X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המכירה תשאיר את חברת נידר בעלים חלקי במגרש בנק לאומי דרש למכור את המגרש בעיסקת מזומנים, אך בקשתו נדחתה הנאמן: נגיע להסדר עם לאומי הנכסים האחרים של נידר ימכרו בעסקאות מזומן
▪  ▪  ▪
מתחם הולילנד בירושלים

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר (יום ג', 12.8.08) את בקשת הנאמנים של חברת הנדל"ן נידר, שנקלעה לקשיים, למכור בעיסקת אחוזים את הנכס העיקרי של החברה, מתחם הולילנד בירושלים. כן אושרה בקשתם של הנאמנים למכור את ארבעת הנכסים האחרים של החברה, בעסקאות מזומן.
בנק לאומי, הנושה העיקרי של נידר, דרש למכור את המגרש בעיסקת מזומנים, אך בקשתו נדחתה. עם זאת, קבע היום השופט חיים שפירא, כי המכירה תעשה בתיאום עם בנק לאומי, שיש לו שיעבוד ראשון על המגרש. ל-Nfc נודע, כי התכנית הוגשה לבית המשפט ואושרה - ללא תיאום מוקדם עם בנק לאומי.
הנאמנים הם עוה"ד אמיר ברטוב ויעקב אמסטר. מיתחם הולילנד מיועד לבנית 264 דירות יוקרה ו-1,000 מ"ר מסחרי, ושויו נאמד ב-180 עד 260 מיליון שקל.
מכירת מיתחם הולילנד בעיסקת אחוזים היא לטובת הבעלים, חברת נידר: בעיסקה מעין זו, נשארת חברת נידר בעלים חלקי של המגרש. היא תבנה את מגדלי דירות היוקרה יחד עם הקונה, והתמורה תתחלק בין הצדדים על פי האחוז שיקבע במכרז.
בעיסקת מזומנים, לעומת זאת, יהיה הקונה בעלים יחד, ב-100%, של המגרש, והוא יוכל לבנות עליו כרצונו, תוך הוצאת חברת נידר מכל בעלות או השפעה עליו. לכן, החלטת בית המשפט מהיום היא לטובת בעליה של חברת נידר, משפחת רחמין מירושלי
עו"ד ברטוב הסביר היום, כי מכירת המגרש בעיסקת אחוזים היא גם לטובת בנק לאומי והנושים האחרים: על פי הערכת מקורות בענף, תגיע תמורת המכירות של הדירות ל-600 מיליון שקל, ותמורת עיסקת האחוזים תנוע בין 40% ל-50%. לדוגמא, בעיסקה לפי 40% תקבל נידר 40% מתמורת המכירה של הדירות, כלומר 240 מיליוןשקל, ולאומי יקבל את היתרה, 360 מיליוןשקל. חובות נידר ללאומי עומדים על 235 מיליון שקל, כך שברור שעיסקה כזו תכסה את כל החוב ואף תותיר עודף.
מצד שני, יש לציין: ראשית, אין בטחון שתמורת המכירות תהיה 600 מיליון שקל. שנית, בעיסקת מזומנים מקבל הבנק את הכסף מיד, ואילו בעיסקת אחוזים הוא מקבל אותו בהדרגה במשך שנים, ועליו לנהל במשך זמן ארוך חשבון לחובותיה של נידר.
עו"ד ברטוב אמר עוד היום, כי הוא מעריך, שאפשר יהיה להגיע להסדר עם בנק לאומי על עיסקת אחוזים, תוך העברת תמורה במזומן ללאומי. הוא אמר כי יש כמה אפשרויות להסדיר זאת, והנאמנים ידונו על כך עם הבנק. בנק לאומי לומד את החלטת בית המשפט, ויגיב עליה במידת הצורך.
בית המשפט אישר היום גם למכור בעסקאות מזומן את ארבעת נכסי הנדל"ן האחרים של החברה: מגרש לדירות ברעננה, בעלות חלקית על מגרשים לא-גדולים לבנית דירות בקרית אונו ובחולון, ומשרדים ב"'קרית הלאום" בראשון לציון.
בית המשפט קיבל היום שלש בקשות נוספות של הנאמנים: פירסום מודעה הקוראת לנושי החברה להגיש הוכחות חוב; תשלום משכורות לעובדי נידר, שחלקם נקלע למצוקה בשל קשיי החברה; הסמכת הדירקטורים של החברה לחתום על הדו"חות הכספיים ל-30 ביוני.

תאריך:  12/08/2008   |   עודכן:  12/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר: מתחם הולילנד ימכר בעיסקת אחוזים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם החלק של אולמרט ?
המתחם המושחת  |  12/08/08 20:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת ספורט 5
הצמד, אחת התקוות הגדולות למדליה ישראלית, לא התאושש מפיגור 6:4, 5:4 והודח ע"י קלמנט ולודרה מצרפת וגרם לעוד מפח נפש במגרשי הטניס בבייג'ין    התקווה האחרונה: שחר פאר וציפי אובזילר בזוגות
אלעזר לוין
15 בניינים של 4 דירות    דירת גן נמכרה ב-1.25 מיליון שקל    דירת גג נמכרה ב-1.37 מיליון שקל    גלגולו של מגרש
משה ריינפלד
ועדת הערר המחוזית חייבה ועדה מקומית לדון בבקשה להיתר בנייה גם בלי חתימה של המינהל, לאחר שהמינהל סירב לחתום בשל מחלוקת קניינית
איציק וולף
בעקבות הודעת נציגי האוצר כי שכר הלימוד לסטודנטים יעלה החל מן השנה הקרובה מזהירים נציגי הסטודנטים כי יחדשו את המאבק בשל מה שהגדירו "הפרת כל ההתחייבויות השלטוניות הברורות שניתנו להם"
עומר כרמון
יועצת התקשורת של שר התחבורה והמתמודד בבחירות המקדימות בקדימה: "שאול מופז סבור שיש לבנות אמון בין הצדדים במשך שנים, ורק אז ניתן יהיה להגיע לפתרון"    "הוא תומך בהסדר ביניים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il