X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיריית פתח תקוה הגישה עתירה לבטל החלטת ממשלה להקים בית משפט מחוזי-מרכז בלוד בעתירה: מדובר בהחלטה "פוליטית" של שר המשפטים ועוד, באין פרוטוקולים - ההחלטה נוצרה "יש מאין"
▪  ▪  ▪
השר דניאל פרידמן. ועדת כסות [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון הורה (יום ב', 28.7.08) למדינה להגיב בתוך 10 ימים על עתירה של עיריית פתח תקוה לבטל החלטת ממשלה להקים בית משפט מחוזי-מרכז בלוד. השופט יורם דנציגר קבע כי העתירה תובא לדיון בפני הרכב שופטים.
בעתירה טענה העיריה באמצעות בא-כוחה עו"ד יחזקאל רינהרץ, כי החלטת הממשלה להקים את בית המשפט מרכז בלוד, היא החלטה "פוליטית" של שר המשפטים דניאל פרידמן שבקבלתה נפלו פגמים מהותיים.
על-פי צו של שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן הוקם בית משפט מחוזי-מרכז בפתח תקוה, אך בהמשך החליטה הממשלה כי משכנו הקבוע של בית משפט המחוזי מרכז יקום בלוד, כדי לחזקה.
ההחלטה עוררה את זעמה של עיריית פתח תקוה שמיהרה להגיש עתירה לביטולה. בעתירה נטען כי מלכתחילה המבנה שבו הקים שר המשפטים את בית משפט מחוזי מרכז נועד להוות משכן לבית משפט השלום. לאחר שהוחלט על הקמתו של מחוזי מרכז נרתמה העיריה והשקיעה "עבודה רבה ומאומצת" לסייע להקמת המשכן בלוח זמנים קצר ביותר. כך נחנך "ברוב פאר והדר משכנו החדש של בית המשפט מחוזי מרכז בעיר פתח תקוה".
בית משפט מחוזי-מרכז תפס "בדרך של טלאי על טלאי - חלק משטחי בית משפט השלום בפתח תקוה", לפיכך, העיריה נערכה להקים משכן קבע בתחומה המיועד למחוזי מרכז. ראש העיר פתח תקוה יצחק אוחיון אף טען כי בשיחה עמו טען השר פרידמן כי אינו מתערב וכי הנושא נתון "להחלטת משרד האוצר והוועדה שתוקם על ידו". מדובר בוועדה בינמשרדית שבפניה הוצגו גם הצעותיה של עיריית פתח תקוה, להקמת משכן חדש לבית משפט מרכז.
בסופו של דבר התברר כי הממשלה החליטה להקים את בית המשפט בלוד. עיריית פתח תקוה שביקשה לבחון את הרקע להחלטה נתקלה לטענתה בקושי - אין פרוטוקולים. בעתירה נטען כי חרף פניות ובקשות למשרד המשפטים והאוצר, העיריה לא זכתה לראות פרוטוקול או החלטת הוועדה, כולל נימוקים, להקמה בלוד ונראה כי החלטה זו נוצרה "יש מאין". עוד נטען כי על פניו נראה כי למעשה הוועדה הבינמשרדית הייתה "ועדת כסות" להחלטה שהייתה "תפורה מראש" ובבחינת "הצגת תיאטרון משוחקת היטב".
עו"ד ריינהרץ טען כי מפרסום בתקשורת, ובאין פרוטוקולים להזים זאת, עולה כי שר המשפטים היה ה"רוח החיה" בקבלת ההחלטה. לטענתו, על-רקע היערכות הרשויות המקומיות לבחירות בנובמבר 2008, "אין כל ספק כי החלטה בדבר העיר בה יוקם בית המשפט המחוזי מרכז הינה החלטה בעלת השפעה לא מבוטלת על כל רשות מקומית".
כאמור, העיריה מבקשת מבית המשפט להורות למדינה לנמק את ההחלטה להקים את בית משפט מרכז בלוד. כמו-כן לקבוע כי בשל ההליכים הפגומים בקביעת מיקום בית משפט מחוזי מרכז, החלטת ממשלה מס' 3532 מ-1.6.08 לפיה בית משפט המחוזי-מרכז יוקם בעיר לוד- בטלה".

בג"צ 6681/08
תאריך:  28/07/2008   |   עודכן:  28/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית פתח תקוה נגד בית משפט בלוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
אלוף (במיל.), טייס קרב שהיה בשבי המצרי במלחמת ההתשה, וסגן מפקד חיל האוויר לשעבר    מחליף את אודי זהר, לשעבר מחיל האוויר, שהתפטר מהתפקיד לאחר 4 שנים
גלית יצחק
תתככב בקמפיין של ד"ר פישר למולטי ויטמין OPTI-SAFE    הקמפיין יעלה בסכום של 700 אלף דולר    [צילום: יקי הלפרין-יח"צ]
רותי אברהם
נציבת תלונות על השופטים בודקת תלונות נגד שופטים על תקופת היותם עורכי דין    הנציבה: לקוחותיהם לשעבר של השופטים "נופלים בין הכסאות"    ועוד, דרישה להסדיר את הסמכות בחוק
עומר כרמון
הפרימריז בקדימה הפכו לסוגייה חשובה בבחירות לנשיאות ארה"ב: הרפובליקנים תומכים במופז כדי שיתקוף באירן לפני הבחירות    שר ההגנה האמריקני דווקא תומך באובאמה
עידן יוסף
מדורג שני כעיתון היומי הנקרא בישראל לפי נתוני סקר TGI השנתי    ירידה של 2% בקריאת העיתונים הוותיקים    נמשכת היציבות בהאזנה לרדיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il