X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כל מכינה קדם-צבאית תקבל סכום קבוע עבור כל חניך במכינה הגדלת התקציב משנה לשנה לא תעלה על 15% מימון החוק באמצעות 33 מיליון שקלים מתקציב משרד הביטחון ומשרד החינוך
▪  ▪  ▪
חניכי המכינות מתגייסים ליחידות הקרביות ביותר. גיבוש לקורס חובלים [צילום: דו"צ]

מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 30.7.08) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ לימור לבנת (ליכוד) וח"כ הרב מיכאל מלכיאור (עבודה- מימ"ד) אשר תמנע קיצוץ בתקציבן של המכינות הקדם צבאיות. הצעת החוק, שעברה בחקיקת בזק שנמשכה שלושה חודשים בלבד, באה על רקע הקיצוצים החוזרים ונשנים בתקציב המכינות המביאות את המפלגות להתערבות מידי שנה, על מנת להשלים את התקציבים הנדרשים.
בהצעת החוק מקבעים ח"כ מלכיאור ולבנת את הסכום המוקצב כיום ומוודאים כי כל מכינה תקבל סכום קבוע עבור כל חניך במכינה, על פי סל לחניך שיקבע על ידי שרת החינוך. כל זאת מבסיס תקציב החינוך, ובתוספת לו. הצעת החוק תסייע למפעל המכינות, המונה כיום 25 מכינות מוכרות וכ-1800 חניכים, להמשיך ולצמוח ולשרת את מדינת ישראל.
הצעת החוק תסייע למכינות לתכנן את תקציבן כראוי ותאפשר להן לצפות את גובה התקציב שיתקבל ללא חשש מקיצוצים הפוגעים בפעילות השוטפת. ח"כ הרב מלכיאור וח"כ לבנת הדגישו בהצעת החוק כי הגדלת התקציב בהתאם למספר החניכים לא תעלה על 15% מידי שנה וזאת על מנת למנוע מצב בו לא תהיה אפשרות לממן את החוק. על פי פשרה שהושגה ימומן החוק בכ-33 מיליוני ש"ח במשותף על ידי משרד הביטחון ומשרד החינוך.
בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "פעילות המכינות הקדם צבאיות חוצה השקפות פוליטיות ומפלגתיות... התקציב השנתי שהקצתה המדינה למכינות לפני שנתיים היה 30 מיליון ש"ח והוא נתון תדיר לקיצוצים...נוכח ההכרה בחשיבות המשך פעילותן של של המכינות מוצע לעגן בחקיקה את תקצובן הנאות ואופן חישובו, כדי להבטיח את המשך קיומן התקין".
עוד נכתב בנושא כי "מפעל המכינות הקדם צבאיות פרוס משדה בוקר ועד מעיין ברוך, בערים, בעיירות, בקיבוצים ובשכונות ומקיף את כל חלקי העם והארץ. המפעל גדל וצומח בקצב מרשים. המכינה הראשונה קמה ב- 1987, כעבור שנתיים בשנת 1989 היו כבר חמש מכינות קדם צבאיות ובשנת 2007 פועלות שלושים וארבע מכינות" מתוך מספר זה תשע בשלבי הכרה ו- 25 מוכרות, כאשר בוגריהן מובילים בשיעורי ההתנדבות לשירות קרבי ומשמעותי בצה"ל".
"מעבר החוק בקריאה שנייה ושלישית הוא הישג עצום לכל אדם אשר החברה האזרחית בישראל יקרה לליבו. המכינות מציבות את בוגריהן בחזית העשייה החברתית- בצבא, בפריפריה, בהתיישבות ובהתנדבות ואני שמח כי היום הצלחנו להבטיח את המשך קיומן וגידולן. זוהי קרן אור בוהקת בים של קיצוצים ובשבר העמוק הפוקד את מערכת החינוך", אמר ח"כ מלכיאור לאחר אישור החוק.

תאריך:  30/07/2008   |   עודכן:  30/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר החוק למניעת קיצוץ בתקציב המכינות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לפעמים בטעות פוליטיקאים עושים
giliba22  |  31/07/08 00:30
2
איך אף אחד אינו מבקר את העובדה
רונן ב.  |  13/08/08 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת ONE
ל-ONE נודע כי מועצת הכבלים והלוויין בודקת בקשה של ערוץ הספורט לשדר חלק מהתחרויות מבייג'ין בערוצים בתשלום, זאת בניגוד למכרז ולהסכם מול ערוץ 1
דרור מרום
נרכשה ע"י הריבוע הכחול שחתמה עימה הסכם לאספקת סחורה שלא תחת מותג ורדינון - שאמור לבוא לביטוי בפעילות החברה במחצית השנייה של 2008
מאיה שני
ארה"ב מתכוונת להשקיע כ-120 מיליארד דולר בשיקומה של עירק    בגדד תשים את אותו סכום כדי לסייע לתוכניתם של האמריקנים
עומר כרמון
מרגלית צנעני וצדי צרפתי נחלצו להגנת גל אוחובסקי שביקש להשתתף בערב הוקרה לשחקן מוחמד בכרי    מרגול: "זה מתחסד ומתלהם"    צדי: "כוכב נולד זה כמו מושב בכנסת?"    גל: "חבל שח"כ גלעד ארדן לא עובד אצל ליאור שליין"
מאיה שני
רשת הטלוויזיה הגרמנית ARD סגרה את משרדה ברצועת עזה כאות מחאה על מעצרו של אחד הצלמים    "המשרד יהיה סגור עד שחרורו" נכתב בפתק שהציבה על דלת המשרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il