X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גוברים הקולות באוכלוסיה הקוראים לפתוח בהתקוממות מזוינת נגד החונטה השלטת שדיכאה באכזריות את המחאות הלא-אלימות בשנה שעברה
▪  ▪  ▪
[ארכיון: AP]

אלפי אנשי כוחות הביטחון של מיאנמר, היא בורמה, רוכזו (שבת, 2.8.08) במבואות העיר רנגון, לקראת יום השנה ה-20 להתקוממות שכמעט הפילה את המשטר הצבאי.
כתבים מערביים מדווחים כי החלטת החונטה השלטת נחושה לסכל כל ניסיון להזכיר את האירוע שחל ב-8.8.88, מספרים בעלי חשיבות מאגית בלוח השנה הבורמזי, שיש להם גם השפעה אדירה על המפגינים המנסים זה עשרים שנה להפיל את המשטר, שבינתיים התחלף הדיקטטור העומד בראשו.
ב-8 באוגוסט 1988 רצחו חיילי צבא בורמה 3,000 מפגינים בירי, חניקה והטבעה, לאחר מהומות שנמשכו כמה שבועות. באחרונה נעצרו ונכלאו מנהיגי ההתנגדות למשטר שנותרו חופשיים ותגבורות צבא הוזזו לרנגון, הגדולה בערי המדינה.
דיפלומט מערבי ברנגון מסר כי "משאיות עמוסות שוטרים חמושים וחיילים ממתינות במבואות העיר. הם מחזיקים גם מספר גדול של אנשי ביטחון בתוך העיר, במקומות מסתור. אם רואים מפגין יחיד ברחוב, עוצרים אותו תוך דקות".
רנגון שרויה בתסכול עמוק לאחר כשלון צעדי המחאה בשנה שעברה, שבראשם עמדו נזירים. הטיפול הכושל של הממשלה בסופת הציקלון שהשתוללה במדינה בחודש מאי 2008 והותירה אחריה 140,000 הרוגים, החריף את זעמו של העם. יש בבורמה הקוראים כיום להתקומם נגד הממשלה בכוח הנשק, לאחר כשלון המחאות הלא-אלימות בהנהגת הנזירים.
כתבים מערביים מספרים כי צעירים ברנגון אינם מהססים לדבר בקול רם על רצונם לתקוף את הצבא. "אילו מצאנו נשק, היינו עושים זאת" אמר אחד מהם. "צעדתי בשנה שעברה, ירו עלינו ולא היה לנו שום אמצעי לירות בחזרה".
השגרירויות המערביות הזהירו את אזרחי מדינותיהן מפני סכנת פיגועי פצצות ברנגון. בשבועות שחלפו הייתה ברנגון סדרת פיגועים, שבה נהרג איש מיליציה ממשלתית. בורמזים רבים מאמינים כי הממשלה היא שמשליכה את הפצצות כדי להצדיק את צעדי הדיכוי. עם זאת, יש גם מורדים על בסיס אתני הממשיכים במלחמת הגרילה, הניטשת זה עשרות שנים בג'ונגלים שלאורך גבולות המדינה. לאחר התקוממות הסטודנטים ב-1988 איחדו המפגינים ואנשי הגרילה את הכוחות.
חזון העצמות נוסח בורמה
מקורות ברנגון תיארו את הזעם הגובר כלפי המשטר הצבאי. אחד הדיפלומטים אמר: "לא אופתע אם התושבים יפנו לאלימות. רמת התסכול כה גבוהה שהתושבים חשים שאין להם אלטרנטיבה אחרת. יתכן שמצב הביטחון אינו טוב להפגנות המוניות דווקא השבוע. אבל המצב מחמיר והולך ובורמה הופכת פחות ופחות יציבה. המדינה מתמוטטת מבחינה כלכלית".
שובה של המחאה העממית אינה היחידה המדאיגה את הממשלה. קבוצות המורדים האתניות מנסות להטיח בשליטי המדינה האשמות בדבר פשעים נגד האנושות. הן שואבות עידוד מצו הזימון שהוציא באחרונה בית הדין לפשעים בינלאומיים בהאג נגד נשיא סודן, עומר אל-בשיר, על רצח עם.
הגנרלים הבורמזיים, הידועים באמונותיהם הטפלות, חוששים גם מנבואה של אסטרולוגים כי עיר הבירה החדשה של בורמה, נייפידאו, תתמלא בערימות של עצמות לאחר שריפה בעיר מנדליי והיעלמות עצים ברנגון. בראשית השנה אכן עלה באש מרכז קניות במנדליי, ורבים מעצי רנגון הופלו בסופת הציקלון בחודש מאי. השמועות בבורמה אומרות כי בתקופה שחלפה מאז, רכש הצבא אלפי עצמות מקצבים וערם אותן ברחובות נייפידאו - עיר שרוב תושביה הם זרים - במאמץ לשטות ברוחות, האחראיות על-פי אמונת הבורמזים על מימוש הנבואות.

תאריך:  02/08/2008   |   עודכן:  02/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כוננות בצבא בורמה לקראת יום השנה למרד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
חוסה איגנסיו דה חואנה צ'אוס שהורשע ב-25 מעשי רצח ונידון ל-3,000 שנות מאסר, שוחרר לאחר שישב בכלא 20 שנה בלבד, למורת רוחם של רבים מהספרדים
משה ריינפלד
יאהו, המחזיקה ב-39% חברת האינטרנט הסינית, הודיעה באחרונה שהיא עשויה למכור את נכסיה באסיה כדי לשפר את מצבה בעיני המשקיעים
משה ריינפלד
הבונקר שנבנה מצפון לברלין, ומהווה תזכורת מצמררת למלחמה הקרה, יהיה פתוח למבקרים רק שלושה חודשים ולאחר מכן ייאטם לנצח
מאיה שני
בכיר בחיזבאללה, בראיון לדיילי טלגרף הבריטי: אנחנו חזקים מתמיד ומוכנים לתקוף את ישראל    נתקוף את ישראל עם כל פרבוקציה    איננו רוצים במלחמה אבל עלינו להיות ערוכים
משה ריינפלד
תיירים רבים הגיעו למקומות נידחים בערבות סיביר וסין, שבהן היה הליקוי מלא, כדי להתנסות בחוויה שיוצרת תופעת הטבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il