X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבדלנים מאבחזיה הרימו ראשם משרד הפנים בטיבליסי הודיע כי כל הכוחות של צבא גאורגיה יצאו מדרום אוסטיה דובר שגרירות רוסיה בישראל: אנו מעוניינים בהפסקת אש ומכירים בעצמאות גאורגיה
▪  ▪  ▪
בעקבות הקרבות המרים צבא גאורגיה נסוג [צילום: AP]
טוהר הנשק? תלוי במחיר
דרור מרום
מי שעוקב אחר הייצוא הביטחוני הישראלי יודע כי בעבור חופן שטרות מרשרשים הוא אינו מהסס ליצור קשרים עם משטרים בעייתיים, וכן עם מדינות שסחר הנשק עמן עלול להתברר כחרב מתהפכת
לרשימה המלאה

+ צבא רוסיה הפציץ גם בטביליסי
המוני לוחמים מחבל הבדלנים אבחזיה התארגנו (יום א', 10.8.08) ללחימה נגד צבא גאורגיה. זאת בעקבות נסיגת הצבא הגאורגי מחבל דרום אוסטיה.
נשיא אבחזיה, סרגיי בגאפש, הודיע כי נענה לפניית שלטונות דרום אוסטיה אשר ביקשו עזרה ושלח אלפי חיילים לעימות עם הגאורגים באזור קודורי.
דובר שגרירות רוסיה בישראל אמר בקול ישראל כי ארצו מעוניינת להגיע להפסקת אש שתשים קץ לעימות הצבאי בין רוסיה ובין גאורגיה שפרץ בסוף השבוע בחבל דרום אוסטיה. לדבריו, רוסיה מכירה בעצמאותה של גאורגיה.
משרד הפנים הגאורגי הודיע כי צבא גאורגיה הוציא את כל כוחותיו מחבל הבדלנים דרום אוסטיה. זאת בעקבות המלחמה שפרצה עם רוסיה בעקבות התקיפה הגאורגית בדרום אוסטיה ביום שישי האחרון.
מנגד, אמר השר טימור יאקובשווילי, החבר בממשלת גאורגיה, כי גאורגיה הוציאה את כל כוחותיה תחת הפצצה רוסית מצחינבלי בלבד.
לדבריו, חיילי גאורגיה עזבו את צחינבלי על-מנת לשנות את מיקומם אך הם נשארים בדרום אוסטיה.
עוד ציין כי נסיגת כוחות גאורגיה מצחינבלי נועדה לאפשר מסדרון הומניטארי לפינוי פצועי הקרבות בצחינבלי שמאז יום שישי ספגה פגיעות קשות בהתקפה הגאורגית עליה, התקפה שפתחה את העימות הצבאי בין גאורגיה לרוסיה, בעלת הברית של הבדלנים בדרום אוסטיה.
בתוך כך לא הצליחה מועצת הביטחון של האו"ם להגיע להסכמה בעניין הלחימה בין רוסיה לגאורגיה והדיון שהתקיים בנושא הסתיים בלא החלטה.
רוסיה האשימה בדיון את גאורגיה בטבח עם ובפשעי מלחמה בדרום אוסטיה. ארצות הברית והאיחוד האירופי קראו לרוסיה להפסיק את הלחימה.
נשיא גאורגיה, מיכאיל סקאשווילי הכחיש אמש דיווחים של רוסיה על אלפי הרוגים בדרום אוסטיה ואמר כי אזרחים כמעט שלא נפגעו בלחימה שהחלה בסוף השבוע.

תאריך:  10/08/2008   |   עודכן:  10/08/2008
צבא רוסיה הפציץ גם בטביליסי

סקאשווילי על-רקע תמונות המלחמה [AP]
נשיא גאורגיה, מיכאיל סקאשווילי, הציע (שבת, 9.8.08), במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס, להכריז על הפסקת אש בין מדינתו לרוסיה בעקבות הקרבות הקשים שניהלו השתיים במחוז דרום אוסטיה. לפחות 2,000 בני אדם נהרגו בקרבות.
מזכיר מועצת הביטחון של גאורגיה, אלכסנדר לומאיה, הסביר כי הצעתו של סקאשווילי כוללת נסיגה של חיילי גאורגיה מבירת חבל דרום אוסטיה, צחינבלי, והפסקת חילופי האש עם הרוסים.
ההצעה להפסקת אש נדחתה על-ידי הרוסים. צבא רוסיה תקף לפנות בוקר שדה תעופה צבאי בעיר טביליסי - בירת גאורגיה. שלוש פצצות גדולות שהוטלו גרמו להרס רב ולנפגעים. בשדה זה מפותחים, בין היתר, מטוסים מדגם סוחוי 25.
תבוסה לצבא הגאורגי
ההצעה הגאורגית להפסקת אש באה בעקבות תבוסות קשות שנחלו הגאורגים לצבא הרוסי. מוקדם יותר פירסם הצבא הרוסי הודעה, ובה ציין כי הצליח להדוף את החיילים הגאורגים מצחינבלי.
גאורגיה פנתה לקהילה הבינלאומית בבקשה לעזרה בהתמודדות עם "התוקפנות הרוסית", כלשון הנציגים הרשמיים של המדינה. הפנייה נענתה כבר על-ידי הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, צרפת. "פעולותיה הצבאיות של רוסיה במחוז הבדלני דרום אוסטיה עלולות להשפיע על יחסיה עם האיחוד האירופי", נכתב בהודעה הרשמית שפרסמה צרפת.
ארה"ב לרוסיה: הסיגו את הכוחות
ייתכן שהמלחמה בקווקז תגביר את המתח הגבוה גם כך בין וושינגטון למוסקבה. לדברי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, על ארצות הברית לשאת באשמה למלחמה בשל הסיוע בחימוש שהעניקה לגאורגיה.
ארצות הברית קוראת לרוסיה להסיג מייד את כוחותיה מדרום אוסטיה, ולהיענות להצעת גאורגיה להפסקת אש. פקיד ממשל אמריקני אמר כי מוסקבה השתמשה בכוח מופרז, ועליה להסכים לתיווך בינלאומי עם טביליסי. עם זה ציין, כי גם גאורגיה אשמה בהתלקחות הקרבות. ארצות הברית אומרת כי רוסיה מתכננת לשלוח ספינות מן הצי שלה בים השחור אל החבל הבדלני אבחזיה הנאבק להינתק מגאורגיה.
מועצת הביטחון של או"ם שבה והתכנסה לדון בהחלטה הקוראת להפסיק את האש, לאחר שהצעת החלטה בנושא שעלתה אתמול לא צלחה. משלחת מטעם ארה"ב, האיחוד האירופי והארגון לשיתוף פעולה ולביטחון באירופה יוצאת הלילה לגאורגיה.
חילוץ היהודים
כמאתיים יהודים מתגוררים ליד אזורי הקרבות בגאורגיה, בעיר גורי. הסוכנות היהודית יצרה איתם קשר, הציעה להם סיוע והם מועברים לבירה טביליסי.
בתוך כך אישרו הרוסים כי כוחות צבא גאורגיה הצליחו להפיל שני מטוסי קרב של צבא רוסיה. הגאורגים טענו במהלך היום כי הצליחו להפיל עשרה מטוסים אך סגן הרמטכ"ל הרוסי, גנרל אנטולי נוגוביסטין, אישר כי שניים בלבד הופלו. הוא לא פירט היכן או מתי הצליחו הגאורגים להפיל את המטוסים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מורדים אבחזים נלחמים בגאורגיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם להם תהיה ועדת חקירה? ל"ת
וינוגרד  |  10/08/08 10:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מזהירים: גברים שמנים נוטים יותר לסבול מגידולים אגרסיביים וכן מהישנות הסרטן לאחר הניתוח
איציק וולף
הסאנדיי טיימס הבריטי מדווח כי הגנרל מוחמד סולימאן שחוסל בשבוע שעבר העביר לחיזבאללה טילים מתקדמים נגד מטוסים    המערכת המתקדמת עלולה לסכן את העליונות האווירית של ישראל בלבנון כשתהפוך למבצעית
איריס פרחי
בשנת 1998 ירתה בעלת מוסך בבעליו של מפעל לייצור משקאות קלים, הרגה אותו ופצעה את בניו    החודש, הצדדים התפשרו ונקבע שתשלם מיליוני שקלים פיצוי
איריס פרחי
החתן והכלה טענו שנגרמה להם עוגמת נפש וביקשו פיצוי    הנתבעת השיבה שהזוג לא פנה אליה בזמן אמת והתלונן באיחור    בית משפט פסק לזוג פיצוי נמוך יחסית
איריס פרחי
תבעה מחברת שטראוס אלפי שקלים בטענה שבנה נגעל מהשערה    בית המשפט דחה את התביעה ומתח ביקורת נוקבת על התובעת שהגישה תביעה מיותרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il