X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית שתיתן מענק מס לעובדים עד 2010 ייהנו מהחוק חצי מיליון אזרחים
▪  ▪  ▪
ח"כ אבישי ברוורמן [צילום: פלאש 90]

במליאת הכנסת אושר אמש (יום ג', 29.7.08) חוק מס הכנסה שלילי בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 11 חברי כנסת ללא מתנגדים. מדובר במעין מתן קצבה לעובדים שמשתכרים שכר הפחות מעשרת אלפים שקלים. בשלב הראשון יוחל החוק על 70 אלף עובדים ועד 2011 על חצי מיליון. עלות החוק מיליארד וחצי שקל, ובימים הקרובים ייצא משרד האוצר במסע פרסומי להסברתו לציבור.
חוק מס הכנסה שלילי הוצג במליאת הכנסת על-ידי יושב-ראש ועדת הכספים חבר הכנסת אבישי ברוורמן. מדובר בהצעת חוק ממשלתית להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, שנועדה להביא לצמצום פערים חברתיים.
בדצמבר 2007 נחקקה התוכנית למס הכנסה שלילי, לפיה עובדים - שכירים ועצמאיים, בני 55-23, שהם הורים לילדים; או עובדים מעל גיל 55, עם או ללא ילדים, יהיו זכאים למענק מס בהתאם לגובה הכנסתם. התוכנית אמורה להיכנס לתוקף כך שהמענק הראשון ישולם לזכאים ב-15 באוקטובר.
בנוסחת החישוב למענק, כפי שהופיעה בהצעת החוק המקורית, נפלה טעות. לא נקבעה למשפחה תקרת שכר שמעליה לא יינתן מס הכנסה שלילי. בחוק שאושר אמש יילך ויפחת מעק המס החל מתקרת הכנסה של 10,000 שקל למשק-בית.
במהלך הדיון בוועדת הכספים, מצאה לנכון הוועדה להוסיף להצעת החוק הטבות נוספות:
  • ארכה של שבועיים למועד האחרון להגשת בקשה לקבלת מענק המס, כך שבמקום עד ה-15 באוגוסט השנה, יוכלו נישומים להגיש בקשה עד 31 באוגוסט. עובדים שיגישו את הבקשה עד אז יקבלו את המענק הראשון ב-15 באוקטובר.
  • הרחבת התחולה של מס הכנסה שלילי. בעוד שבהצעת החוק המקורית נקבע ששכירים בשנות המס 2007 ו-2008 ועצמאיים בשנת המס 2008 יהיו זכאים למענק אם התגוררו באזור שנקבע כי תחול עליו תוכנית ויסקונסין. הזכאות למענק המס תהיה לגבי כל שטח היישוב שמצוי בו אזור שנכלל מלכתחילה בתוכנית ויסקונסין, וכן הזכאות למענק המס תחול לאורך כל שנת המס אף אם תוכנית ויסקונסין הוחלה על אותו יישוב רק בחלק משנת המס. הרחבה זו מוסיפה לתחולתו של החוק 70 אלף עובדים שיהיו זכאים למענק המס.
  • לפי נתוני רשות המיסים, יחסוך תיקון השכר כ-450 מיליון שקלים. ללא תיקון תקרת השכר היו מתווספים לתוכנית כ-21 אלף זכאים למענק, בעלות שנתית של 60 מיליון שקלים. כתוצאה מהתיקון מספר הזכאים למענק מס בשלב הראשון יהיה כאמור 70 אלף עובדים, בעלות שנתית של 210 מיליון שקלים, וכ-500 אלף עובדים יהיו זכאים למענק בשנת 2010, בעלות שנתית של 1,415 מיליון שקלים.
  • לבקשת רשות המיסים, הוחלט להסמיך את שר האוצר לפטור סוגי נישומים מהגשת דוח עצמאי מקוון, באישור ועדת הכספים, בהתאם לקריטריונים שייקבעו אף הם בתקנות, ובלבד שאותם נישומים לא הגישו תביעה לקבלת מס הכנסה שלילי.
ועדת הכספים ביקשה וקיבלה התחייבות מרשות המיסים לצאת בימים הקרובים למסע פרסום נרחב על-מנת ליידע את הציבור בדבר האפשרות להגיש תביעות לקבלת מענק המס. פרסום חיוני בעיקר לנוכח העובדה שהמענק הראשון אמור להיות משולם כבר ב-15 באוגוסט.
בהכנת החוק היו שותפים בין היתר: בועז סופר, מיכל דויטש, יהודה נסרדישי וסילבן שלום.

תאריך:  30/07/2008   |   עודכן:  30/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
הגישה תביעה לביה"ד לעבודה נגד אגרקסקו לאחר ניסיון מצדה להעביר עובדים המועסקים ע"י חברת כוח אדם "לחברת שירותים" כדי להימנע מקליטתם    בדיקה ברשם החברות העלתה כי הבעלים של חברת "כוח האדם" פאנל הם גם הבעלים של חברת "השירותים" תלם אור
דרור מרום
ארבע חברות הדלק הגדולות חולשות על כ-88% מתחנות הדלק בישראל    בשנת 2007 פעלו בישראל כ-1,000 תחנות דלק, ופז היא החברה עם מספר התחנות הרב ביותר
עומר כרמון
מפלה לאירן: ממשלת הודו החליטה להאיץ המהלכים לחתימה על הסכם עם ישראל    הקפיאה את פרויקט הגז עם אירן    40 מיליון טון נפט יועברו מדי שנה להודו דרך נמל אילת
דרור מרום
אם עד לסוף דצמבר לא תעמוד החברה בדרישה לשיעור המזערי של החזקות הציבור, ידון דירקטוריון הבורסה בהעברת ניירות הערך של החברה לרשימת השימור
איציק וולף
ארגון הימין הקיצוני, חזית יהודית, שחבריו פוקדים מפעם לפעם את חדרי החקירות, קורא לפעיליו לחקות את האופן שבו ראש הממשלה נוהג בחקירותיו על-מנת לשבש אותן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il