קבוצת פובליסיס, בעלת סוכנויות הפרסום סאטצ'י אנד סאטצ'י וליאו ברנט, הודיעה על ירידה של 3% ברווחיה במחצית הראשונה של 2008, ל-192 מיליון אירו (301 מיליון דולר). זוהי הירידה הראשונה ברווחי החברה מאז המחצית השנייה של 2006, והיא נובעת מירידה של הדולר ב-14% לעומת האירו ומן ההאטה הכלכלית.
מנכ"ל החברה, מוריס לוי, פועל להרחבת עסקי הפרסום באינטרנט ובשווקים המתעוררים, שבהם הצמיחה מהירה יותר מאשר בפרסום המודפס ובמשקים המפותחים. בהודעה שפרסם לוי בפריס נאמר כי לחברה יש כל סיבה להאמין כי תצליח לעמוד בהאטה הכלכלית בעולם בזכות פעילותה "בשווקים ובמגזרים שהצמיחה בהם מהירה".
המכירות של פובליסיס ירדו במחצית הראשונה של 2008 ל-2.23 מיליארד אירו, בהתאם לצפוי. לדברי פובליסיס, היו מכירותיה גדלות ב-7.6% אלמלא ההשפעה של שערי החליפין. החברה זכתה בעסקים חדשים בהיקף של 3 מיליארד אירו, והדבר העמיד אותה ראשונה ברשימת חברות הפרסום המובילות בדירוג "להמן בראדרס". בין היתר, השיגה החברה בראשית 2008 חוזי פרסום חדשים עם חברת וולט דיסני ועם חברת הרכב ניסן.
"המחצית השנייה של 2008 תושפע מאוד מתקציבי הפרסום סביב המשחקים האולימפיים בבייג'ין", נאמר בהודעת החברה. "בנקודת הזמן הנוכחית, קבוצת פובליסיס נמצאת על המסלול ואמורה ליהנות מגידול טוב במחצית השנייה", אומרת ההודעה.
הפרסום הדיגיטלי היווה 19% מפדיון המכירות של החברה, ב-13% יותר מאשר במחצית הראשונה של 2007. חלקו של הפרסום בשווקים המתעוררים גדל בתקופה זו מ-20% ל-22%.
רכשו חברה בבוסטון בחודש שעבר הקימה פובליסיס חטיבה חדשה שאיחדה את פעילותה הדיגיטלית ועידוד המכירות באינטרנט. כדי להמריץ את עסקי הפרסום באינטרנט, רכשה פובליסיס את החברה האמריקנית דיגיטס, שמרכזה בבוסטון, ב-1.3 מיליארד דולר, והדבר סייע לה להגביר את מכירותיה בארה"ב.
מראשית השנה ירדה מניית פובליסיס ב-24%, לעומת ירידה של 31% במניית המתחרה הקטנה ממנה, האוואס, וירידה של 11% במניית קבוצת אומניקום, חברת הפרסום הגדולה בעולם.
אומניקום הודיעה (יום ד', 23.7.08) על גידול של 12% ברווחי המחצית הראשונה של 2008. אבל לוי טוען כי אילו פורסמו תוצאותיה העסקיות של פובליסיס בדולרים היה הגידול ברווחיה 14%. לדבריו, נחלשו עסקי הפרסום של החברה בארה"ב, בספרד ובבריטניה.
הוא שב ואמר כי פובליסיס שואפת להגיע לשולי רווח של 16.5% לשנת 2008, לעומת 15% במחצית הראשונה של השנה. החברה צופה כי רכישת אג"ח ניתנות להמרה, שעליה הודיעה בשבוע שעבר, תאפשר לה להגדיל באופן משמעותי את הרווח למניה במחצית השנייה של 2008, משום שהיא מבטלת את הצורך בגיוס הון באמצעות הנפקת מניות חדשות, שהייתה מדללת את הרווח.
באפריל 2008 דיווחה פובליסיס כי המכירות שלה ברבעון הראשון נותרו כמעט בלא שינוי ועמדו על 1.06 מיליארד אירו. בניכוי השפעת שערי החליפין, גדל פדיון המכירות ב-8.2%.