קבוצת אלביט מערכות, הנמצאת בתחרות קשה עם התעשיה האווירית, המתחרה הישראלית המרכזית שלה על חוזים ביטחוניים בארץ ובעולם, ספגה בימים האחרונים מהלומה - כשהפסידה לתע"א באחד מהמכרזים היוקרתיים והמדוברים בתחום המטוסים ללא טייס.
ממשלת קנדה ומערכת הביטחון שלה פסלו את הצעתה של אלביט בדמות המטוס "הרמס 450", ובחרה במל"ט "הרון" של התע"א. ההיקף הכספי של העסקה צפוי להיות כ-100 מיליון דולר. "הרון" (המכונה בצה"ל מחץ) יסופק במסגרת שיתוף פעולה בין התעשיה האווירית הישראלית, שפיתחה אותו, לבין חברת מאקדונלד-דטוויילר המקומית, שתשתתף בייצור. אלביט שיתפה במכרז פעולה עם חברת אל-3 הקנדית.
מיקי בר, יועץ להנהלת התע"א, אמר בסלון האווירי של פארנבורו בבריטניה, כי החברה מרוצה מההחלטה לבחור בה. "פשוט נבחרה ההצעה הטובה יותר, והיא תשפר את מיצובנו בתחום בצפון אמריקה. יש כאן לקוח חכם, שיודע בדיוק מה הוא רוצה". סגן נשיא אלביט מערכות לפיתוח עסקי, דני ישראלי, אמר כי "הייתה לנו תחושה שההצעה לקנדה הייתה טובה, ואנחנו מחכים לתדרוך מממשלת קנדה". נשיא אל-3, סילבן בדאר, אמר "אנחנו מאוד מאוכזבים".
המל"טים החדשים אמורים לשמש את כוחות צבא קנדה באפגניסטן. שר ההגנה הקנדי, פיטר מאקיי, אמר כי "ההתמודדות נוהלה בצורה תחרותית ושקופה", וכי ההכרזה הרשמית על הזוכה תתפרסם בקרוב. המל"טים אמורים להחליף את מל"טי ה"ספר-וור" המתיישנים של צבא קנדה. הכלים האלה משמשים אותו באפגניסטן לאיתור מארבים, שהם הגורם העיקרי להיפגעות הכוחות. המל"ט "הרון" מופעל ע"י ישראל, וכן בהודו ובטורקיה.