X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המקומון הירושלמי פרסם כתבה נכונה על השכרת משרד עורכי דין בלי ידיעתם לבית בושת, אך תחת כותרת משמיצה: "עוה"ד עצמון ונערות הליווי"
▪  ▪  ▪

שופטת בית משפט השלום בירושלים, מלכה אביב, קיבלה תביעה שהגישו שני עורכי דין ירושלמים, מתתיהו ומנחם עצמון נגד המקומון "כל העיר" על הוצאת לשון הרע, וחייבה אותו לשלם לכל אחד מהם 50,000 שקל. כמו-כן חייבה את המקומון לשאת בהוצאות המשפט שלהם בסך 15,000 שקל. לעומת זאת, דחתה את תביעתם נגד כתב המקומון מאיר ברדוגו, וחייבה אותם לשלם לו הוצאות בסך 4,500 שקל.
התביעה נגעה לכתבה שפורסמה ב-04.01.02. עורכי הדין טענו כי ניתן להבין ממנה כאילו יש להם פעילות וקשרים עם נערות ליווי וכאילו השכירו משרד לצורך הפעלת בית בושת. לפיכך תבעו פיצוי בסך 360,000 שקל.
במשפט התברר כי עורכי הדין עצמון השכירו משרד בבעלותם בדצמבר 2001, וכי בדיעבד התברר כי במשרד התנהלה פעילות של בית בושת. עצמון לא ידעו שהשוכרים עומדים לפתוח במשרד בית בושת וגם לא הייתה להם כל אינדיקציה לדעת זאת בעת שהשכירו את הנכס.
בין הצדדים במשפט הייתה, בין היתר, מחלוקת כיצד התנהלו עצמון לאחר שהובאה לידיעתם הטענה כי במשרד מתנהל בית בושת. השופטת אביב העדיפה את גרסת המקומון וקבעה כי עורכי הדין לא פעלו במהירות ובנחישות הראויים כאשר הובא לידיעתם שבית בושת פועל במשרד שהשכירו.
השופטת ציינה כי עו"ד יורם חכם, שנרצח באחרונה, היה הראשון שהפנה את תשומת לבם לניהול בית הבושת בנכס. הוא עשה זאת זמן קצר לאחר ההשכרה בסוף דצמבר 2001. אחד מעורכי הדין עצמון פנה לשוכר, אך לאחר שזה הכחיש זאת, לא טרח עורך הדין לאמת זאת. לאחר שעו"ד חכם טלפן שוב, והשוכר הכחיש שוב, הסתפק עצמון בדרישה שיתפנה תוך שלושה חודשים.
"משמעות הדבר כי לדיירי הבניין היו צפויים עוד 3 חודשים של סבל והטרדה", כתבה השופטת, שהתרעמה על עדותו של עצמון כי הפנה את עו"ד חכם להגיש תלונה במשטרה. "אין ספק כי פעולה זו יש בה כדי לקומם משום שהיא נראית כניסיון להסרת אחריות", כתבה.
מסקנת השופטת בעניין זה הייתה, אפוא, שעורכי הדין עצמון "לא פעלו באופן בו היו אמורים לפעול, תוך לקיחת אחריות מלאה עד לפתרון הבעיה, והתנהלותם מעידה שהקלו ראש בתלונות עד כדי תחושת זלזול".
כותרת פרובוקטיבית ומטעה
עם זאת, מצאה השופטת כי יש הוצאת לשון הרע בכותרות שהתנוססו מעל לכתבה. בעמוד הראשון של המקומון הופיעה הכותרת: "עורכי הדין עצמון ונערות הליווי". "כותרת זו היא פרובוקטיבית ומטעה", קבעה השופטת. "הקורא התמים שאינו יודע את העובדות לאשורן מקבל את הרושם (שאינו אמת) כאילו מדובר בפרשיה הכורכת את עצמון עם נערות ליווי, באופן ישיר ומיידי. אין ספק גם כי כל קורא סביר יבין ויסיק כי מדובר בפרשיה מביכה עבור עורכי הדין עצמון".
הכותרת בראש הכתבה שבתוך העיתון, הייתה: "עו"ד מנחם ומתי עצמון השכירו משרד לבית-בושת". השופטת כתבה כי לכאורה נועדה הכותרת להבהיר את הכותרת אשר בעמוד הראשון, אבל בפועל היא בבחינת "הוספת חטא על פשע".
הכותרת מבהירה כי מדובר בהשכרת משרד וניתן להבין כי זה "הקשר" של השניים עם נערות הליווי. השופטת כתבה כי קורא סביר, יבין מן התוכן של הכותרת, כי עורכי הדין החליטו להשכיר את המשרד שבבעלותם לבית בושת, במודע וברצון.
השופטת אביב הוסיפה כי הכתבה עצמה אומנם "מתקנת" את הנזק שנגרם לעורכי הדין, ומקטינה אותו, משום שהקורא מבין את העובדות לאשורן, בניגוד למסקנות מקריאת הכותרות בלבד, אך יש לזכור כי תוצאה זו נכונה רק לאותם קוראים שטרחו וקראו את הכתבה עצמה.
בפסק הדין קבעה השופטת האחראי היחיד ללשון הרע הוא המקומון עצמו, משום שעורכים מטעמו ניסחו את הכותרות. לכתב לא הייתה יד ורגל בכתיבת כותרות, ובכתבה אין פגם.

א 012933/02
תאריך:  22/07/2008   |   עודכן:  22/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כל העיר" חויב לפצות על לשון הרע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
העיתונאים רביב דרוקר, נתן זהבי וכרמלה מנשה יקבלו את אות אומ"ץ לשנת 2008    אות הוקרה מיוחד יינתן לשופטת (בדימ.) דליה דורנר על פועלה נגד השחיתות הציבורית
משה ריינפלד
ביהמ"ש המחוזי אישר פס"ד של שופט תעבורה שסירב לאשר פסילת נהגים בהחלטה של פקיד במשרד התחבורה, בנימוק שהיא מיותרת ולא רצויה
עומר כרמון
שרת החוץ מסתערת על ראשות הממשלה    דיווח: תקים מפלגה חדשה, אם שאול מופז יסתמן כמנצח בבחירות המקדימות בקדימה
רותי אברהם
בית המשפט סירב לבטל קנס מרתיע שהוטל על אגד בגלל אי מתן שירות לנוסעים    השופטת: שליחת נהג שאינו מכיר תחנות ואי הגעת אוטובוס - מהווה זלזול בנוסעים ומצדיק קנס גבוה
עומר כרמון
סרטון שצולם במהלך הפיגוע בגן הפעמון בי-ם, הנציח את חיסולו של המחבל בידי קצין דרוזי    ראש העדה הדרוזית: הוכחנו את נאמנותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il