X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההכנסות הצפויות מהעסקה מסתכמות בכ-59 מיליון דולר רכישת המטוסים ממומנת באמצעות הלוואות בהיקף של 57.4 מיליון דולר שנלקחות משני בנקים זרים מאוסטרליה ומאירופה - באמצעות סניפיהם בסינגפור
▪  ▪  ▪
מטוסי הג'מבו הם משנות הייצור 1990 ו-1992 [צילום: אייר ניו-זילנד]
העסקה תבוצע באמצעות שתי נאמנויות חדשות

חברת כנפיים רוכשת שני מטוסי בואינג מדגם 747-400, בכ-75 מיליון דולר. המטוסים מוחכרים לחברת התעופה אייר ניו-זילנד עד לשנת בשנת 2012. העסקה מבוצעת על-ידי חברת גלובאל כנפיים ליסינג שבבעלותה המלאה. כנפיים אחזקות שבשליטת משפחת בורוביץ מחזיקה בשליטה באל-על (כ-40%).
רכישת המטוסים ממומנת באמצעות הלוואות בהיקף של 57.4 מיליון דולר שנלקחות משני בנקים זרים מאוסטרליה ומאירופה - באמצעות סניפיהם בסינגפור. היתרה תמומן ממקורותיה העצמאיים של גלובאל ליסינג. ביצוע העסקה יהיה באמצעות שתי נאמנויות הרשומות בארה"ב שהוקמו לצורך העסקה ואשר גלובאל ליסינג תהיה הנהנית היחידה מהן.
מטוסי הבואינג 747-400 שנרכשים עתה הם משנות הייצור 1990 ו-1992, וכל בנק שממנו תילקח הלוואה יממן מטוס אחד בנפרד. ההלוואות נקובות בדולר ארה"ב ונושאות ריבית קבועה בשיעור שאינו עולה על עסקות דומות בגלובאל ליסינג. ההלוואות ייפרעו ברובן במהלך תקופת ההחכרה (קרן וריבית) מתוך דמי החכירה המתקבלים, כאשר יתרתן תעמוד לפירעון בתום תקופת ההחכרה של כל מטוס. המטוסים, הסכמי ההחכרה, תמורות הביטוח וזכויות ההנאה של גלובאל ליסינג בנאמנויות ישועבדו לבנק המממן. יתרת הסכום, כ-17.6 מיליון דולר, ממומנת מאמצעיה העצמאיים של גלובאל ליסינג. כל נאמנות שהוקמה היא הבעלים והמחכירה של כל מטוס, היא שנטלה את ההלוואה מהבנק והיא המחויבת לפרוע אותה. המטוסים מוחכרים לתקופה המסתיימת בשנת 2012. לחוכרת אין אופציות להארכת תקופות ההחכרה.
העסקה כוללת גם רכישת ביטוח ערך שיורי ליום שבו יחול סיום תקופת החכירה, המכסה את מלוא החשיפה הכוללת לכל מטוס, הן ליתרת ההלוואה והן ליתרת ההשקעה העצמית. דמי החכירה ע"י אייר ניו-זילנד ישולמו באופן רבעוני מראש. העסקה איננה כוללת תשלומי רזרבות לשיפוץ ע"י החוכרת במהלך תקופת החכירה, ועליה להחזיר את המטוסים בתום תקופת ההחכרה בתנאי החזר מוגדרים למינימום התנאים הנדרשים לגבי המטוס, המנועים ומערכות המטוס - פוטנציאל השווה לרבע חיים לפחות.
עם השלמת העסקה ימנה צי המטוסים של גלובאל ליסינג 18 מטוסי סילון מתוצרת בואינג ואיירבס. המטוסים מוחכרים לשבע חברות תעופה שונות בארה"ב, בקנדה, באירופה ובאוסטרליה וניו-זילנד. הכנסות החברה מהסכמים חתומים כיום צפויות להסתכם בשנים הבאות בכ-242 מיליון דולר, כולל 59 מיליון דולר מהעסקה הזאת. הכנסות כנפיים בתחום החכרת המטוסים יגדלו בעקבות העסקה בכ-38% בשנה הקרובה והן צפויות להיות יותר מפי 2.5 ממחזור הכנסותיה בתחום בשנת 2006.
מנכ"ל כנפיים, שלמה חנאל, אומר כי "ביצוע שלוש עסקות שהיקפן הכולל מסתכם בכ-188 מיליון דולר בתוך שנה, מבסס את מעמדה של כנפיים כמובילה בתחום ההחכרה וממשיך את מימוש האסטרטגיה העסקית של החברה. מדובר בעסקה חובקת עולם שבמסגרתה מחזקת כנפיים את נוכחותה באזור אוסטרליה וניו-זילנד".

תאריך:  03/08/2008   |   עודכן:  03/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כנפיים רכשה שני מטוסי בואינג-747 ב-75 מיליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ילדים לאמהות החולות באלצהיימר נמצאים בסיכון גבוה לפתח דימנציה    מחלת אלצהיימר היא הגורם השכיח ביותר לדימנציה
איריס פרחי
התובעים גילו שחברת הנסיעות חייבה אותם שלא בהתאם לשער המכירה האחרון והם חויבו ביתר    בית המשפט חייב את הנתבעת להשיב את חיוב היתר והוצאות
איריס פרחי
התובע קנה מהנתבע רכב לאחר שנאמר לו שעבר 49,000 ק"מ והוא "יד ראשונה" ובפועל הרכב עבר 101,000 ק"מ    בית המשפט חייב את הנתבע בפיצוי מלא
איריס פרחי
התובעת נפצעה באגן ונגרמו לה פגיעות חיצוניות    בית המשפט חייב את הנתבעים לשלם לתובעת מאות אלפי שקלים פיצוי וקבע שהתרשלו במילוי תפקידם
עומר כרמון
סימור רייך, אחד מבכירי הקהילה היהודית בארה"ב: "לעמיר פרץ היה קשה מאוד להסביר את עצמו. אני מקווה שכל מנהיג שיבוא אחריו יהיה דובר אנגלית שוטפת"    למרות האנגלית, בקהילה היהודית מודים כי מופז זוכה לתמיכת ממשל בוש    אהוד ברק אינו אהוד בוושינגטון בגלל "שחצנותו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il