X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת חוקה של הכנסת משתתף בדיונים על קיצור תקופת ההתיישנות בתחום הרפואי שאחת הנהנות מהן היא קופת חולים כללית שאשתו היא אחת מחברות ההנהלה הארצית שלה זאת בניגוד לחוק ולכללים המחייבים הימנעות מניגוד עניינים
▪  ▪  ▪
בן ששון. ניגוד עניינים חמור [צילום: פלאש 90]

יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ח"כ מנחם בן-ששון, פועל תוך ניגודי עניינים אסורים, וזאת בהצעת חוק הנוגעת למוסד ציבור שבה רעייתו הינה מנהלת בכירה. בן-ששון מסרב לפסול עצמו.
דוברו של בן-ששון אמר ל-Nfc, כי היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד נורית אלשטיין, התירה את השתתפות בן-ששון בדיון האמור. כשהתבקש להציג חוות דעת בנושא אמר כי אלשטיין לא חיוותה עמדתה בכתב, אלא בשיחה בעל-פה. כשהתבקש להשיב עם מי שוחחה אלשטיין ולמי אמרה - אם אמרה, השיב כי אינו יודע.
בפני היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד נורית אלשטיין, הונחה תלונה נגד יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה), על כך שטיפל בהצעת חוק של קיצור תקופת ההתיישנות בתחום הרפואי וזאת בשעה שרעייתו, ד"ר עדה בן-ששון, משמשת כחברת הנהלה ארצית של קופת חולים הכללית ומתוך ניגוד עניינים חמור.
העתקי התלונה, שהוגשה על-ידי תנועת אומ"ץ, הועברו גם לשר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, למבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, וליו"ר הכנסת, ח"כ דליה איציק.
"אנו מתכבדים לפנות אליך בדחיפות בנושא שבנדון לאור חומרת העניין. לאחרונה נודע לנו כי פרופ' בן-ששון, יו"ר וועדת החוקה, מקדם החל מדצמבר 2006 את הצעת חוק ההתיישנות. הדיון בוועדה מתקיים לעיתים קרובות בימי חמישי, כאשר הוא חבר הכנסת היחיד הנוכח בדיון. עיקרה של הצעת החוק הינו קיצור מאסיבי של תקופת ההתיישנות, משבע לארבע שנים, וכמו-כן פגיעה בזכויותיהם של קטינים. עיקרה של פגיעה זו הינה בנפגעים של נזקי גוף, ונפגעי רשלנות רפואית בפרט. קופת החולים הכללית הינה הנתבעת המרכזית בתחום זה במדינה, בעלת אינטרס מובהק בקיצור התיישנות זו והייתה בין הגורמים המרכזיים במינויים של שתי וועדות ציבוריות (ועדת קלינג וועדת שפניץ), שמונו לבדוק אפשרות פגיעה וקיצוץ בזכויותיהם של נפגעים אלו. שתי הוועדות הנ"ל שללו הצורך בפגיעה בנפגעים אלו", כתב יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי לעו"ד אלשטיין,
לדברי אבנרי, פרופ' בן-ששון כבר הביע דעתו בישיבת הוועדה מיום 15.1.2007 כי הוא מתכוון לטפל בסוגיה של רשלנות רפואית טיפול מהותי. "היו שתי ועדות של אוצר. לא יצא מזה הרבה. לכל הסוגיה של עלויות ביטוח רפואי, יש גם צד של מערכת הרפואה. זה בבת אחת גורם לעלויות עתק ולא רק במחירי הביטוח הרפואי. הסוגיה הזו ראויה לדיון עקרוני של הוועדה", צוטט בן-ששון.
אבנרי ציין עוד כי אלשטיין עצמה כתבה חוות דעת בעניין דומה ב-8 במרס 2007 וקבעה באופן חד-משמעי, כי עקב עבודתה של אשתו, של פרופ' בן-ששון, ד"ר עדה בן-ששון, כרופאה המחוזית של קופת החולים הכללית בירושלים המשתתפת לעיתים בישיבות ההנהלה הארצית, הוא נמצא בניגוד עניינים חמור בנושאים הנוגעים לקופת חולים, ועליו להימנע מניהול ישיבות הוועדה ולהשתתף בהצבעה בנושאים אלו. "בינתיים, הוחרף, לכאורה, ניגוד העניינים לאין שיעור, זאת מאחר וד"ר עדה בן-ששון הפכה לחברת ההנהלה הארצית המרכזית של קופת חולים", ציין אבנרי והוסיף כי הדיון בהצעת חוק ההתיישנות עומד לקראת סיום וכי הישיבה הקרובה קבועה ל-24.7.08 (יום חמישי) ובעקבותיה יתקיימו ההצבעות בוועדה.
"לאור האמור לעיל, אנו פונים אלייך ומבקשים כי תפעילי את סמכותך בהתאם לחוות דעתך המקורית, ולקו שנקטת, ותורי לפרופ' בן-ששון לסיים לאלתר את מעורבותו בנושא קיצור ההתיישנות, וזאת לאור ניגוד העניינים החמור בו הוא מצוי (בהתאם לסעיפים 5-6 של כללי האתיקה של חברי הכנסת). נודה על תשובתך בדחיפות שכן מועד הישיבה הולך ומתקרב, על-מנת שיהיה סיפק בידינו לפנות לערכאות במידת הצורך", לשון הפנייה לעו"ד אלשטיין.

תאריך:  22/07/2008   |   עודכן:  22/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ בן-ששון פועל בניגוד עניינים חמור
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
נורית אלשטיין מתאימה
למערכת המישפט  |  22/07/08 22:41
 
- ההסבר פשוט: שניהם מינויים
יד הנפץ  |  22/07/08 23:25
2
אצל בן ששון מדובר בעבירה
אנין הטעם  |  22/07/08 22:42
3
לומד מאולמרט קומבינות ל"ת
קדימה הביתה  |  23/07/08 00:18
4
כל ה 120 מושחתים ללא יוצא דופן
דן הרפז  |  23/07/08 02:30
 
- מוזמן להצטרף למפלגת "התקווה"!! ל"ת
הניה  |  23/07/08 10:33
5
אמנם רקע אקדמי ועברית רהוטה,אך
עץ  |  23/07/08 04:00
6
אי אי אי .. עוד מושחת... ל"ת
מיאו - חתולה  |  23/07/08 08:55
7
מה הפלא? הוא מהקליקה של קדימה ל"ת
חץ  |  23/07/08 08:58
8
איך שהוא מכוער!  ל"ת
הלנה מטרויה  |  23/07/08 09:31
 
- בחילה מדיבורים
ג'אן דארק  |  23/07/08 10:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
המקומון הירושלמי פרסם כתבה נכונה על השכרת משרד עורכי דין בלי ידיעתם לבית בושת, אך תחת כותרת משמיצה: "עוה"ד עצמון ונערות הליווי"
איציק וולף
העיתונאים רביב דרוקר, נתן זהבי וכרמלה מנשה יקבלו את אות אומ"ץ לשנת 2008    אות הוקרה מיוחד יינתן לשופטת (בדימ.) דליה דורנר על פועלה נגד השחיתות הציבורית
משה ריינפלד
ביהמ"ש המחוזי אישר פס"ד של שופט תעבורה שסירב לאשר פסילת נהגים בהחלטה של פקיד במשרד התחבורה, בנימוק שהיא מיותרת ולא רצויה
עומר כרמון
שרת החוץ מסתערת על ראשות הממשלה    דיווח: תקים מפלגה חדשה, אם שאול מופז יסתמן כמנצח בבחירות המקדימות בקדימה
רותי אברהם
בית המשפט סירב לבטל קנס מרתיע שהוטל על אגד בגלל אי מתן שירות לנוסעים    השופטת: שליחת נהג שאינו מכיר תחנות ואי הגעת אוטובוס - מהווה זלזול בנוסעים ומצדיק קנס גבוה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il