X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חלל חתמה על הסכם לרכישת "עמוס 5" עם חברת Reshetnev טכנולוגיות לוויינים הספק הרוסי ייצר עבור החברה את הלוויין וימסור אותו לבעלותה במסלול, במיקום ולאחר סיום הבדיקות במסלול - לא יאוחר מסוף מרס 2011 היא תשלם עבור הפיתוח והשיגור 157 מיליון דולר התע"א: לא נגיב
▪  ▪  ▪
מהלומה אישית למנכ"ל התע"א, יצחק ניסן - שהיה בעבר מנהל מפעל הלוויינים
מנכ"ל חלל, דוד פולק. אל"מ מחיל האוויר שליווה את כל פרויקט לווייני "עמוס"

"עמוס 3" - דקות לפני שיגורו לחלל מקזחסטן

חברת חלל תקשורת, מפעילת לווייני תקשורת מסדרת "עמוס", החליטה לסיים את הקשר העסקי עם התעשיה האווירית לרכישת לוויינים חדשים. את הלוויינים "עמוס 1", "עמוס 2", "עמוס 3" ו-"עמוס 4" ייצרה עבורה התעשיה האווירית, במפעל מב"ת. Nfc מציין כי המהלך נחשב למפתיע על-רקע העובדה שהתע"א היא שותפה בחברת חלל בשיעור של 20%, לצד בעלת השליטה יורוקום.
חלל חתמה על הסכם לרכישת "עמוס 5" עם חברת Reshetnevטכנולוגיות לוויינים מרוסיה. כמו בכל סדרת הלוויינים - החברה מתכננת לעשות שימוש בלוויין הבא למתן שירותי תקשורת לוויינית על-ידי שיווק והחכרת מקטעי החלל שבלוויין. כעת פועלים 3 לוויינים, והרביעי ישוגר בהמשך.
לפי ההסכם, הספק הרוסי ייצר עבור החברה את הלוויין "עמוס 5" וימסור אותו לבעלותה במסלול, במיקום ולאחר סיום הבדיקות במסלול, לא יאוחר מסוף מרס 2011. היא תשלם עבור הפיתוח והשיגור 157 מיליון דולר. אורך חיי הלוויין צפוי להיות 15 שנה, כאשר לפחות 14 מהן ניתנות לביטוח. בכוונת החברה לרכוש ביטוח לשיגור הלוויין ולשהותו במסלול שאינו כלול במחיר הרכישה.
חלל תשלם מקדמה של כ-30 מיליון דולר עד 31 באוגוסט השנה, והיתרה תשולם בהתאם "לאבני דרך" המותנות בביצוע הפרויקט עד להשלמתה בעת קבלתו הסופית של הלוויין במסלול. סכומים "לא מהותיים", ישולמו מדי שנה תמורת התמיכה לתפעול הלוויין במסלול.
איחור במסירת הלוויין לחברה, שלא עקב סיבה הנעוצה בה, יקנה לה את הזכות להפחתת מחיר בהתאם לנוסחה שנקבעה - או אף לביטול והשבה, אם האיחור חורג מעבר למועדים שהוסכמו כזכות ביטול ההסכם עד למועד השיגור. מקורות המימון להסכם רכישת "עמוס 5" יהיו בגיוס המימון הנדרש ממקורות מימון שונים, לרבות מהציבור או מגופים מוסדיים או מבנקים בישראל או בחו"ל - במהלך תקופת בניית הלוויין.
לגבי ביטול הסכם רכישת "עמוס 5" עד לשיגור והזכות לעצור את ייצור הלוויין עד למועד השיגור, לחלל הזכות לבטל ההסכם מחמת הפרתו ע"י הספק אשר לא נובעת מסיבה הנעוצה בחברה או בכוח עליון, בין השאר אם לצדדים יהיה ברור כי הלוויין לא יימסר לחברה לאחר השלמה מוצלחת של בדיקותיו במסלול מסיבה שהיא באחריות הספק, וזאת יותר ממספר חודשים שסוכם לאחר מועד המסירה המתוכנן.
כמו-כן, גם במקרה של ליקויים בלוויין שייתגלו בבדיקות הקרקעיות שלפני השיגור ואשר לא יתוקנו על-ידי הספק, מעבר להיקף ליקויים שנקבע, וכן במקרה של איחורים באספקתו - תהיה
חלל זכאית לבטל את ההסכם. היא תהיה גם זכאית לקבל בחזרה את הכספים ששולמו על ידה, בצירוף ריבית. בנוסף לזכויות החברה לביטול ההסכם עקב הפרתו עד לשיגור, לחברה זכות לבטל את ההסכם עד למועד שהוסכם "מטעמי נוחות", ובמקרה זה בהתאם לבחירת הספק, תשלים החברה את התשלומים המגיעים לספק עבור העבודה שביצע - בצירוף אחוז רווח מוסכם.
מרגע שיגור הלוויין ולאחריו, לא תהיה חלל רשאית לבטל את ההסכם בשל הפרתו מצד הספק, לרבות במקרה של אובדן מוחלט של הלוויין, נזק וכדומה - והיא תסתייע רק בתקבולים
מהביטוח. לספק עצמו יש הזכות לעצור את ייצור הלוויין במקרה של פיגור בתשלום עד לביצועו, וכן לבטל את ההסכם מחמת הפרתו על-ידי חלל - אם החברה נמצאת בפיגור של תשלום כלשהו העולה על תקופה שנקבעה, אם ניתנה לחלל הודעה מוקדמת, ואם היא לא תיקנה את ההפרה. תוקף ההסכם הותנה במספר תנאים מתלים, כולל תשלום המקדמה, חתימה על מספר הסכמים הקשורים לעסקה וקבלת אישורים שונים. אם לא יושלמו תנאים אלה עד ל-30 בספטמבר ההסכם יבוטל אלא אם יוסכם אחרת.
הנהלת התעשיה האווירית מסרה כי אינה מעוניינת להגיב על הידיעה.

תאריך:  31/07/2008   |   עודכן:  31/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלל תרכוש הלוויין "עמוס 5" ברוסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
רמון ייעץ לאולמרט לדחות ההתפטרות עד לייצוב ממשלה על-ידי היו"ר החדש של קדימה    מבקש למנוע סד חוקתי של לו"ז צפוף
רותי אברהם
'איכות השלטון' הגישה עתירה לחייב את הממשלה ליישם באופן מיידי את המלצות ועדת דורנר לעניין ניצולי השואה    בעתירה: זוהי חובתה המשפטית של המדינה שהפרה התחייבויות הסכם השילומים
יפעת גדות
תאסור על פתיחת מסעדות למזון מהיר בדרום העיר    ההחלטה התקבלה בעקבות מחקר שגילה כי כ-30% מהילדים החיים בדרום לוס אנג'לס שמנים בהשוואה ל-21% מהילדים בשאר אזורי העיר
מאיה שני
נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אישר צו המשכתב את החוקים החלים על סוכנויות ריגול מודיעיניות    מעתה המנהל המודיעיני הלאומי יהיה זה שיקבע את החוקים החלים על שיתוף פעולה עם שירותי ביטחון ומודיעין זרים, ואילו ה-CIA עצמו רק "יתאם את הוצאתה לפועל"
דרור מרום
ההכנסות מהלהיט בקרב הצרכן הישראלי, SMS, הסתכמו ב-77.5 מיליון שקל, עלייה של 24.8%    דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד לרבעון השני של 2008 בהיקף 1.26 שקל למניה - ובסך-הכל כ-200 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il