התרסקות המטוס הקל בבסיס הטכני של חיל האוויר בחיפה אתמול אירעה, ככל הנראה, בשל טעות אנוש ולא בשל כשל טכני. כך עולה מחקירה ראשונית שערך הלילה (ו', 8.8.08) צוות של מינהל התעופה האזרחית בראשות החוקר הראשי יצחק רז. הבוקר יתפצלו החוקרים למספר צוותים אשר יבדקו את ספר הטיפולים של המטוס הקל ואת שרידיו.
בתאונה נהרגו הטייס, עמיר דורון מראש הנקרה, אלי לוי מכפר שמריהו וראובן ציגלר מגבעתיים. אדם נוסף נפצע קשה ופונה לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה.
צוות החקירה האזין להקלטת השיחות שקיים עמיר דורון עם מגדל הפיקוח כשהגיע עם המטוס מקפריסין לישראל. על-פי ההקלטות לא ניתן לומר שהטייס נקלע למצוקה כלשהי. בטרם החל בנחיתה קיבל דורון אישור לעשות זאת ממגדל הפיקוח. מבהלך הנחיתה הבחין דורון כי המטוס סוטה ממסלול הנחיתה ולכן ביקש להתרומם מחדש לאוויר על-מנת להגיע לנחיתה מסודרת.
החוקרים גבו עדויות מעדי ראייה לתאונה וגילו כי לא נשבה רוח חריגה בעת ניסיון הנחיתה הכושל.
לא התקבל עדיין הסבר מדוע על אף האישור שניתן לטייס להמריא לצורך ניסיון נוסף לנחיתה המשיך המטוס בטיסתו תוך סטייה שמאלה עד שהתנגש במבנה ריק ועלה באש. ייתכן שהנחיתה בוצעה במהירות גבוהה מהנדרש על-פי הנהלים.
מאז התאונה שאירעה בשעות אחר-הצהריים נסגר שדה התעופה של חיפה לתנועה אווירית והבוקר יוחלט מתי לחדש את פעילותו.