X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המעלית צנחה מגובה רב כשבין כתליה נמצא התובע שנפצע והובהל לבית חולים בית המשפט חייב את המלון וחברת הביטוח לשלם לו פיצוי עקב הנזקים שנגרמו
▪  ▪  ▪
תאונה במעלית [צילום: אורי אקרמן]

דון קמפ, מורה לאומנות וצלם אומנותי, תושב ארצות הברית, תבע את מלון מגדל חיפה ואת חברת הביטוח הפניקס בע"מ בבית משפט השלום בירושלים לאחר שנפצע בתאונה מחרידה. מכתב התביעה עלה שבחודש ינואר 2000, התארח בבית המלון "מגדל חיפה" ושניות ספורות לאחר שנכנס למעלית היא צנחה מגובה רב והוא נפצע ברגלו והועבר באמבולנס לבית חולים רמב"ם בעיר. התובע סבל מנקע בברך ושברים באצבע ורגלו הושמה בגבס. כששב לארצות הברית היה מרותק לביתו למשך חודשיים כשרגלו מורמת וטופל על-ידי אשתו. במשך חצי שנה היה מחובר למכשיר מייצב ועבר טיפולי פיזיותרפיה בברך.
הנתבעות החליטו במסגרת סיכומיהם להודיע שהן מכירות באחריותם לתאונה ולנזקים שנגרמו לתובע בעקבותיה. כמו-כן הסירו את הטענה שיש לייחס לתובע אשם תורם כלשהו. בית המשפט נדרש לדון בשאלת הנזקים שנגרמו לתובע. כל אחד מהצדדים הגיש חוות דעת רפואית אורטופדית. מומחה מטעם התובע בדק את התובע כעבור 4 וחצי שנים מקרות התאונה ומומחה מטעם הנתבעות עשה זאת כעבור 5 וחצי שנים. עורך דינו של התובע טען בסיכומיו שהפרופסור מטעם הנתבעות התעלם מבדיקת אם.אר.איי ומהפגיעה ברצועה האחורית הצולבת, כמו-כן לא הביא בחשבון את העובדה שפגיעה ברגל אחת הטילה עומס על הרגל השנייה. "המומחה לא התייחס לכך שהתובע נעזר בתומך ברך, כל אלה יכולים להשפיע על הממצאים האובייקטיביים ולהביא למסקנה מוטעית שהפגיעה של התובע קלה".
בפסק דין שניתן לפני שבוע וחצי, בהעדר הצדדים, חייב השופט כרמי מוסק, סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, את הנתבעות לשלם לתובע 253,000 שקל בתוספת 51,000 שקל שכר טירחת עו"ד ואגרת בית משפט. הפיצוי ניתן בגין כאב וסבל, הפסד שכר לעתיד, הוצאות, עזרה וסיעוד. "קורה לא אחת שנפגע עומד לבדיקה לפני מומחים וקיים פער בין הממצאים שאלה מוצאים אצל התובע, מסיבות שונות לרבות השינויים במצב התפקודי בימים מסוימים וכד'".
לדברי השופט, מצבו הרפואי של התובע התאים להגדרה שבתקנות הנכות של המוסד לביטוח לאומי, ויש להעמיד את נכותו הרפואית לצמיתות בשיעור של 10%. "יש להביא בחשבון את חוסר היציבות בברך, מוגבלות התנועה, קרע במניסקוס, הצורך בשימוש במיצב ברך ושני השברים שנמצאו באצבעות כף הרגל - כל אלה ממצאים אובייקטיביים עליהם לא ניתן לחלוק". השופט הוסיף שמאחר והתובע מלמד צילום וצריך לעמוד לשם כך, אין ספק שהפגיעה מקשה על תפקודו ולפיכך יש לקבוע לו נכות תפקודית בשיעור של 5%.

תאריך:  28/07/2008   |   עודכן:  28/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
חברת ביטוח סירבה לפצות תובעת שלא תיקנה את רכבה    בית המשפט דחה את התביעה והסכים עם הנתבעת שהתגמולים משולמים לאחר תיקון הרכב
איריס פרחי
התובעת טענה שאכלה מזון מקולקל והובהלה לבית חולים עקב זיהום במערכת העיכול    המלון השיב שהתביעה קנטרנית ובמסגרת פשרה חויב לשלם פיצוי
מאיה שני
לורה, נלי, אלמנזו, צ'רלס וקרוליין אינגלס - כולם יתייצבו על הבמה לכבוד המחזמר החדש המבוסס על סדרת הטלוויזיה המצליחה "בית קטן בערבה"
מחלקה ראשונה
החברה הלאומית לדרכים התלוננה במשטרה: קבלנים ומנהל פרויקט חיצוניים חשודים בביצוע עבירות מרמה בנסיבות מחמירות
יפעת גדות
כל אחד נמצא בסיכון כשהוא עייף מאחורי ההגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il