X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרווח למניה בדילול מלא ברבעון עמד על כ-0.07 דולר, בהשוואה לרווח של 1.29 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד
▪  ▪  ▪
ירידה בעלות המכירה בבית הזיקוק

חברת דלק ארה"ב דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2008. היא רשמה רווח נקי ש 4 מיליון דולר בלבד, לעומת 67.2 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.
ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-1.45 מיליארד דולר, גידול של 31.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה בדילול מלא ברבעון עמד על כ-0.07 דולר, בהשוואה לרווח של 1.29 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווחיות נובע בעיקר מירידה חדה במרווח הזיקוק באזור מפרץ מקסיקו, בשיעור של כ-42.7% ברבעון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ומעליית מחירי הנפט הגולמי והגז הטבעי.
תוצאות הרבעון השני של החברה הושפעו באופן חיובי ממרווחי זיקוק איתנים ממכירת תזקיקי סולר ומגידול במכירות דלקים מהולים באתנול, אשר הביאו לעלייה ברווחיות ממכירות הדלקים במגזר הקמעונאי ולירידה בעלות מכירות הדלקים בבית הזיקוק. בנוסף, דלק ארה"ב הכירה ברווח לפני מס של כ-2.9 מיליון דולר ממימוש חנות המופעלת על-ידי צד שלישי.
במהלך הרבעון רשמה החברה הפסד שאינו במזומן בסך של 13.2 מיליון דולר לפני מס, או 0.16 דולר למניה לאחר מס, משיערוך נגזרים לקיבוע המרווח שבין מחיר הבנזין ומחיר האתנול. מרבית ההפסד הוא מקיבוע המרווח בשנת 2009. בנוסף, שינתה החברה במהלך הרבעון את תחזית היקף המלאים אשר צפויה החברה להחזיק בסוף השנה במגזר הזיקוק, וכתוצאה מכך רשמה רווחי מלאי של כ-12.5 מיליון דולר לפני מס.
לדברי המנכ"ל, עוזי ימין, "ברבעון השני הושפעו תוצאות החברה לרעה מעליית מחירי הנפט ומירידה כללית בביקושים. אולם, כל אחד מהמגזרים העסקיים תרם לרווחיות התפעולית תוך כדי החזרת החברה לפסי רווחיות. להערכתנו המשך מכירת דלקים מהולים באתנול תוך כדי שמירה על יעילות תפעולית ואופטימיזציה של הנפט הגולמי המעובד תאפשר לנו להיות תחרותיים בסביבה זו".
תרומת פעילות מגזר הזיקוק לרווחיות החברה הסתכמה ברבעון השני של 2008 ב-20.5 מיליון דולר, לעומת 95.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה במחירי הנפט הגולמי קוזזה בחלקה על-ידי עיבוד סוגים נוספים של נפט חמוץ ותוצרי ביניים אחרים, וכן על-ידי עיבוד של למעלה מ-2,380 חביות אתנול ליום.
במהלך הרבעון השני של השנה הסתכמו מכירות החברה ב-51,731 חביות ביום, לעומת 53,792 חביות ליום ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מהיחלשות בתפוקת בית הזיקוק כתוצאה מעבודות תחזוקה שבוצעו במתקן לייצור סולר דל גופרית בראשית הרבעון. במהלך הרבעון השני השלימה החברה את הפרויקט להקמת מתקן הייצור לבנזין דל גופרית בבית הזיקוק בטיילר. פרויקט זה הוא חלק מתוכנית לייצור דלקים נקיים, ועם סיומו עומדת החברה בדרישות הרגולאציה בארה"ב, המחייבות את הפחתת כמות הגופרית בבנזין.

תאריך:  07/08/2008   |   עודכן:  07/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דלק ארה"ב: צניחה ברווחיות ברבעון השני ל-4 מ' ד'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
פרופ' יהודה אדלר מונה לתפקיד    שמואל מועלם: הישגיו המרשימים הם ערובה לכך שמשגב לדך יחזור ויהיה בית חולים מוביל
משה ריינפלד
הבנק השלישי בגודלו בבריטניה הרוויח באפריל-יוני 2.6 מיליארד ליש"ט , ב-34% פחות מאשר בשנה שעברה, בעיקר בגלל מחיקת חובות רעים
משה ריינפלד
ענקית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 28% ברווחיה באפריל-יוני 2008, בעיקר בגלל הירידה התלולה במכירות של רכבי שטח וטנדרים זוללי דלק בארה"ב
משה ריינפלד
חברה איטלקית, ויזמים מערב אירופיים נוספים, מקווים לנצל את הקרקע הפוריה ושפע המים של רומניה כדי להפוך אותה לאסם האורז של האיחוד האירופי
משה ריינפלד
חברת התעופה היפנית, שהיא הגדולה באסיה, דיווחה על ירידה בהפסד הרבעוני שלה עקב פיטורי עובדים, קיצוצי הטבות שכר וביטול קווים לא רווחיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il