X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר גזית-גלוב, חיים כצמן, מספר על עסקת-הענק שבה רכשה חברתו, יחד עם סיטי בנק, את השליטה בחברת MEL האירופית, בעלת 152 קניונים "מחירי הנדל"ן עוד לא הגיעו לתחתית" ישתלטו על החברה ע"י רכישת 23% ההשקעה המיידית - 1.5 מיליארד שקל באג"ח להמרה רחל לוין תנהל את החברה מאמסטרדם - משיקולי מס
▪  ▪  ▪
רחל לוין מנכ"ל אטריום עם חיים כצמן יו"ר גזית גלוב [צילום: פז בר]

"התקררות שוק הנדל"ן איפשר לקבוצת גזית-גלוב לרכוש, יחד עם קרן הנדל"ן של סיטי בנק, את השליטה בחברת MEL, ששמה הוסב לאטריום". כך אמר היום (3.8.08) יו"ר גזית ובעל השליטה, חיים כצמן, בפגישה בת"א עם עיתונאים. הוא אמר כי המשבר בשוק האשראי והנדל"ן הוריד את המחירים, ואיפשר לגזית וסיטי בנק לרכוש את השליטה "במחיר שהיה נראה מגוחך לפני שנה וחצי". גזית משקיעה בשלב ראשון כ-1.5 מיליארד שקל, בעסקה יחודית.
כצמן סיפר עוד, כי התקררות שוק הנדל"ן הביאה לכך, שכמה קונים-בכוח נסוגו מהשתתפות במכרז שהוציאה חברת מריל לינץ' למכירת השליטה ב-MEL. גזית וסיטי בנק זכו לפני כשבועיים בהתמחרות, והשליטה בחברה הועברה סופית ביום ו' האחרון, 1 באוגוסט. המתחרים העיקריים היו קרנות השקעה בינלאומיות.
בנושא זה אמר היום כצמן: "מחירי הנדל"ן עוד לא הגיעו לתחתית. יש לנו בקופה יותר ממילארד דולר במזומן, לרכישות נוספות אם יהיו הזדמנויות טובות, למשל בברזיל ובהודו, ואולי גם בארה"ב. המזומנים שלנו שווים כל יום יותר, כי מחירי הנדל"ן יורדים. אני מניח שלחברת אטריום יהיו הזדמנויות לרכוש נכסים נוספים. בבעלות החברה 152 קניונים, 10 מגרשים ו-34 קניונים בפיתוח ובבנייה".
גזית וסיטי בנק רוכשות אג"ח להמרה ב-500 מיליון אירו - 270 מיליון גזית, שיש לה 54% בעסקה, ו-230 מיליון אירו סיטי בנק. חלקה של גזית בהשקעה המיידית הוא לפיכך כ-1.5 מיליארד שקל. כן מקבלים הרוכשים חבילת אופציות למניות. עם המרת האג"ח למניות, יהיו ליזמים 23% בבעלות על MEL, ודי בכך כדי לשלוט בחברה.
רחל לוין מספרת על מבנה הבעלות
רחל לוין, עובדת בכירה בקבוצת גזית, מונתה למנכ"ל MEL, או בשמה החדש אטריום. החברה נוסדה לפני כ-100 שנה על-ידי משפחת מיינל. בשיחה עם Nfc סיפרה לוין על מבנה הבעלות בחברה עד עתה: "מניות החברה נסחרות בפיזור נרחב בבורסה של וינה. אין אף בעל מניות גדול, אין מי שמחזיק 5% מהמניות. בעסקה הנוכחית אנחנו רוכשים מניות חדשות. הפיגור כל כך גדול, שדי ב-23% כדי להבטיח שליטה".
עוד סיפרה לוין, כי היא עוברת להתגורר באמסטרדם, כדי לנהל משם את אטריום. הולנד נבחרה בין היתר משיקולי מס. אמנם, מניות אטריום נסחרות בבורסה של וינה, אך אין לכך משמעות מבחינת הפעלת החברה.
בעוד ששה חדשים תנפיק אטריום זכויות ב-300 מיליון אירו ואלו יוצעו לבעלי המניות החדשים ולבעלי המניות הוותיקים בציבור. ההערכה בגזית היא, שהציבור ינצל חלק ניכר או גדול מזכויות אלו. גזית וסיטי בנק התחיבו לנצל את כל הזכויות שלא ירכשו ע"י הציבור. ההשקעה המירבית - אם איש בציבור לא ינצל את הזכויות - תגיע ל-300 מיליון אירו, אך ספק אם יגיעו למצב מעין זה.
בנק הפועלים אישר ליזמים מסגרת אשראי של עד 400 מיליון אירו למימון הרכישה. כצמן אמר, כי ההשקעה בצורת אג"ח להמרה טובה מאוד ליזמים: האג"ח נושאים ריבית של 10.75% לשנה, והיא גבוהה במידה ניכרת מהריבית שהיזמים ישלמו לבנק הפועלים על האשראי (הוא לא נקב בשיעור הריבית).
בכל מקרה, ההשקעה המירבית, כולל ניצול מלא של הזכויות ושל האופציות למניות, תגיע ל-1 מיליארד אירו. חלקה של גזית יהיה 540 מיליון אירו, שהם כ-3 מיליארד שקל. גם אם לא כל הזכויות ינוצלו ע"י החברה, הרי שזוהי "העסקה הגדולה ביותר של גזית גלוב עד היום", כדברי כצמן היום.
החוזה הסופי לרכישת החברה נחתם ביום ו' בצהריים באי ג'רסי. מיד לאחר מכן הופסק חוזה הניהול עם מריל לינץ, שעלה לחברה 60 מיליון אירו לשנה. מעתה, תנוהל החברה ע"י צוות בראשות לוין. שמה הוסב מיד, כאמור, לאטריום, כחלק מניתוק הקשר עם החברה במתכונת הקודמת שלה. נבחר דירקטוריון חדש, חלקו הגדול אנשי גזית-גלוב. בוטל גם מעמד "מניית ההכרעה".
"גזית - אחת מארבע החברות המובילות בעולם"
כצמן ומנכ"ל גזית-גלוב, מיכאל בן חיים, אמרו כיום כי לאחר הרכישה האחרונה יש לגזית-גלובס 657 נכסים בעשרות מדינות בארבע יבשות, מברזיל דרך ארה"ב, קנדה, אירופה והודו. לדעתם, גזית גלוב היא אחת מארבע החברות המובילות בעולם בתחום המרכזים המסחריים. שטח הנכסים מגיע עתה ל-7.1 מיליון מ"ר, שווים 72 מיליארד שקל, ודמי השכירות השנתיים הם 6.2 מיליארד שקל. רכישת אטריום הקפיצה מעלה את כל הנתונים הללו.

אטריום - מרכז מסחרי ורשה פולין
תאריך:  03/08/2008   |   עודכן:  03/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התקררות השוק איפשרה לרכוש את MEL"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
קריקטורה שערוריתית מבית היוצר של מוריס סינה    בקריקטורה: בנו של סרקוזי מתכוון להתגייר כדי להתחתן עם יורשת יהודייה    הקריקטורה נעלמה מעיני עורך העיתון שאישר פרסומה
דרור מרום
החברה המשותפת שלה ושל קונצרן רוקוול קולינס האמריקני זכתה בחוזה מטעם חברת בואינג לאספקת קסדות טייסים למטוס הקרב אף-15 אי
עומר כרמון
רשויות הביטחון באירן טוענים כי שבעה בהאים שנעצרו במדינה קיבלו פקודות מישראל וניסו לפגוע בבטחון המדינה    האירנים משוכנעים כי חברי הדת הבהאית מופעלים מ"משכן הצדק העולמי" על הר הכרמל
מאיה שני
הדי למאר, יהודייה אוסטרית, כוכבת קולנוע אגדית בשנות ה-30, הצליחה להימלט מציפורני הנאצים אולם לא לפני שהייתה מעורבת בפרשיית אהבים עם היטלר שהעניק לה קופסה לסיגריות עם צלב קרס מיהלומים
יפעת גדות
מה גורם להתנפחות הידיים במהלך התעמלות? האם מדובר בבעיה מסוכנת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il