X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גנרלים מצבא מאוריטניה עצרו את הנשיא, את ראש הממשלה ואת שר הפנים של מאוריטניה דיווחו על "הדחה חוקית של הנשיא הישן" בשנה שעברה נבחר הנשיא עבדללהי בבחירות דמוקרטיות שסילקו את החונטה מהשלטון
▪  ▪  ▪
נשיא מאוריטניה העצור [צילום: AP]

שומרי הראש של נשיא מאוריטניה, סידי אוולד שייח' עבדללהי, הקוראים לעצמם 'מועצת ההפיכה', חטפו אותו מביתו (יום ד', 6.8.08) ועצרו אותו, כך מסרה בתו אמאל עבדאללי. "אנשי הביטחון של כוחות ההגנה הנשיאותיים הגיעו לביתנו בסביבות 9 בבוקר ולקחו את אבי", אמרה לסוכנות הידיעות.
מוחמד אל עבדול עזיז, יו"ר מועצת הפיכה, יצא בהודעה לתקשורת, בשם כל מפקדי הצבא זהזרועות של הצבא, והודיע רשמית על הדחתו 'החוקית' של הנשיא, אותו כינה 'הנשיא הישן'. עזיז דיווח כי משמר הנשיא נטל לידיו את השלטון.
חיילים נאספו ליד ארמונו של הנשיא בבירה נואקשוט, ביום רביעי. מקור בארמון הנשיאות מסר לסוכנויות הידיעות כי החיילים עצרו את הנשיא, סידי אולד שייח עבדללהי, את ראש הממשלה יחיא אולד אחמד וורף, ואת שר הפנים. ההפיכה באה בעקבות הדחת בכירים צבאיים, ביניהם רמטכ"ל הצבא מוחמד אולד שייח מוחמד אחמד גזואני, ומפקד המשמר הנשיאותי, מוחמד אולד עבד אל-עזיז. גורם ביטחוני בנואקשוט אמר כי עבד אל-עזיז הוא זה שעומד בראש ההפיכה. תחנת הטלוויזיה הפאן-ערבית אל-ג'זירה דיווחה כי גם עבד אל-עזיז וגם גזואני מעורבים בהפיכה. עבדאללי פיטר גם את את מפקד המשטרה. זמן קצר לאחר פרסום הצו, הופסקו שידורי הטלוויזיה והרדיו במדינה.
עבדללהי נבחר בשנה שעברה להיות נשיא מאוריטניה בבחירות דמוקרטיות ובכך תפס את השלטון מידי הכח הצבאי 'חונטה' ששלט באזור מאז שהפיל את הנשיא מאויה אולד סיד אחמד טאיה במבצע הפיכה ב-2005.
במאי, החליף עבדללהי את הממשלה הקיימת, וספג ביקורת קשה על מחירי המזון הגבוהים ועל ההתקפות הרבות מידי אל-קאעידה שהתרחשו במהלך השנה האחרונה. בחודש שעבר התפטרה הממשלה החדשה בעקבות הצעת אי אמון. ממשלה חדשה הוקמה אבל האופוזיציה 'איחוד כוחות ההתפתחות' והמפלגות האיסלאמיות (טוואסול) לא צורפו לממשלה החדשה.
בימים האחרונים נקלעה מאוריטניה למשבר פוליטי חמור, שהגיע לשיאו בהתפטרותם של 48 חברי פרלמנט ממפלגתו של הנשיא. התפטרותם יצאה לפועל פחות משבועיים לאחר הצבעת אי אמון בממשלה שבעטיה נערכו שינויים בהרכב הקבינט.
מאוריטניה היא אחת יצרניות הנפט החדשות ביבשת אפריקה. חיים בה יותר מ-3 מיליון איש. מאוריטניה, או בשמה הרשמי: הרפובליקה האיסלאמית של מאוריטניה, שוכנת בצפון מערב אפריקה. היא גובלת באוקיינוס האטלנטי במערב, בסנגל בדרום מערב, במאלי במזרח ובאלג'יר בצפון מזרח. בעבר הייתה מאוריטניה מושבה צרפתית. מאוריטניה מנהלת קשרים דיפלומטיים עם ישראל. שגריר ישראל האחרון ברפובליקה, הוא העיתונאי לשעבר בועז ביסמוט.
מאוריטניה היא המדינה השלישית מהליגה הערבית שכוננה קשרים דיפלומטיים עם ישראל, ולא ניתקה את קשריה גם כאשר ספגה ביקורת מצד גורמים איסלמיים וגם כאשר מצרים וירדן השיבו את שגריריהם במהלך האינתיפאדה. לישראל נוכחות גדולה בנואקשוט של אנשי ביטחון ושל חברות בנייה ישראלית.
בפברואר האחרון התרחש ירי לעבר שגרירות ישראל בנואקשוט ללא נפגעים. החקירה העלתה כי מדובר בתא מקומי של ארגון אל-קאעידה שגם עמד מאחורי רצח של ארבעה תיירים צרפתים ותכנן לפגוע במירוץ פריז-דקאר. בסוף אפריל נעצרו כמה מחברי התא, בהם מנהיגם.
ההפיכה האחרונה במאוריטניה התרחשה בדיוק לפני שלוש שנים כאשר הצבא ניצל את היעדרו של מאויה סידאללה טאיה, שיצא להלווייתו של מלך סעודיה, והשתלט על תחנת הרדיו והטלוויזיה. הקצינים שתפסו את השלטון הודיעו כי החליטו לסיים את שלטונו של הנשיא ששלט במדינה במשך 20 שנה ובמהלך דיכא את יריביו.

תאריך:  06/08/2008   |   עודכן:  06/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפיכה צבאית במאוריטניה; הנשיא נעצר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממש מסקרן
רחמים  |  6/08/08 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
העליון הפך החלטת המחוזי וקבע כי ניתן להגיש תביעות נגד הרשות הפלשתינית כיון שאין לה חסינות ריבונית    ההחלטה ניתנה לאגודה שרכשה קרקעות ביהודה ושומרון על בסיס "הצהרות כוזבות"
גלית יצחק
הדוגמנית מכטינגר נבחרה להוביל את קמפיין החורף של רשת MAUSNER, בעלות של כ-30 אלף דולר
מאיה שני
57 ילדים נמצאו בין פועליו של בית חרושת ליצור בשר כשר במדינת איוואה שבארה"ב
גלית יצחק
פקחים בשמורת טבע סוסיתא עצרו 3 תושבי מזרח ירושלים כשברשותם 29 חוחיות שניצודו מהטבע    קשרו חוחית למוט ושברו את כנפיה כדי שתשמש כפתיון
יפעת גדות
התסמינים יכולים להופיע ולהיעלם    ישנם אנשים שנהנים מתקופות ארוכות של הפוגה ואחרים עלולים לסבול מתסמינים כמעט קבועים לאורך חודשים ברציפות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il