X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש המינהלת הישראלית לתוכנית המו"פ האירופית: "ישראל נמצאת במקום הראשון במספר זוכי המלגות המיועדות להשבת חוקרים לאירופה - ולצורך זה היא נחשבת לחלק מאירופה"
▪  ▪  ▪
צירוף ישראל, ולא רק בכדורסל

תוכנית המסגרת האירופית העניקה 15 מלגות לחוקרים ישראלים מהתעשיה והאקדמיה - לצורך מימון חזרתם לארץ מארה"ב. לדברי מרסל שטאון, מנהל המינהלת הישראלית לתוכנית המו"פ האירופית, ישראל נמצאת במקום הראשון במספר זוכי המלגות ע"ש מארי קירי, המיועדות להשבת חוקרים לאירופה - ולצורך זה ישראל נחשבת לחלק מאירופה.
ישראל, לפני בריטניה, צרפת וגרמניה, רשמה 15 זכיות במלגות בסכום של 100 אלף אירו כל אחת, למימון חזרת חוקרים וסיוע בהשתלבותם בתעשיה ובאקדמיה בישראל. "לקול הקורא" לקבלת המלגות הוגשו 175 בקשות למימון מכלל ארצות האיחוד האירופי, ו-25 מתוכן היו מישראל. מספר הזכיות הכולל הוא 87, כאשר מתוכן 15 זכיות היו לחוקרים ישראלים, כאמור, המהוות כ-18% מכלל הזכיות. במקום השני נמצאת בריטניה עם 10 זכיות המהוות 11.5% מכלל הזכיות. במקום השלישי צרפת, עם 9 זכיות המהוות 10% מכלל הזכיות, וגרמניה רשמה 4 זכיות בלבד.
חברת פרונטו דיאגנוסטיקה מרחובות היא החברה התעשייתית הישראלית הראשונה שזוכה למלגה שכזו מהאיחוד האירופי, שתממן הבאת חוקר מחוץ לאירופה למחלקת המו"פ של החברה. מהאקדמיה בלטו אוניברסיטת תל אביב, עם 5 זכיות מתוך 7 הגשות; האוניברסיטה העברית, עם 4 זכיות מתוך 4 הגשות - והמרכז הבינתחומי בהרצליה, עם 2 זכיות מתוך 2 הגשות.
בשבעת הדיונים הפנימיים על כללי ההשתתפות של ישראל בתוכנית המסגרת היו חששות שחוקרים ישראלים לא יוכלו להנות ממלגות אלה, משום שהן לא מבטאות שיתוף פעולה ישראלי-אירופי כשלעצמו. אולם, הודות לפעילות ישראל נקבע לבסוף שמלגות אלה תהיינה פתוחות גם בפני חוקרים ישראלים השבים לישראל מחוץ לאירופה, תודות להחלטה שישראל תקבל את כל הזכויות של המדינות החברות באיחוד האירופי, שבאמצעות תוכנית זו מעודדות חוקרים אירופאים לחזור לארצות מוצאם.
תוכנית המסגרת למחקר ופיתוח של האיחוד האירופי נוסדה בשנת 1984 מתוך כוונה להגדיל את כושר התחרותיות האירופי בתחומי המחקר והפיתוח. התוכנית מתחדשת מדי כמה שנים, כאשר התוכנית הנוכחית היא תוכנית המסגרת השביעית - תוכנית בת שבע שנים 2007-2013 שתקציבה הכולל הוא כ-49 מיליארד €. ישראל היא המדינה היחידה מחוץ לאירופה שלוקחת חלק בתוכניות אלה.

תאריך:  28/07/2008   |   עודכן:  28/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיחוד האירופי מממן חזרת חוקרים מארה"ב לישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא רציני!
sfdseewqwq  |  28/07/08 22:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הפסדיו עלולים לגדול ל-9 מיליון שקל ויותר, אם החברה לא תוכל לפרוע את האג"ח    אם החברה תתאושש - יוכל עוד להרוויח
אלעזר לוין
עו"ד מטרי מונה לכונס על 7 מנכסי החברה המתמוטטת    יממש עוד 2 מגרשים בכ-30 מיליון שקל    התמורה תועבר לכיסוי חובות לבנק מרכנתיל, ולא תסייע לקוני הדירות
דרור מרום
כגון אם לא שילמו אגרות או תשלומים אחרים - או שלא הגישו דוח שנתי כנדרש בחוק    האכיפה תהיה בתוקף במסגרת חוק החברות המתייחס לכלל החברות המשק, ציבוריות ופרטיות
איציק וולף
ראש הממשלה מביע תמיכה ברפורמה שהציע שר המשפטים בהגדרת תפקיד היועץ המשפטי לממשלה    על ברק אמר: שאף אחד לא יאיים עלינו ממרום מעמדו מתחתית הסולם"
עומר כרמון
ביקורת חסרת תקדים נגד מפיקי תוכנית הטלוויזיה כוכב נולד שהחזירו לתוכנית שני מתמודדים שהודחו בידי הצופים: "כוכב נולד ירקה על כולנו אמש. זה היה מצג שווא ורמייה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il