X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב דיווחה על הפסד של 15.5 מיליארד דולר ברבעון השני של 2008, ועל ירידה של 18% במכירות ל-38.2 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, ג'נרל מוטורס, דיווחה על הפסד של 15.5 מיליארד דולר ברבעון השני של 2008, עקב ירידה תלולה במכירות ובערך המשאיות שהוחכרו בליסינג. ההפסד למניה היה 27.33 דולר, לעומת רווח של 1.56 דולר למניה ברבעון המקביל ב-2007. זהו ההפסד הרבעוני הרביעי ברציפות, והוא גדול מהתחזיות.
פדיון החברה ממכירות רכב בצפון אמריקה ירד באפריל-יוני 2008 ב-9.9 מיליארד דולר לעומת הפדיון בתקופה המקבילה אשתקד, לא מעט בגלל השביתות שהיו בחברה. מכירות ג'נרל מוטורס בעולם ירדו ב-18% ל-38.2 מיליארד דולר.
התוצאות העסקיות הגרועות מגבירות את הלחץ על מנכ"ל ג'נרל מוטורס, ריק וגונר, בן 55, להוכיח שהוא מסוגל להחיות את ענקית הרכב. וגונר, המשמש מנכ"ל זו השנה התשיעית, צבר מאז 2004 הפסד של 69.8 מיליארד דולר, ומנסה לגייס 17 מיליארד דולר במזומן ובמקביל, לזרז את פיתוח המכוניות החסכוניות בדלק, שיחליפו את הטנדרים שנטש הצרכן האמריקני.
ההאטה הכלכלית בארה"ב והאמרת מחירי הדלק גררו את כלל מכירות הרכב בארה"ב לשפל שלא היה כמוהו 15 שנה. נפח המכירות של ג'נרל מוטורס ירד עד יוני ב-16%, וביולי נמשכה המגמה.
מניית ג'נרל מוטורס ירדה ב-8.3% עקב הידיעה על התוצאות העסקיות הגרועות. מראשית השנה צללה המנייה ב-56%. הנהלת החברה בדטרויט דיווחה על הפסדים כבדים גם בשוק הליסינג.
רווחיות באירופה ובמזרח התיכון
לעומת השוק הכושל בצפון אמריקה, שבו הפסידה 9.3 מיליארד דולר, לעומת 88 מיליון דולר ברבעון המקביל לפני שנה, הייתה ג'נרל מוטורס רווחית באירופה, ובאזור אמריקה הלטינית-אפריקה- מזרח תיכון. באירופה הרוויחה החברה 20 מיליון דולר, ובאמריקה הלטינית-אפריקה-מזרח תיכון 445 מיליון דולר. באזור אסיה-האוקיאנוס השקט, הפסידה ג'נרל מוטורס 163 מיליון דולר, לעומת רווח של 280 מיליון דולר לפני שנה.
ג'נרל מוטורס, החוגגת השנה 100 שנים להיווסדה, דיווחה ב-2007 על ההפסד השנתי הגדול בתולדותיה, 38.7 מיליארד דולר. ההפסד הרבעוני הגדול ביותר שלה נרשם ברבעון השלישי של 2007, 39 מיליארד דולר.
החברה פרסמה באמצע יולי 2008 תחזית בדבר ההפסד הרבעוני החדש, כאשר התוותה את תוכניותיה להגדיל את נזילותה ב-17 מיליארד דולר עד סוף 2009 באמצעות קיצוץ בעלויות השכר ב-20%, עיכוב כמה מוצרים והפחתת הדיבידנד המשולם לבעלי המניות.
ביטול הדיבידנד וקיצוץ במספר המשרות יסייעו לג'נרל מוטורס לחסוך 10 מיליארד דולר לשנה. החברה גם מתכננת למכור נכסים וללוות מבנקים כדי לגייס עוד 7-4 מיליארד דולר. וגונר הסביר כי הגדלת הסכום המזומן שבידי החברה יאפשר לה לפעול גם אם יירדו המכירות שלה בארה"ב השנה ובשנה הבאה ל-14 מיליון מכוניות ומשאיות. החברה גם מסתמכת על תחזית של התייקרות הנפט ל-150-130 דולר החבית.

תאריך:  01/08/2008   |   עודכן:  01/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בחפירות עיר דוד התגלו חתימות שרים הנזכרים בתנ"ך מימי חורבן בית ראשון    כמו-כן נמצאו מאות ממצאים מימי ממלכת צדקיהו מלפני כ-2,600 שנה
משה ריינפלד
ייצור התרופה הקרויה טייסאברי הופסק בעבר לאחר ששני חולים מתו ממחלת מוח לאחר שהשתמשו בה, וחודש רק לפני כשנתיים
שי אלון
מונטריאול: המדורגת מספר אחת הפסידה לפאצ'ק האוסטרית 2:6, 6:1 ו-6:2, ותאבד את הפסגה העולמית אם ינקוביץ', שניצחה את דובואה, תעפיל לגמר הטורניר
משה ריינפלד
רשויות הפיקוח במדינה מאשימות את בנק ההשקעות כי לחץ על אנליסטים לפרסם חוות דעת מטעות כדי לעודד השקעה בשוק האג"ח, שלאחר מכן התמוטט
משה ריינפלד
החברה הצרפתית, שהיא חברת הנפט והגז הרביעית בעולם הגדילה את הרווח ברבעון השני ב-38% ל-4.73 מיליארד אירו, ואת התפוקה ב-1.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il