X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט ברוסיה הרשיע את נבזלין, המתגורר בישראל, בקשירת קשר לרציחתם של 4 אנשי עסקים ובכירי ממשל נציגיו של האוליגרך בארץ: "מדובר במשפט ראווה שהתנהל תחת עינו הפקוחה של הקרמלין בניצוחם של פוטין ואנשיו"
▪  ▪  ▪
נבזלין. הורשע

בית משפט ברוסיה הרשיע את איש העסקים ליאוניד נבזלין, המתגורר בישראל, בקשירת קשר לרציחתם של ארבעה אנשי עסקים ובכירי ממשל, בהם ראש עיר, ברוסיה בתקופה בה שימש כסגן יו"ר ענקית הנפט יוקוס. בית המשפט גזר על נבזלין עונש של מאסר עולם (יום ו', 01.08.08).
"בית המשפט הגיע למסקנה כי הנאשם, נבזלין, היה אחראי לארגון ביצועם של מספר פשעים חמורים במיוחד", כתב שופט בית המשפט במוסקבה, ולרי נוביקוב, בגזר הדין. "בית המשפט גזר על ליאוניד נבזלין, לשעבר סגן יו"ר יוקוס, עונש של מאסר עולם בבית כלא ברמת אבטחה גבוהה", מסרה דוברת בית המשפט.
בית המשפט קבע עוד כי נבזלין שילם עבור הרציחות וניסיונות החיסול, שבוצעו באמצעות ירי ופצצות במהלך השנים 2002-1998. נבזלין מואשם גם בהונאה ובהעלמת מס בהיקף של יותר מ-100 מיליון דולר.
נבזלין, שהונו מעורך ב-500 עד 700 מיליון דולר, נמלט בשנת 2003 לישראל מרוסיה לאחר מעצרו של שותפו הבכיר בחברת יוקוס, מיכאיל חודורקובסקי. בשנת 2005 הגישה ממשלת רוסיה בקשה להסגרתו. עם זאת, בחודש מאי השנה פסק בית המשפט העליון כי נבזלין לא יוסגר לרוסיה.
משפטו של נבזלין נערך בהיעדרו, אולם בבית המשפט ייצג אותו עורך דין מקומי. "נבזלין חף מפשע", אמר עורך דינו, דמיטרי חריטונוב, לסוכנות הידיעות AFP. "אין כל בסיס לראות בהליך המשפטי הזו משפט הוגן. כבר מתחילתו, נמנעו מנבזלין ומעורכי הדין מטעם ההגנה מרבית הזכויות להם היו זכאים על-פי חוק", אמר חטיבונוב לרדיו Free Europe בראיון בחודש שעבר.
חודורקובסקי, שעבר בעבר בראש יוקוס, נידון בקיץ 2005 לעונש של שמונה שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות הונאה ובהעלמת מס. אישומי הונאה חדשים שהוגשו נגדו השנה, נושאים עונש מירבי של 22 שנות מאסר.
בישראל מחזיק נבזלין בחלק ממניותיה של חברה פרטית השולטת (61%) במפעלים פטרוכימיים - וחלקו המשורשר בפטרוכימיים הוא 11.6%. פטרוכימיים בתורה מחזיקה 26% מיצרנית הבדים הלא-ארוגים אבגול, 50% מיצרנית הפוליאתילן כאו"ל וכן 50.1% מסקיילקס. בפברואר 2007 זכתה פטרוכימיים - באמצעות חברה פרטית שבבעלות סקיילקס - במכרז לרכישת השליטה בבז"ן, יחד עם החברה לישראל.
נציגיו של נבזלין בישראל אמרו היום כי "מדובר במשפט ראווה שהתנהל תחת עינו הפקוחה של הקרמלין בניצוחם של פוטין ואנשיו. הפרקליטות הישראלית ובית המשפט העליון בישראל דחו זה מכבר את כל טענות שלטונות רוסיה. גם בתי משפט באנגליה, בשוויץ, בהולנד ובמדינות נוספות, קבעו מפורשות כי מדובר ברדיפה פוליטית. בכוונתנו לפנות לבית המשפט לזכויות אדם נגד ההצגה שהתרחשה כאן".

תאריך:  01/08/2008   |   עודכן:  01/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוליגרך ליאוניד נבזלין הורשע בהזמנת רצח יריביו העסקיים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
האוליגרך ליאוניד נבזלין
prakim  |  1/08/08 20:48
2
אולי נמרוד הלפרן עובד בשביל
ולדימיר פוטין??  |  1/08/08 22:00
3
פוטין הוא לבדו הפושע האמיתי. ל"ת
רוסקי צ'לביאק  |  1/08/08 22:24
4
עוד "בית משפט"??
ב.פ  |  2/08/08 11:45
5
הוא גר בהרצליה
ג'יל\הרצליה פיתוח  |  2/08/08 23:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במקביל תומך מופז בהשגת הסכם ללא ויתור על הגולן - אחרי עידן אולמרט    עוד מדבריו בוושינגטון: "אירן על-סף פריצת דרך גרעינית שחייבים לעצור אותה"
משה ריינפלד
ראש הממשלה יאסואו פוקודה מינה את בונמיי איבוקי לשר האוצר, ואת קאורו יוסאנו לשר למדיניות כלכלית ופיסקלית כדי לפעול לאיזון התקציב
אלעזר לוין
בנק לאומי, שנידר חייבת לו 234 מיליון שקל, מבקש למנות כונס לנכס העיקרי של החברה    הכונס המיועד - עו"ד עופר שפירא
משה ריינפלד
יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב דיווחה על הפסד של 15.5 מיליארד דולר ברבעון השני של 2008, ועל ירידה של 18% במכירות ל-38.2 מיליארד דולר
עידן יוסף
בחפירות עיר דוד התגלו חתימות שרים הנזכרים בתנ"ך מימי חורבן בית ראשון    כמו-כן נמצאו מאות ממצאים מימי ממלכת צדקיהו מלפני כ-2,600 שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il