X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקראת שובם של העגורים לארץ החליטו החקלאים שלא לאפשר "האכלה תיירותית" של העגורים, לאחר שאלו מחסלים את היבול "אין הצדקה שקבוצה מצומצמת של חקלאים תאלץ להזין אותם בעל כורחה"
▪  ▪  ▪
לא נאפשר "האכלה תיירותית" של העגורים

25 נציגי ישובים בעמק החולה החליטו כי לא יאפשרו "האכלה תיירותית" של העגורים הנודדים לאזורם. בכינוס חרום שקיימו, גמרו אומר להרחיק את העגורים משדות העמק עם הגיעם לארץ, אם לא יימצא מימון לתוכנית מקפת להסדרת שהותם בחולה.
הבעיה החלה כאשר האורחים לרגע הפכו לאורחים של פגע. בעבר, העגורים לא נהגו כלל להתעכב בעמק החולה, אך שינו את נוהגם זה בעקבות הפיתוח באזור, ובעקבות ההצפה המחודשת של החולה.
זמיר כרמי, מרכז התארגנות גידולי השדה בעמק החולה, אמר שהעגורים הם אורחים של כל עם ישראל לתקופת החורף. "לא ייתכן שקבוצה מצומצמת של חקלאים תצטרך לשאת על גבם את הוצאות שהותם מתוך הגידולים שנועדו לפרנסתם. יש תוכנית כוללת שמקובלת על כל גורמי שמירת הטבע והחקלאים, הבעיה היא מימון התוכנית", אמר כרמי.
גם נוחי דנקנר מנסה לסייע
העגורים השוהים בעמק החולה מהווים את האטרקציה התיירותית המרכזית בעונת הסתיו בגליל העליון, ומושכים לאזור מאות אלפי ישראלים, שמניבים הכנסות נאות למסעדות, לבעלי הצימרים ואטרקציות תיירותיות אחרות. מי שסובלים מכך הם החקלאים, אשר תובעים יישום תוכנית כוללת להסדרת שהות העגורים בהשתתפות משרדי הממשלה, וגורמי התיירות האזוריים וזאת בנוסף לסכום שהקציבו החקלאים לתוכנית. קבוצת איי.די.בי, בראשות נוחי דנקנר, נרתמת בשנים האחרונות לעזרת הפרויקט כחלק מעזרתה לצפון, אולם בסיוע חשוב זה אין די ללא עזרת הגופים הציבוריים.
לדברי כרמי, הסדרת שהותם של העגורים בחולה בנויה משני מרכיבים: מהאכלה שלהם באזורים המתאימים באגמון החולה ומשמירה על השדות, כך שהעגורים יתרכזו באזורי ההאכלה. "מי שחושב שיוכל להסתפק ב'האכלה תיירותית' של העגורים לחדוות המבקרים, בעוד שבפועל את הסעודה האמיתית הם יעשו אחר כך אצלנו בשדות טועה, ויגרום לכך שלא תהיה פינה שקטה עבור העגורים בכל העמק,אלא ההפך מכך. בשנים האחרונות הנחנו שיובילו אותנו בכחש, וכל המעמסה נפלה על כתפינו, אולם בינתיים התבגרנו ובכוונתנו לשמור על מקור פרנסתנו".

תאריך:  10/08/2008   |   עודכן:  10/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
5 חדרים ברמת אביב - 2.62 מיליון שקל    4 חדרים באשדוד - 1.05 מיליון שקל
עומר כרמון
יועצו של אריאל שרון: יעקב נמרודי היה איש העסקים הישראלי הראשון שמכר נשק לממשלת גאורגיה    נמרודי טוען: המטרה הייתה השגת מידע על גורלו של רון ארד    בסופו של דבר קיבל נמרודי דלק
דרור מרום
ההנהלה טוענת בתגובה לעיצומי העובדים היום כי "נציגיהם בחרו בדרך של עיצומים על פני דרך של הידברות"    המשרדים בעפולה, הקריות ורעננה, יהיו סגורים    מרכזי המידע 103 של אזורים אלה פועלים במתכונת שבת - וכך גם הטיפול בתקלות
דרור מרום
גם פעילות הבנקים אינה מתנהלת    הדולר המשיך לעלות בסוף השבוע והגיע לרמה של 3.58 שקל
יפעת גדות
חולים הנוטלים תרופות מסוימות יחד עם סימבסטין במינונים גבוהים נמצאים בסיכון לסבול מפגיעה נדירה בשרירים שעלולה לגרום לאי ספיקת כליות או למוות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il