X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
7 המדינות הגדולות לא הצליחו לגשר על הפערים בנושאי הפחתת הסבסוד שמעניקות מדינות עשירות לחקלאים, פתיחת שווקים לייצוא של מוצרי תעשיה מארה"ב ואירופה והפחתת מחסומי סחר למוצרים חקלאיים התמ"ת: "ישראל מצרה על ההתפתחויות כי יש לנו אינטרס"
▪  ▪  ▪
לאמי. אירגן ונכשל [צילום: W.T.O]

7 המדינות הגדולות והמבוססות לא הצליחו לגשר, בשיחות שנערכו והסתיימו השבוע, על הפערים בנושאי הפחתת הסבסוד שמעניקות מדינות עשירות לחקלאים, פתיחת שווקים לייצוא של מוצרי תעשיה מארה"ב ואירופה, והפחתת מחסומי סחר למוצרים חקלאיים.
למרות שהושגו הסכמות על מספר נושאים, כגון שיעור הפחתת הסבסוד החקלאי בארה"ב ואירופה, השיחות התפרקו על-רקע חוסר הסכמה על אופי "מנגנון הביטחון" החקלאי שינהיגו המדינות המתפתחות. הכישלון הנוכחי מצטרף לכישלונות דומים בשנתיים האחרונות. כנס השרים הנוכחי שיזם מנכ"ל ארגון הסחר העולמי, פסקאל לאמי, היה בבחינת הניסיון המשמעותי האחרון לקדם את סבב דוחא", שהחל בכינוס במפרץ הפרסי, עוד בטרם הבחירות הצפויות בארה"ב. ההערכה כעת היא שיקשה מאוד לסיים את המו"מ עד תום 2008 כפי שהתבטא לאמי עצמו.
לדברי המשנה למנכ"ל וראש מינהל סחר החוץ במשרד התמ"ת, בועז הירש, שייצג את ישראל בשיחות, ישראל מצרה על ההתפתחויות. "יש לנו אינטרס לסיום מוצלח ומהיר לסבב הסחר, שהחל בשנת 2001. מערכת הסחר הבינלאומית וכללי הסחר שהיא מייצגת חשובים עבור קידום הסחר והכניסה לשווקים חדשים. עמדת ישראל במו"מ המתנהל על סחר במוצרים תעשייתיים וסחר בשירותים מכוונת ליצירת הזדמנויות לייצוא הישראלי. בשני הנושאים הללו לישראל עמדה הממוקמת באמצע - בין מדינות שביקשו להשיג פתיחות שוק דרסטיות ע"י הסרת מכסים ואמצעים אחרים, לבין אלה שביקשו להמשיך ולשמור על ההגנות".
עם זאת, לישראל עמדה הנחשבת לזהירה ושמרנית בכל הנוגע להסרת מכסי הייבוא עבור התוצרת החקלאית, זאת עקב אופיו הייחודי והרגיש של הסקטור החקלאי בישראל. בכך, לישראל אינטרס דומה לזה של מדינות כגון שוויץ, יפן ודרום קוריאה. בנושא זכויות הקניין הרוחני, שעמד אף הוא על הפרק, ישראל נקטה בעמדה נוקשה, בדומה לארה"ב. ישראל העדיפה לא לדון בשינויים להסכם הקיים בנושא זכויות קניין הרוחני, כפי שדרשו הודו וברזיל, בתמיכת האיחוד האירופי. נציין כי בישראל קיימות הפרות בוטות בתחום.
לפי אחת ההערכות, ייתכן והכישלון הנוכחי יגרום לדחייה ארוכה, אף של מספר שנים ,באפשרות לסיכום הסכם סחר גלובאלי חדש. השיחות שהחלו בג'נבה ב-22 ביולי התקיימו במסגרת הסבב שהושק בבירה הקטארית בדצמבר 2001. סיבוב הסחר זכה למטרה מוצהרת של הפחתת העוני ע"י שילובן של מדינות מתפתחות במערכת הסחר הגלובאלית. בכך, תוצאות הסבב אמורות להיות מוטות באופן ברור לטובת האינטרסים המסחריים של המדינות המתפתחות, באמצעות אימוץ כללי סחר א-סימטריים. כבר בטרם כינוס השרים, הצהירו פיטר מנדלסון, נציב הסחר של האיחוד האירופי, ועמיתתו האמריקנית סיזאן שוואב, כי יידרשו הטבות סחר משמעותיות עבור הייצוא התעשייתי שלהם מצד כלכלות מתעוררות כגון הודו, סין וברזיל.

תאריך:  30/07/2008   |   עודכן:  30/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל תיפגע מכישלון שיחות אירגון הסחר העולמי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הנשיא בוש לא פגש את ברק כמתוכנן    מזכיר ההגנה לא פרש שטיח אדום ולא קיים קבלת פנים רשמית    ארה"ב: נסייע רק בהגנה, בתנאי שיתקדם המו"מ עם הפלשתינים
מערכת PCאון
שלוש חברות - HP, אינטל ויאהו - משתפות פעולה בפרויקט בקוד פתוח שנושאו המרכזי הוא מחשוב ענן (Cloud Computing). מי משקיע מה? מי ירוויח מכך? ומה ההשלכות של העובדה שמדובר בפרויקט בקוד פתוח?
איריס פרחי
התובע תבע את הבנק וטען שדבר הזיוף התגלה כשבילה בקזינו בבולגריה    הבנק הכחיש שהתובע רכש שטרות כלשהם והתביעה נדחתה בהעדר הוכחה
איריס פרחי
בית המשפט חייב את הוט לפצות תובעת, נכה בשיעור של 100%, בגין עוגמת נפש שנגרמה בעטיו של חיוב שלא כדין עבור סרטים    הוט טענה שהייתה תקלה בממיר
יפעת גדות
הגופה נמצאה 3 חודשים לאחר שנעלם    ריחף מעל האוקינוס בעזרת בלונים כחלק מלהטוט פרסומת למטרות גיוס כספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il