X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנק השני בגודלו בצרפת דיווח שהרווח הנקי שלו ירד ברבעון השני ב-63% ל-644 מיליון אירו בגלל מחיקת חובות הקשורים לקריסת שוק הסב-פריים
▪  ▪  ▪
ראשי הבנק - פרדריק אודאה ודידייר אליקס [צילום: AP]

הבנק השני בגודלו בצרפת, סוסייטה ז'נרל, דיווח על ירידה של 63% ברווח הנקי שלו ברבעון השני של 2008, לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, ל-644 מיליון אירו (1 מיליארד דולר) עקב מחיקת חובות הנובעים מהשקעות כושלות בשוק המשכנתאות האמריקני.
מנכ"ל הבנק פרדריק אודאה, נאבק בהשפעות הלוואי של משבר האשראי העולמי, חצי שנה בלבד לאחר הנזק שגרמה פרשת ההשקעות של פקיד הבנק ז'רום קרווייל. הפקיד הימר, כנראה בלא רשות, בניירות ערך עתידיים, וגרם לבנק הפסד בסך 4.9 מיליארד אירו. יחידת ניירות הערך שבה עבד קרווייל הפסידה ברבעון השני 186 מיליון אירו.
מניית הבנק הצרפתי ירדה מראשית השנה בבורסת פריס ב-36%. הירידה שחקה את ערכה בשוק ב-35.1 מיליארד אירו. לשם השוואה, ירדה בתקופה זו מניית הבנק הגדול בצרפת, פריבא, ב-20%, ומניית הבנק השלישי בגודלו, קרדיט אגריקול, ב-36%.
אודאה, בן 45, התמנה למנכ"ל הבנק בחודש מאי במקום דניאל בוטון, בן 58. בחודש שעבר קנסה ועדת הבנקאות של צרפת את בנק סוסייטה ז'נרל ב-4 מיליון אירו על מחדליו בפרשת קרווייל. הבנק מתכוון להשקיע בשנתיים הקרובות לפחות 100 מיליון אירו בהידוק הפיקוח על ניהול הסיכונים.
הבנק דיווח על הפסד של 3.35 מיליארד אירו ברבע האחרון של 2007, ואילץ את מנהליו לגייס בחודש מרס 2008 5.5 מיליארד אירו באמצעות הנפקת זכויות כדי לחזק את הנזילות.
הפסדי הבנק מהתמוטטות שוק המשכנתאות האמריקני, בסך 4.9 מיליארד אירו, ברבעון השני של 2008, היו חלק מהפסד כולל של 482 מיליארד דולר שדיווחו עליו הגופים הפיננסיים ברחבי העולם מראשית 2007.
העסקים במזרח אירופה משגשגים
רווחי יחידת ניהול הנכסים של סוסייטה ז'נרל ירדו באפריל-יוני 2008 ב-52% ל-138 מיליון אירו, בעיקר עקב הירידה בשוקי ההון. ערך הנכסים שבניהול הבנק עמד בסוף יוני על 381 מיליארד אירו, ב-18% פחות מאשר ביוני 2007.
הנהלת הבנק דיווחה כי הרווח מהלוואות ללקוחות פרטיים ירד ב-11% ל-328 מיליון אירו, בשל המשבר בשוקי הכספים וההאטה בצמיחה הכלכלית.
לעומת זאת, זינק הרווח מעסקי הקמעונאות הבינלאומית ב-42% ל-238 מיליון אירו, בעיקר במדינות כגון צ'כיה, רוסיה ורומניה. בנק סוסייט ז'נרל היה בפברואר 2008 לבעל מניות הרוב ברוסבנק, בנק רוסי שיש לו 3 מיליון לקוחות פרטיים.
הבנק הצרפתי ממשיך להאשים את ז'רום קרווייל בחלק מכשליו. קרווייל, בן 31, הודה בסחר בלא היתר ממעסיקיו ובזיוף מסמכים. הוא נחקר על עבירות של הפרת אמונים וחדירה בלתי מוסמכת למחשבי הבנק כדי לבצע ולהסתיר את מעשיו. עורך דינו של קרווייל, אריק דופון-מורטי, מסר כי מנהליו של הפקיד ידעו על מעשיו והטילו עליו את כל האשמה רק לאחר שנחשפה הפרשה.
התביעה הצרפתית החלה בתוך כך (יום ו', 1.8.08) בחקירה רשמית נגד תומס מוגארד, בן 24, עוזרו של קרווייל בבנק, על חשד לסיוע לחדירה למערכת המחשבים של הבנק. מוגארד מכחיש כי עבר עבירה כלשהי.

תאריך:  05/08/2008   |   עודכן:  05/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
היקף הייצוא לארה"ב בשנת 2008 - כ-10.3 מיליארד דולר    יצואנים ויבואנים עלולים להיפגע    אינג' משה דב: "יש לקבוע קריטריונים לבחירת ספקים ולבצע בדיקה שוטפת"
איריס פרחי
התובעת טענה שההליכון הגיע באיחור של שלושה ימים והתקשתה להרכיבו והזמינה מתקין פרטי    הצדדים התפשרו ובית המשפט חייב את הנתבעת בפיצוי
איריס פרחי
התובעת, תושבת אלון שבות, טענה שאגד אינה מקפיד על הגעת אוטובוסים בזמן והדבר גרם לה לסבל ועוגמת נפש    בית המשפט חייב את אגד בתשלום פיצוי
איריס פרחי
בית המשפט דחה את טענת "הוט" שהטכנאי לא הגיע בגלל תקלות בתקופת שיא ועקב הסבת מערכות    "הוט" חויבה לשלם פיצוי לתובעת בגין אי נחת מהתנהלותה
מוטי בסוק
המשנה לנגיד בנק ישראל פרופ' צבי אקשטיין: מדובר בכחודשיים; מעורבות הבנק במסחר במט"ח מיתנה משמעותית את התחזקות השקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il