמים. הוא היה שומר שהועמד בפתח של מחנה ריכוז שבו מורעבים ונרצחים תושביה הפלשתינים של רצועת עזה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il