X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנגיד פישר העלה את הריבית לרמה של 4% ההערכה היא כי שנת 2008 צפויה להסתיים עם ביצוע מלא של התקציב תוך עמידה בתקרת הגרעון של 1.6%
▪  ▪  ▪
פישר. מדיניות שמירה [צילום: פלאש 90]

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, העלה את הריבית לחודש אוגוסט 2008 ב-0.25% לרמה של 4%. המהלך נומק "כחלק מהמדיניות לשמור על יציבות המחירים, בהתאם ליעד האינפלציה שבין 1% עד 3% לשנה".
מדד המחירים לצרכן בחודש יוני עלה בשיעור מתון יחסית של 0.1%, נמוך מהתחזיות המוקדמות לגביו. שיעור זה תואם את התוואי העונתי העקבי עם יעד האינפלציה. סעיפי הדיור, המזון והפירות וירקות תרמו להפתעה כלפי מטה במדד. מתחילת השנה עלה המדד ב-2.3%. ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד הכללי ב-4.8% והמדד ללא אנרגיה, מזון ופירות וירקות עלה ב-1.9%.
התחזיות לאינפלציה ולריבית: החזאים המקומיים צופים, בממוצע, כי ב-12 החודשים הקרובים יעלו המחירים ב-3.2%, מעל הגבול העליון של היעד. לפי התחזיות של בנק ישראל, צפויה האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים לרדת מרמתה היום, 4.8%, לשוב ולעלות לקראת סוף השנה ולחזור לתוך היעד לקראת אמצע שנת 2009. מעריכים כי בממוצע ריבית בנק ישראל לחודש אוגוסט תיוותר ללא שינוי ובתוך שנה תועלה בממוצע בכ-0.4 נקודות אחוז. הצפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הקרובים כפי שנמדדות בשוק ההון עלו עד לאמצע יולי לרמה של כ-3.5%. אולם, לאחר פרסום מדד יוני, ירדו הצפיות הנגזרות משוק ההון בחדות לרמה של כ-2.8% והתמתנו הצפיות להעלאת ריבית על-ידי בנק ישראל.
כעת הציפיות הנגזרות משוק ההון הן להעלאה של כ-0.5 נקודת אחוז בטווח של שנה. המודלים האקונומטריים של בנק ישראל מצביעים על כך שנדרשת העלאת ריבית על-מנת להחזיר את האינפלציה ליעד ב-12 החודשים הקרובים. לגבי הפעילות הריאלית: מספר נתונים שהתפרסמו לאחרונה תומכים בהערכה כי קצב הצמיחה בכלכלה הואט. מסקר החברות עולה כי צפוי המשך ההתמתנות בצמיחת המשק. המדד המשולב למצב המשק ירד בחודש יוני ב-0.3% והמדד המעודכן לחודש מאי ירד ב-0.1%. שתי ירידות רצופות אלה מעידות על האטה בקצב הצמיחה.
מנגד, נתוני סחר החוץ והמכירות של רשתות השיווק מצביעים על המשך ההתרחבות. הייצוא והייבוא, כפי שהם נמדדים בדולרים, עלו ברביע השני של השנה לעומת הרביע הראשון, בשיעור שינוי שנתי של 17.6%, 9.6% בהתאמה. בחודש יוני נרשמה עליה בשיעור של 4.4% במכירות של רשתות השיווק אחרי ירידות בחודשיים הקודמים.
שוק העבודה והשכר: נתוני הלמ"ס מלמדים על המשך מגמת הירידה בשיעור האבטלה לרמה של 6.1% בחודש מאי לעומת 6.2% בחודשים מרץ-אפריל. השכר הנומינלי הממוצע עלה בחודשים פברואר-אפריל ב-4.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המדיניות התקציבית: במחצית הראשונה של 2008 הסתכם העודף הכולל בפעילות הממשלה ללא אשראי ב-2.7 מיליארד ש"ח ביחס לתוואי העונתי. ההערכה היא כי שנת 2008 צפויה להסתיים עם ביצוע מלא של התקציב תוך עמידה בתקרת הגרעון של 1.6%.
בשוק מט"ח: מאז הדיון המוניטארי האחרון נחלש השקל מול הדולר ומול האירו ב-3.9% וב-5.1% בהתאמה. היחלשות השקל לעומת הדולר הייתה בניגוד למגמה בשוקי המטבעות העיקריים והחלה לאחר הודעתו של בנק ישראל על הגדלת קצב רכישות המט"ח היומיות מ-25 מיליון דולר ל-100 מיליון דולר ליום. מדד המחירים לצרכן היה נמוך מהצפיות ותרם אף הוא להיחלשות השקל. תנודתיות שער החליפין של השקל מול הדולר נותרה גבוהה.

תאריך:  28/07/2008   |   עודכן:  28/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט פטר אישה שנאלצה לעזוב את ביתה בשל אלימות בעלה מחוב ארנונה לעיריית בת ים    השופט מנחם קליין: יש לנהוג בחסד עם האישה ש"שימשה כלי בידי בעלה בכל הקשור לשכירות"
דרור מרום
תבצע במטוסי האיירבס התאמה מעבר לתקנים הסטנדרטיים בשיתוף עם המרכז הישראלי לנגישות    תתאים המושבים והשירותים ותרכוש כסאות גלגלים
שמרית טסה
ינהל את החברה שנרכשה על-ידי משפחת שפירא לפני כחודש
עידן יוסף
טוען כי מאז עזיבתו של דנקנר חל שיפור, וכעבור ארבעה חודשים הצליחו גלעזר ויובל לבלום את מגמת הירידה בתפוצה    בישראל היום מרימים כוסית ומקווים לעקוף את ידיעות אחרונות
דרור מרום
בכירים יגיעו לישראל במהלך אוגוסט על-מנת לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה בתחום הביטחוני    הזדמנות לגורמי הענף להעמיק את שיתוף הפעולה עם חברת הענק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il