X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי אחוז נמוך מהאנשים במשקל תקין סבלו מחילוף חומרים לא תקין לעומת אחוז גבוה בקרב אלו שסבלו מעודף משקל והשמנה שהיו בריאים מבחינה מטבולית
▪  ▪  ▪
פיזור השומן בגוף [צילום: AP]
השמנה במשקל נורמלי?
יפעת גדות
שכיחות האנשים עם כמות שומן גוף גבוהה למרות משקל נורמלי היא גבוהה יחסית * רבים מאנשים אלו סובלים מחריגויות מטבוליות * משקל גוף אינו הדרך היחידה להגן מפני בעיות בריאות הנגרמות מקילוגרמים עודפים * משקל גוף הוא כלי מאוד לא חד ואינו קנה מידה אמין להשמנה או לבריאות ברמה האינדיבידואלית
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
סכנה לבריאות - בזלילה ולא בשומן

   יפעת גדות
שומן סביב הלב - גורם סיכון עיקרי

חוקרים רבים מאמינים כי השמנה, סוכרת ומחלות לב הם 'קרובי משפחה'. כעת, שני מחקרים חדשים מצביעים על כך שמשקל בלבד לא תמיד קובע את הסיכון של אדם לסבול מבעיות קרדיווסקולריות (של הלב וכלי הדם) ובעיות של חילוף חומרים.
אחד המחקרים, מאוניברסיטת טובינגן שבגרמניה, הראה כי משתתפים שמנים, שהיו עדיין רגישים לאינסולין, לא היו שונים ממשתתפים במשקל נורמלי בהבט של גורמי סיכון קרדיווסקולריים כמו רגישות לאינסולין והתקשות דפנות העורקים. בנוסף, החוקרים גילו כי אנשים שמנים עם עמידות לאינסולין סבלו מכמות שומן רבה יותר בשרירי השלד ובכבד לעומת אנשים שמנים שלא סבלו מעמידות לאינסולין. אצל אותם אנשים עם עמידות לאינסולין זוהתה גם התקשות של דפנות עורקי הראש, סימן מוקדם לגורם סיכון למחלות לב - טרשת עורקים.
מחקר נפרד שבוצע בקולג' לרפואה אלברט איינשטיין שבניו-יורק ניסה גם הוא לבחון את הרעיון כי המשקל בלבד הוא שקובע את הסיכון למחלות לב. החוקרים גילו כי 23.5% מהאנשים הבוגרים במשקל תקין סבלו מחילוף חומרים לא תקין. מצד שני, 51.3% מאלו שסבלו מעודף משקל ו-31.7% מאלו שסבלו מהשמנה היו בריאים מבחינה מטבולית.
לדברי החוקרים' הנתונים מראים כי חלק ניכר מהאנשים הסובלים מעודף משקל ומהשמנה בארצות הברית בריאים מבחינה מטבולית, בעוד שחלק ניכר מהאנשים במשקל תקין דווקא סובלים ממספר חריגויות של חילוף חומרים.
מחקר קודם בתחום הראה כי דרך פיזור השומן בגוף, בנוסף להשמנה הכוללת, הם שמשפיעים על הסיכון של אדם למחלות לב וסוכרת. אלו הסובלים משומן סביב קו המותניים נמצאים בסיכון גבוה יותר לעמידות לאינסולין ולבעיות קרדיווסקולריות.
תאריך:  13/08/2008   |   עודכן:  13/08/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הסרט שלימד רבים אמיתנו בגיל כל כך צעיר, כמה העולם יכול להיות מקום אכזרי
יפעת גדות
התעמלו על בסיס קבוע
עידן יוסף
בני הישיבות יצאו לחופשה    לרוב הם יוצאים לטיול ללא הדרכה מתאימה ואחר כך נזקקים לחילוץ    זק"א ו"איחוד הצלה" בפרויקט משותף להגברת המודעות: "מטיילים ושבים הביתה בשלום"
עידן יוסף
לפני חצי שנה שיגר הרב אהרן ליב שטיינמן מכתב למנהיגי גאורגיה והגדירם כ"שלטון והנהגה של חסד"    הבוקר, באמצע המלחמה עם רוסיה, פנה ראש הממשלה הגיאורגי לקבל את ברכה מהרב, שבירך את הקהילה היהודית והעם בגאורגיה    ברכת הרב ניתנה בדיוק בשעה בה הכריזה רוסיה על הפסקת אש
איציק וולף
שר הביטחון ציין כי למרות ההחלטות הקשות שיש לקבל - חובה על מדינת ישראל לעשות כל מהלך אפשרי על מנת שהחייל החטוף יחזור חי ושלם לביתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il