X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פוטין ובוש נפגשו בבייג'ין מומחה לענייני ביטחון בינלאומי הזהיר כי מלחמה בין רוסיה וגאורגיה עלולה לגרום ל"משבר החמור ביותר באירופה מאז סוף הקומוניזם"
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ טלוויזיה רוסי]

כ-2000 אזרחים וחיילים נהרגו בקרבות בשיטחה של בגאורגיה. במחוז דרום אוסטיה לבדו נהרגו כ-1400 איש, רובם ככולם אזרחים. מאות נוספים, בהם חיילים ומשקיפים רוסים, נהרגו בקרבות.
נשיא מחוז דרום אוסטיה, אדוארד קוקויטי, מסר לסוכנות הידיעות אינטרפקס, כי צבא גאורגיה מבצע רצח עם בתושבי אוסטיה, שהינם רוסים במוצאם.
לטענת רוסיה, הקרבות החלו לאחר שגאורגיה הפציצה את מחוז אוסטיה, המאוכלס, רובו ככולו, על-ידי אזרחים רוסים. צבא רוסיה מזרים כוחות גדולים לגאורגיה, ועד שעות הערב כבר נכנסו כוחות שריון גדולים, ובהם 300 טנקים.
הקרבות בין שני הצדדים מדווחים בהרחבה ברחבי העולם: שני הצדדים מטילים זה על זה את האחריות לפריצת הקרבות. נשיא רוסיה טוען כי צבא גאורגיה מבצע רצח עם בחבל אוסטיה; נשיא גאורגיה, לעומת זאת, טוען כי צבא רוסיה מפציץ כפרים וערים שאינם מצויים בלב הסכסוך בין הצדדים.
מנהיגים מארה"ב ומאירופה מתגייסים כדי למנוע מלחמה כוללת בין הצדדים. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, וראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, שוחחו ביניהם בניסיון להגיע להבנות. השניים נפגשו בטקס פתיחת אולימפיאדת בייג'ין.
ד"ר ג'ונת'ן אייל מהמרכז ללימודים בבריטניה (Rusi), אמר (יום ו', 8.8.08) כי החלטתה של גאורגיה להפציץ את בירתה של דרום אוסטיה, צ'ינוואלי, היא מאמץ 'חסר בושה' להשפיל את הרוסים. עוד טען כי העליה הפתאומית במתח באזור מבשרת חזרה אפשרית ומסוכנת לעימות מערבי מול מזרחי. גאורגיה, כך אמר, תיזמנה את ההתקפה שלה למועד בו מנהיגי עולם רבים אינם נמצאים בבירתם בגלל משחקי בייג'ין.
בדרום אוסטיה יש עכשיו כאלף חיילים רוסיים. אם הם יצליחו לגרום להפיכה בדרום אוסטיה, הם ישפילו את רוסיה וישיגו לעצמם ניצחון, אמר. כמו-כן, הם יגרמו לכך שהמערב יהיה חייב להתערב באופן דיפלומטי, משום שלמערב יש סימפתיה גדולה לגאורגיה וליחסיה הקשים עם רוסיה. אולם "פוטין לא יכול להרשות לעצמו להישאר מושפל באופן כזה ציבורי. קשה לעלות על הדעת שהרוסים ישבו בשקט". אם לא תהיה התערבות וניסיון לתווך בין שתי המדינות, הולכת להיות מלחמה כוללת.
נאט"ו והאיחוד האירופי הביעו דאגה רבה בעקבות הקרבות ביום שישי והאיצו בכל הצדדים להפסיק את האלימות. תומס ולאשק, נשיא מדיניות החוץ במרכז לרפרומה אירופית, אמר שלסקאשווילי, נשיא גאורגיה, אין ברירה, אלא לבצע פעולה החלטית, משום שהשפעתה של רוסיה הולכת וגוברת בדרום אוסטיה ואף בחבל אבחזיה, והדבר מונע מגאורגיה להצטרף לברית נאט"ו ולבסס את מעמדה במערב.
ארה"ב הביעה את תמיכתה (יום ו') בחוזקה ואחדותה הטריטוריאלית של גאורגיה, וקראה להפסקת אש מיידית בדרום אוסטיה, לשם רוסיה שלחה את כוחותיה. דובר מזכירות המדינה בארה"ב גונזלו גלגוס אמר שארה"ב שולחת שליח לאזור כדי לדון עם כל הצדדים בקונפליקט.
נטליה לשנקו, אנליסטית רוסיה, אמרה שרוסיה משתמשת בדרום אוסטיה כדי לערער את גאורגיה. ממשלת דרום אוסטיה אינה ערוכה להגיב ללא תמיכתה של רוסיה. "עבור רוסיה, דרום אוסטיה היא אמצעי יעיל לגרום לחוסר נוחות לממשלת הגיאורגינית הבלתי ידידותית שרואה את עצמה כמאחז אמריקני במרחב הפוסט-סובייטי, ומעוניינת להצטרף לנאט"ו - דבר שמאוד לא נוח לרוסיה", הוסיפה.

תאריך:  08/08/2008   |   עודכן:  10/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ-2,000 נהרגו בקרבות בין גאורגיה לרוסיה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
גיאורגיה הביאה את עצמה למצב
אלכס לוין  |  8/08/08 21:06
 
- הכי קל זה להשתלח בנשיא ארה"ב
ד"ר אביבה כהן לבי  |  8/08/08 22:34
 
- את כ"כ טועה
ג'יל\הרצליה פיתוח  |  15/08/08 19:25
 
- קצת דיוק בפרטים
שמעון גת  |  8/08/08 23:48
2
"סטלין"איש הפלדה של היום=פוטין ל"ת
לא ישאר אדיש!!!  |  8/08/08 22:51
3
לצערי אתה לא מבין מה מתרחש
אלכס לוין  |  9/08/08 00:06
4
ליברליזם המוביל לאבדון
אלון דויטש  |  9/08/08 00:23
5
**השלמה שעדיף*
עוד סתם אזרח  |  9/08/08 00:29
6
פוטין שוכח שהוא סטלין ורוסיה
אינה ברה"מ. רוסיה  |  9/08/08 01:20
7
הרוסים
rui  |  9/08/08 01:42
8
אם אנו היינו נוהגים כך בעזה מז
מגיבה  |  9/08/08 02:41
9
שמאלן ישראלי אוהד התוקפן
שי אלידע  |  9/08/08 08:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
העיתון "טיימס": לפחות 27 בוסים של ארגוני פשע מנהלים את כלכלת העולם התחתון מתוך בתי הסוהר שבהם הם כלואים, בעזרת טלפונים ניידים
משה ריינפלד
המחסור בשטרות כסף הנובע מהסנקציות הבינלאומיות על משטרו של מוגאבה מעודד את המשק לעבור לתשלומים בתלושי דלק, אך גם הזייפנים חוגגים
גיא ליברמן
מי המעצבים שתכננו את מעונם החדש של עינת ארליך ובעלה עמית בכור בנווה צדק בתל אביב?    מדוע הוזמן איזי בורוביץ', יו"ר מועצת המנהלים של חברת אל על, לטקס הפתיחה של האולימפיאדה בבייג'ין?    איך דואג מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, להטמעת התרבות הישראלית בבכירי המשק?    ומי הזוכה המאושר שקנה את סרט ההקלטה של הביטלס ב-23 אלף דולר
אלון רוזנבלום
אלכס האריה, מרטי הזברה, מלמן הג'ירף גלוריה, ההיפופוטם הנשית ולצידם, המלך ג'וליאן מוריס והפינגווינים התחמנים חוזרים בהרפתקאה חדשה ומצחיקה
מערכת "סרט"
העונה תיפתח בפרק בן שני חלקים, המתרחש חודש לאחר סיום מאורעות העונה השלישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il