סיסקו, יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, דיווחה היום על תוצאות כספיות רבעוניות שעלו על התחזיות, והרגיעה בכך את החששות כי ההאטה הכלכלית תפגע בעסקיה. סיסקו האמריקנית, המייצרת מתגים ונתבים לתקשורת אינטרנט, רשמה ברבעון הכספים הרביעי של החברה, שהסתיים ב-25 ביולי, רווח של 2 מיליארד דולר, או 33 סנט למניה, לעומת רווח של 1.9 מיליארד דולר, או 31 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח רבעוני של 2.4 מיליארד דולר, או 40 סנט למניה - סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים.
סיסקו, שעיקר הכנסותיה מגיע ממכירת ציוד לרשתות אינטרנט, במיוחד ללקוחות עסקיים, רשמה ברבעון הכנסות של 10.4 מיליארד דולר - צמיחה של 10% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 10.3 מיליארד דולר. "אנחנו מאוד גאים לדווח על רבעון ראשון בתולדות החברה בו רשמנו הכנסות של יותר מ-10 מיליארד דולר", אמר סמנכ"ל הכספים של סיסקו, פרנק קלדרוני, בעת פרסום הדוחות.
סיסקו, שעל מתחרותיה נמנות אלקטל-לוסנט, ג'וניפר ונורטל, רשמה בשנת הכספים שהסתיימה בחודש שעבר רווח של 8.1 מיליון דולר, או 1.31 דולר למניה - גידול של 12% לעומת השנה הקודמת. בשורה העליונה רשמה החברה מכירות שנתיות של 39.5 מיליארד דולר, צמיחה של 13% לעומת השנה הקודמת.
"סיסקו סיפקה תוצאות רבעוניות ושנתיות חזקות לאחר ששינויים בתהליך העסקי מבוסס רשתות ושיפורים בתפוקה צברו תאוצה על בסיס גלובלי", אמר המנכ"ל הוותיק של סיסקו, ג'ון צ'יימברס, בעת פרסום הדוחות.
"התוצאות החזקות שפירסמנו היום משקפות את יכולתה של החברה להוציא לפועל. השוק נמצא בבירור בתהליך של שינוי, ואנו ננצל תקופה זו כהזדמנות להרחיב את הנתח שלנו בהוצאות הלקוחות ולהיכנס באופן אגרסיבי לשווקים קרובים לשלנו", הוסיף צ'יימברס, בן 58.
"אנחנו מתמקדים בגישה תיק ההשקעות בתחום החדשנות הטכנולוגית, טביעת רגל גלובלית רחבה, הנהלה שמסורה לבידול וביצוע בר קיימא. אנחנו מאמינים שאנחנו נכנסים לשלב הבא של האינטרנט בו צמיחה ותפוקה יתרכזו בשיתוף הפעולה שמאפשרות טכנולוגיות רשתות ווב 2.0", הוסיף צ'יימברס.
מניית סיסקו, אשר נפלה ב-36% משיא של שש שנים שרשמה בנובמבר ואיבדה 19% מתחילת השנה, עולה ב-2.6% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט, בהמשך לעלייה של 3% בשעות המסחר הרגילות.
לשנת הכספים הנוכחית - אשר תסתיים ביולי 2009 - חזויה סיסקו לצפות מכירות של 43.7 מיליארד דולר - גידול של 11% לעומת השנה, אך פחות מיעד הצמיחה ארוך הטווח של החברה לגידול שנתי של 17%-12% במכירות.
האטה בביקוש לציוד רשתות תקשורת חברות טלקום גדולות בארה"ב קיצצו בחודשים האחרונים את השקעותיהן בציוד רשתות תקשורת, על-רקע ההאטה בכלכלה האמריקנית. עקב כך גברו החששות מפגיעה במכירות סיסקו, ש-55% ממכירותיה בשנת 2007 היו בארה"ב ובקנדה.
בחודש שעבר רשמה מניית סיסקו נפילה יומית של קרוב ל-6% לאחר שאנליסט בנק ההשקעות UBS, ניקוס תאודוסופולוס, העריך כי תחזית מכירות החברה לרבעון הכספים המסתיים באוקטובר, עלולה להיות נמוכה מהצפוי עקב האטה בביקוש למוצרי החברה בארה"ב ובאירופה.
סיסקו אומנם נהנית מביקוש מוגבר למתגים ונתבים לתקשורת אינטרנט, אולם חברות טלקום אמריקניות מובילות דוגמת ורייזון ו-AT&T הודיעו באחרונה על צמצום השקעות הון. הוצאות על טכנולוגיית מידע בארה"ב צפויות לצמוח השנה ב-5% לעומת צמיחה של 7% בשנת 2007, העריך בנק ההשקעות גולדמן סאקס בתחילת חודש מאי.
"לאור העובדה שסיסקו הפכה לחברה שמתבססת בעיקר על צמיחה במכירות, האיום המרכזי על המניה קשור למצב הכלכלה העולמית", העריך אנליסט JMP סקוריטיס, סמואל וילסון, במכתב למשקיעים. "אם תירשם האטה ניכרת בצמיחת הכלכלית במדינות המתועשות הגדולות, עלולה להיות לכך השפעה שלילית על כמות ההון שתאגידים וצרכנים מפנים לפתרונות תשתיות טכנולוגיות מידע", הוסיף.
ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו, אמר בחודש שעבר בראיון לרויטרס כי לקוחות סיסקו צופים כי הכלכלה תתאושש בתחילת שנת 2009. זאת, לאחר שבחודש מאי צפה צ'יימברס התאוששות בביקוש עד סוף השנה הנוכחית.