X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נבדק נושא המעבר של עובדים בין המגזרים תחת הכותרת "מה בינו לבין כישרונם?" ממצא מפתיע היה שעליית שכר העובדים שעזבו את המגזר הציבורי לא הייתה שונה משל העובדים שנשארו
▪  ▪  ▪
העובדים המוכשרים נשארו במגזר העסקי

עובדים שעברו מהמגזר הציבורי בישראל אל המגזר העסקי בשנים 1983-1995 היו מוכשרים יותר מהעובדים שנשארו במגזר הציבורי. הממצא הזה נכון במיוחד לגבי גברים. כך קובע הבנק המרכזי במחקר מיוחד, שממנו עולה גם כי עובדים שעברו מהמגזר העסקי לציבורי היו בממוצע מוכשרים פחות מעובדים שנשארו במגזר העסקי.
עליית השכר של עובדים שעברו מהמגזר הציבורי למגזר העסקי לא הייתה שונה מזו של עובדים שנשארו במגזר הציבורי, ושכרם של עובדים שעברו מהמגזר העסקי למגזר הציבורי עלה פחות משכרם של עובדים שנשארו במגזר העסקי. מטרת המחקר הייתה לבדוק את הקשר בין מעבר עובדים בין המגזרים לבין כישרונם.
יובל מזר ממחלקת המחקר של בנק ישראל, בדק אם העובדים שעברו מהמגזרים נבדלו מהעובדים שנשארו, ובכיוון ההפוך. המחקר עשה שימוש "בשארית השכר הלא מוסברת" של העובדים בשנת 1983 כמדד לכישרון היחסי של העובד, ובדק אם היה מיתאם חיובי או שלילי בינה לבין הנטייה לעזוב את המגזר הציבורי או העסקי. השארית הלא מוסברת היא הסטייה של שכר העובד משכרם הממוצע של עובדים הדומים לו בתכונותיהם הנצפות - הגיל, ההשכלה, המגדר והמוצא.
נמצא כי ככל שהשארית הזאת הייתה גדולה יותר, הסיכוי של עובד לעזוב את המגזר הציבורי לטובת המגזר העסקי במהלך התקופה הנחקרת היה גדול יותר; המשמעות - העובדים המוכשרים יותר נטו לעזוב את המגזר הציבורי למרות ששכרם היה גבוה מזה של עמיתיהם הדומים להם בתכונות הנצפות. ממצא זה תקף בעיקר לגבי גברים ממרבית קבוצות האוכלוסיה, אך גם לגבי קבוצות אוכלוסיה שונות של נשים, ובראשן אלה שעבדו בשנת 1983 במשרה מלאה. לעומת זאת, ככל שהשארית הייתה גדולה יותר, הסיכוי של עובד לעזוב את המגזר העסקי לטובת המגזר הציבורי היה נמוך יותר; המשמעות היא שהעובדים המוכשרים יותר נטו להישאר במגזר העסקי. הממצא האחרון תקף לגבי שני המינים באותה מידה.
עוד נמצא שעובדים משכילים, עובדים בעלי משלח יד-אקדמי, עובדים שעבדו שעות מעטות יחסית ונשים נטו להישאר במגזר הציבורי. גברים נטו להישאר במגזר העסקי, שבעלי משלח יד אקדמי נטו לעזוב את המגזר העסקי, ומנהלים נטו להישאר במגזר שבו הם עבדו בתחילת התקופה. המחקר בדק גם אם קצב עליית השכר החודשי של העובדים שעברו ממגזר למגזר במהלך התקופה וגילה כי הוא היה שונה מזה של העובדים שנשארו באותו המגזר לאורך כל התקופה. נמצא שעליית שכרם של העובדים שעברו מהמגזר העסקי לציבורי הייתה נמוכה ב-25 עד 35 אחוזים מזו של העובדים שנשארו במגזר העסקי. לעומת זאת, ממצא מפתיע במידה מסוימת היה שעליית שכרם של העובדים שעזבו את המגזר הציבורי לא הייתה שונה מזו של העובדים שנשארו בו.

תאריך:  23/07/2008   |   עודכן:  23/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובד שעבר מהמגזר העסקי לציבורי - מוכשר פחות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העובדים המוכשרים נשארו במגזר ה
כותרת מבלבלת  |  23/07/08 12:52
2
גילוי האמת
אינסטלטור ביוב  |  24/07/08 09:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בשנת 2003 בירך אולמרט את טלנסקי לרגל יום הולדתו ה- 70 של טלנסקי    "אתה בן אדם כיפי. זה נהדר להיות חבר שלך. אני תמיד מקבל יותר ממה שאני נותן, ואני חש שבתקופות של צרות, של בעיות ושל קשיים, אני מעדיף אותך לצידי מאשר את רוב האנשים שאני מכיר"
אלעזר לוין
הפרישה 30 מיליון שקל להפסדים מפרשת חפציבה - ועתה תמחק לפחות חלק מההפרשה
רותי אברהם
הכנסת תדון ב'טרומית' בהצעה לתיקון חוק לשון הרע שתסמיך את בתי המשפט למנוע מראש פרסום החשוד כפוגעני    בהצעה: הגדלת סכומי הפיצויים    היוזמים: אין פיצוי לפוליטיקאי שהפסיד בגלל פרסום לשון הרע
משה ריינפלד
מניית חברת ההשקעות הגדולה באוסטרליה זינקה למרות ירידת רווח רבעונית, לאחר שהודיעה שאין לה השקעות בעייתיות מהסוג שכמעט הפיל את מריל לינץ'
עידן יוסף
ירדה מן הרכבת בדקה התשעים ומעדה לשטח המסילה    ראש המשמרת ואיש הביטחון בתחנה עצרו את הרכבת בטרם יקרה אסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il