X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברקשייר, חברת האחזקות של המיליארדר האמריקני, דיווחה על ירידה של 7.6% ברווח הרבעוני ל-2.88 מיליארד דולר בשל השפל בענף הביטוח בארה"ב
▪  ▪  ▪
ביל גייטס ווורן באפט [צילום: AP]

המיליארדר האמריקני וורן באפט, שרכש בשעתו את חברת ישקר מסטף ורטהימר, לא הצליח לחמוק מהמשבר הכלכלי בארה"ב. חברת האחזקות שלו "ברקשייר הת'וויי" דיווחה על ירידה שלישית ברציפות ברווח לרבעון, בעיקר עקב צמצום הרווחיות של ענף הביטוח.
הנהלת החברה מסרה (יום ו', 8.8.08) באומהה שבנברסקה כי הרווח הנקי שלה ברבעון השני של 2008 ירד ב-7.6% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ל-2.88 מיליארד דולר, או ל-1,859 דולר למניה.
באפט, שעיקר עסקיו מתמקדים בביטוח, אך מרבה לשלוח את ידו גם בעסקות רכש של חברות במצוקה, התחייב ביולי 2008 להשתתף ב-3 מיליארד דולר מתוך 15.4 מיליארד דולר שעלתה רכישת חברת רוהם אנד האאס, לחברת דאו כמיקל. באפריל 2008 הסכים באפט להשקיע 6.5 מיליארד דולר כדי לסייע לענקית הממתקים מארס לרכוש את ענקית גומי הלעיסה ריגלי, בעסקה שתיתן לברקשייר חבילת מניות בריגלי.
רווחי ברקשייר מעסקי חתמות ביטוח ומפוליסות ביטוח משנה צנחו ברבעון השני של 2008 ב-43%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-360 מיליון דולר. עסקים אלה מהווים בדרך כלל מחצית מרווחי ברקשייר. בתקופה האחרונה הם סובלים מירידות בתעריפים בגלל תחרות חריפה. תעריפי הביטוח המסחרי בארה"ב ירדו בשנה שחלפה ב-13%.
ההפסדים מהתמוטטות שוק המשכנתאות המשני בארה"ב, הסב-פריים, מתביעות לדמי ביטוח על אסונות טבע ומירידת התעריפים בביטוח רכוש וגוף, גרמו לירידות ברווח או להפסדים ב-18 מתוך 24 חברות הביטוח הגדולות בארה"ב.
מניית ברקשייר ירדה מראשית השנה ב-18% בבורסת ניו-יורק, ושערה הוא הנמוך ביותר מאז שנות ה-90.
הרווח ממכירת פוליסות בחברת-הבת לביטוח רכב, ג'ייקו, נפל ב-8.3% ל-298 מיליון דולר, לפני ניכוי מס. ירידת המחירים בשנה החולפת פגעה ברווחיות. החברה מכרה 105,000 פוליסות חדשות ברבעון השני.
פגיעה גם בעסקי ענף הבנייה
ברקשייר הכפילה ברבעון האחרון את אחזקותיה באג"ח ששעריה נקבעים במכרזים תקופתיים, ל-6.5 מיליארד דולר. השוק של ניירות ערך אלה קפא בפברואר כאשר המשקיעים לא היו מסוגלים לפדות אותם, לאחר שהחברות שניהלו את המכרזים כדי לקבוע את שערי הריבית הפסיקו אותם פתאום. באפט אמר למשקיעים באסיפת בעלי המניות שהתכנסה במאי 2008 כי זוהי דווקא השקעה מוצלחת.
משבר הדיור החמור ביותר בארה"ב מאז השפל הכלכלי הגדול פגע בחברות של ברקשייר הקשורות לענף הבנייה. כך, למשל, ירד הרווח של חברת שו, שהיא יצרנית השטיחים הגדולה בעולם ב-26%, ל-82 מיליון דולר, עקב ירידת מכירותיה. הרווח של חנויות הרהיטים, חנויות התכשיטים ועסקי הממתקים ירדו ב-47% ל-29 מיליון דולר.
באפט, בן 77, השלים במאי השנה סיור בארבע ערים באירופה, שנועד לאתר חברות משפחתיות שכדאי לרכוש אותן. ברקשייר דיווחה כי החזיקה בסוף הרבעון השני ב-31 מיליארד דולר במזומן, רוב הכסף בחברות הביטוח.
באפט, המדורג ברשימת עשירי העולם של כתב העת פורבס, בנה את ברקשייר ב-40 השנים החולפות מיצרנית טקסטיל כושלת לחברת אחזקות של 175 מיליארד דולר, באמצעות רכישת ניירות ערך ועסקים.

תאריך:  09/08/2008   |   עודכן:  12/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
טאי קואו, אזרח ארה"ב, שהתחזה לסוכן טייווני אך ריגל לטובת סין, פיתה מומחה לשעבר של הפנטגון למסור לו מסמכים סודיים
משה ריינפלד
מפקד הצי של המדינה הענייה ביותר בעולם נעצר לאחר שניסה לשכנע קציני צבא לעזור לו להדיח את הנשיא ויירה
משה ריינפלד
בית ההוצאה רנדום החליט שלא להוציא לאור רומן על חייה של אשת הנביא, בהמלצת מומחים לאיסלאם החוששים ממעשי טרור מוסלמיים
עומר כרמון
העיתונאי רביב דרוקר בתגובה ראשונה לכתבת התחקיר שפרסם עליו ידיעות אחרונות: "מניעי הכתבה כל כך מכוערים וכמות השקרים בה היא כל כך גדולה, שאני מתקשה לתת לזה לעבור לידי"    "אני מכיר את המנטליות של העיתון ויודע שאין להם בעיה לענות בכתבה מהסוג הזה"
מאיה חסון ותומר לוי
שום רמז לשחקניו על הפרידה המתקרבת לפני המשחק בגביע הטוטו מול מכבי חיפה    אלישע לוי דרש: "לא לתת להם לנשום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il