X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובעת נפצעה באגן ונגרמו לה פגיעות חיצוניות בית המשפט חייב את הנתבעים לשלם לתובעת מאות אלפי שקלים פיצוי וקבע שהתרשלו במילוי תפקידם
▪  ▪  ▪
אופנוע ים

חן דוד, 25, נפשה עם חברותיה באילת בחודש יוני 2001 לאחר שסיימה את לימודיה ועמדה בפני שירות לאומי. היא לא תיארה לעצמה שהבילוי יסתיים בתאונת שייט מחרידה שבסופה תהיה נכה בשיעור של 35%.
בכתב תביעה שהגישה נגד דוד דבוטו (נתבע 1), גיא חכם (נתבע 2), עידן סלומון (נתבע 3), אופנועי ים סוף אילת (נתבע 4), וחברת הביטוח מנורה בע"מ (נתבעת 5) לבית משפט השלום בירושלים טענה שהיא וחברותיה יצאו לשיט בשני אופנועי ים כשאחד הושט על-ידי נתבע 1, והשני על-ידי נתבע 2. תוך כדי השיט, ביצע נתבע 1, שרכב על האופנוע יחד עם חברתה, פעלול מסוכן שבמהלכו הוביל את האופנוע, במהירות רבה, לעבר האופנוע שעליו רכבו נתבע 2, היא וחברתה, ושהיה במצב עצירה, וכתוצאה מההתנגשות אגן הירכיים שלה התרסק. התובעת האשימה את משיטי האופנוע ברשלנות ואת נתבעים 3 ו-4 כמי שאחראים כלפיה באחריות שילוחית, למעשיהם של נתבעים 1 ו-2 ובאחריות ישירה.
לדבריה, הם העסיקו משיטים לא מיומנים ולא פיקחו על פעולתם באופן ראוי. באשר לנתבעת 5, טענה שחברת הביטוח ביטחה את נתבעים 3 ו-4 בפוליסה הכוללת כיסוי לחבות כלפי צד ג'. "לא הוזהרתי שהנסיעה מסוכנת ובכוונת המשיט לבצע פעלול מסוכן". כתוצאה מהתאונה, אושפזה התובעת לשבועיים בבית חולים במהלכם עברה ניתוח לשחזור האגן והכנסת ברגים. בהמשך אושפזה פעמים נוספות לצורך הוצאת הבורג ועברה ניתוח נוסף בשריר. לטענתה, היא סבלה מירידה חדה בכושר הלימודים, פגיעה ביכולת הריכוז ובזיכרון, סחרחורות וכאבי ראש, בעיות בברכיים וכתפיים והייתה מוגבלת בהליכתה וסבלה מצליעה וכאבי רגליים.
נתבע 1 טען שלא התרשל בהשטת האופנוע והתאונה נגרמה עקב כשל טכני. "תוך כדי סיבוב עלו לפתע סיבובי המנוע, ככל הנראה מבעירה של אדי דלק, והאופנוע שינה את כיוונו ושייט במהירות לכיוון האופנוע הנייח". כמו-כן שהשתעשע כפי שנהוג ומקובל בענף ספורט זה ולא התכוון לפגוע בתובעת. נתבע 2 לא התגונן. נתבעים 3 ו-4 טענו שהתאונה אירעה באשמתו של נתבע 1 שהתרשל והתעלם מהוראות ונוהלי הבטיחות. כמו-כן ששכרו משיטי אופנוע שהוסמכו על-ידי משרד התחבורה, עמדו במבחנים וקיבלו תעודה ורישיון.
"הגבלנו את מהירות הנסיעה של אופנועי הים, הקפדנו על ביצוע נהלים ולא היססנו לפטר משיטים שנהגו בניגוד להוראות". לטענתם, מדובר בספורט אתגרי מסוכן ולא מוטלת עליהם חובת זהירות שכן לא ניתן לצפות את הנזק שאירע באשמת נתבע 1. חברת הביטוח טענה שאין להטיל עליה חבות להתרשלות הנתבעים שהפרו את תנאי הפוליסה שהתבטלה.
בפסק דין שניתן בחודש יוני, בהעדר הצדדים, חייב השופט ארנון דראל, את הנתבעים לשלם לתובעת 277,852 שקל. לדבריו, לפתחו של נתבע 1 רובצת אחריות מלאה לפציעתה של התובעת כשנהג במהירות מופרזת תוך סיכון חייה וחיי הנוסעים באופנוע השני.
"הוא כשל בניסיונו להסיט את האופנוע במועד והרצון להראות את ביצועי האופנוע הסתיים בפציעת התובעת והפר את חובות הזהירות המוטלות עליו". כמו-כן שנתבעים 3 ו-4 הפרו את חובת הזהירות כשהיו מודעים לפעילות המסוכנת ולא עשו דבר למנוע אותה. "הפעלולים נעשו כדבר שבשגרה בכדי ליצור ריגושים אצל הנוסעים במהלך הנסיעה".
השופט הוסיף שהכיסוי הביטוחי תקף והוכח שנתבע 1 השיט את האופנוע והיה בעל השליטה עליו ולא חברתה של התובעת, לה אפשר ללחוץ על דוושת הגז ולאחוז במצערת במקביל אליו.

תאריך:  03/08/2008   |   עודכן:  03/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעלול מסוכן של משיט אופנוע ים הסתיים בתאונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
סימור רייך, אחד מבכירי הקהילה היהודית בארה"ב: "לעמיר פרץ היה קשה מאוד להסביר את עצמו. אני מקווה שכל מנהיג שיבוא אחריו יהיה דובר אנגלית שוטפת"    למרות האנגלית, בקהילה היהודית מודים כי מופז זוכה לתמיכת ממשל בוש    אהוד ברק אינו אהוד בוושינגטון בגלל "שחצנותו"
אלעזר לוין
חברת אקויטי 1 הרויחה 29.4 מיליון דולר ברבעון    ההכנסות ירדו ב-3%
אלעזר לוין
גזית גלוב 54% יחד עם סיטי בנק רכשו את השליטה ברשת המרכזים המסחריים האירופית    ישקיעו בשלב ראשון 800 מיליון אירו באג"ח ומניות    בבעלות החברה 200 מרכזים מסחריים באירופה    הרוויחה אשתקד יותר מ-200 מיליון אירו    שמה ישונה ל"אטריום"
שי אלון
המדורג 90 בעולם גבר על אלכס בוגדנוביץ' הבריטי 3:6 ו-4:6 ובכך צבר 5,020 דולרים    סלע יפגוש את המנצח בין סואדה לדברמן    הישראלי עף מהזוגות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי הכחדת החיידק הליקובקטר פילורי - הנמצא אצל 20%-30% מהאוכלוסיה - על-ידי טיפול אנטיביוטי, מונעת הישנות סרטן הקיבה ומורידה את הסיכון להתפתחות המחלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il