X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מהדוח הכספי האישי של בן ברננקי עולה כי משפחתו של מי שעומד בראש הגוף הפיננסי החזק בעולם נהנית מהכנסה צנועה יחסית והשקעותיה שמרניות
▪  ▪  ▪
ברננקי [צילום: אתר הפדראל ריזרב]

במה משקיע יו"ר הבנק הפדרלי את כספו הפרטי? בן ברננקי, שמעולם לא נחשב לשוחר סיכונים, התגלה כמשקיע אפור במיוחד, כאשר המרכיב הבולט ביותר של תיק ההשקעות הפרטי שלו הוא: שטרי אוצר קנדיים. על-פי דרישת החוק, פירסם (יום ד', 23.7.08) הבנק הפדרלי את הדוח הכספי האישי השנתי של היו"ר, ומתברר כי שהוא ומשפחתו היו בשנת 2007 בעלי נכסים פיננסיים ששווים נאמד ב-2.5-1.2 מיליון דולר.
החוקים הפדרליים דורשים כי ברננקי ופקידים אחרים של הבנק המרכזי ידווחו על סדר הגודל של אחזקותיהם, ולא על סכום כולל מדויק. על-פי הדוח, מצבם של בני משפחת ברננקי טוב הרבה יותר מזה של רוב האמריקנים, אך יחסית לבנקאים ואנשי הכספים שברננקי נשכר כדי להשגיח עליהם ולפעמים גם להצילם, נראים בני המשפחה עניים מרודים. למעשה, כל הונה של המשפחה שווה לבונוס ממוצע שמקבלים כמה מאנשי וול סטריט.
ברננקי, פרופסור לשעבר באוניברסיטת פרינסטון, דיווח כי שני הנכסים הגדולים ביותר שלו הם ניירות ערך של החברה הפיננסית האמריקנית : TIA A-CREF בשווי כולל של כ-1.5 מיליון דולר, ניירות ערך שמרניים שיש בהם מעט יותר סיכון מאשר אגרות החוב הממשלתיות הקנדיות.
ברננקי נהנה מתשואה שנתית של 333,100-141,500 דולר מהשקעותיו. ספרי הכלכלה שחיבר כפרופסור מכניסים לו תמלוגים בסך 100,000-50,000 דולר. משכורתו בבנק הפדרלי הייתה בשנת 2007 186,000 דולר, והועלתה השנה ל-191,300 דולר. הוא לא קיבל כל מתנות או הוצאות נסיעה שעליו לדווח עליהם. עד כה, לפחות. ברננקי מפגר אחרי קודמו בתפקיד מבחינת העושר.
אלן גרינספן, בן 82, שהים כבר מותר לו לעשות כסף טוב מהרצאות ומכתיבת זכרונות, דיווח על הכנסות בסך 8.9-4.1 מיליון דולר בשנתו האחרונה בתפקיד הנגיד בשנת 2005. יו"ר הבנק הפדרלי ושאר חברי מועצת הנגידים של הבנק אינם רשאים להיות בעלי מניות בגופי בנקאות או בקרנות המתמחות בבנקאות ופיננסים.
בכתבה המתפרסמת בעיתון הבריטי "אינדיפנדנט" מודגש כי באנגליה אין חובה לפרסם את הונם של בכירי הבנק המרכזי, וגם לא מוטל עליהם איסור להיות בעלי מניות מכל סוג. ואולם הבנק קובע בתקנונו ש"מאד לא רצוי" שחברי הוועדה לקביעת מדיניות מונטרית יהיו מעורבים באופן פעיל בניהול תיק השקעות, ודורש גילוי של כל פעילות סחר. נגיד הבנק, מרווין קינג, ושני סגניו, הם חברי הוועדה, וההגבגלה חלה גם עליהם, אך ענייניהם הכספיים האישיים אינם חשופים לעינו של הציבור כמו אלה של ברננקי.

תאריך:  23/07/2008   |   עודכן:  24/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הבנק הפדרלי מאמין באג"ח של קנדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה מבהיר כי כל ההדלפות מחקירות ראש הממשלה אירעו רק לאחר שנמסרו חומרי החקירה לצדדים    "חומרים המצויים רק בחזקת המשטרה לא זכו לפרסום"
דרור מרום
בשדה התעופה בן-גוריון נחתו כ-400 עולים חדשים מצרפת, שהתקבלו בטקס חגיגי שערכה לכבודם הסוכנות היהודית באולם הקליטה    בין המגיעים: גברים ונשים, ילדים וילדות, קשישים וקשישות - ואפילו חיות
איציק וולף
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ביקר בשדרות וראה את נזקי רקטות הקסאם    "אם הייתה סכנה לבנותיי ולביתי, הייתי עושה כל שביכולתי כדי להפסיק זאת מייד גם אם לא הייתי פוליטיקאי"
איתן אלחדז
אובאמה ביקר היום ביד ושם זו הפעם השנייה, והביע מסר של אופטימיות להתגברות על רוע אנושי    אך לכוונותיה של אירן בנוגע לשואה שנייה, סירב להתייחס
מאיה שני
מכונית הרולס רויס של סדאם חוסיין מוצעת כעת למכירה באתר המכירות אי-ביי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il