X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ריט 1 קנתה מאלי טהרי 7,140 מ"ר משרדים במגדל רסקו ב-117.5 מיליון שקל טהרי ירויח על העסקה כ-9 מיליון שקל ריט 1 ניסתה כבר אשתקד לרכוש את המשרדים – אך הפסידה במכרז
▪  ▪  ▪

חברת ריט 1, בשליטת לואי נואי מאנגליה, רכשה אמש (12.8.08) מאלי טהרי 10 קומות משרדים, 7,140 מ"ר, במגדל רסקו, רחוב פריש 3 בת"א. היא תשלם 117.5 מיליון שקל. העסקה שות-ערך ל-4,570 דולר למ"ר (כולל חלק יחסי בחניות) – מחיר שיא לעסקה בענף המשרדים בישראל.
טהרי קנה במאי אשתקד את המשרדים מחברת תכן של הקיבוצים ב-95 מיליון שקל (22 מיליון דולר לפי שער של 4.30 שקל לדולר), כך שיש לו רווח ברוטו של 22.5 מיליון שקל. הרווח נטו נמוך בהרבה: מהרווח ברוטו יש לנכות בחשבון מס רכישה 5% (4.75 מיליון שקל), הוצאות מימון כ-5%, שכר טירחה והוצאות כ-2%, ומס שבח של 25% על הרווח מעסקת המכירה לריט 1. הרווח נטו נע כנראה סביב 9 מיליון שקל, לפני הוצאות אחזקה שוטפות של הנכס.
ריט 1 קנתה את הקומות 1, 8-7, 16-11 ו-18. כן רכשה 235 חניות מקורות. ריט השתתפה במאי אשתקד במכרז שהוציאה חברת תכן של הקיבוצים, בעלת הקומות, למכירתן. היא הציעה אז 92 מיליון שקל, אך הגיעה רק למקום השלישי, אחרי טהרי שהציע 95 מיליון שקל ואמות השקעות שהציעה 93.5 מיליון שקל. תכן מכרה את הקומות כדי לפרוע חלק מחובותיה לבעלי אג"ח, שעמדו על 400 מיליון שקל.
ריט הקפיצה את המחיר ב-25.5 מיליון שקל
לואי נואי החליט באחרונה, שהוא רוצה לרכוש את הקומות "בכל מחיר" ולצרפן למערך בנייני המשרדים שלו. לכן הציע היום לשלם 25.5 מיליון שקל יותר ממה שהציע לפני שנה ורבע. זאת, למרות שהקומות, המושכרות כולן, מכניסות רק 7.7 מיליון שקל בשנה, תשואה נמוכה של 6.5%.
עם זאת העסקה כדאית לריט 1: היא תשלם כמעט מיד 72% ממחיר העסקה, תקבל חזקה ב-72% מהשטחים, ותממן את התשלום מהלוואה בנקאית בריבית 5.3%, כך שיש לה מרוח של 1.2% בין הריבית לדמי השכירות. בעוד כשנה תשלם ריט 1 את היתרה, תקבל חזקה ביתר השטחים, ותממן את התשלום כנראה באותה צורה.
10 הקומות מושכרות לכ-20 שוכרים, חלקם עורכי דין. כמעט כל החוזים הם עד 2011, חלקם עם אופציות להארכה. ריט 1 מתכננת לטווח ארוך: היא מצפה שבשנת 2011 תוכל להשכיר את המשרדים בדמי שכירות גבוהים בהרבה.
ריט 1: בנייני משרדים ברעננה, הרצליה ות"א
ריט 1 היא בעלת שורת בנייני משרדים באיזורי הביקוש העיקריים בארץ. המתחם הגדול ביותר שלה הוא 53% ממתחם אמדוקס ברעננה, 85,000 מ"ר, שקנתה אשתקד בכ-350 מיליון שקל. בבעלותה גם בית ישפאר בהרצליה פיתוח, 10,000 מ"ר, שקנתה ב-95 מיליון שקל. בבעלות החברה גם 4,900 משרדים ברמת החי"ל תל אביב, 7,500 מ"ר משרדים בהרצליה ועוד.
שותף במתחם כיכר המדינה
אלי טהרי הוא בעל רשת חנויות אופנה בארה"ב, ובשנים האחרונות נכנס לעסקי נדל"ן בישראל. לפני כשלוש שנים קנה מחברת קלדש את בית ציוני אמריקה, ברחוב פריש 1 בת"א, בכ-6 מיליון דולר. בבעלותו גם כמה ממגרשי ככר המדינה בצפון תל אביב; הוועדה המחוזית לבניין ערים אישרה בימים אלו לטהרי ושותפיו לבנות על המגרשים שלושה מגדלי מגורים בני 40 קומות. טהרי קנה גם וילה למגוריו בכפר שמריהו.

תאריך:  13/08/2008   |   עודכן:  13/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת-שיא: 4,570 דולר למ"ר משרדים בת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
המנכ"ל, עמוס שפירא, "אני מרוצה מהתוצאות שלנו במיוחד לאור הסביבה התחרותית והמשך שחיקת המחירים"
משה ריינפלד
חברת הפלדה הרוסית נובוליפצק, בבעלות המיליארדר ליסין, רכשה את יצרנית צינורות הפלדה הגדולה בארה"ב, ג'ון מנילי, ב-3.5 מיליארד דולר
יפעת גדות
מחקר חדש מראה כי הפער בין בריאותם של הנשואים לעומת של אלו שלא נישאו הולך ומצטמצם, במיוחד אצל גברים
יפעת גדות
מטען צד שהונח בצד הדרך התפוצץ כשאוטובוס נוסעים עבר במקום העיר הייתה מלאה באנשים ולכן במקום פצועים רבים
עידן יוסף
הרשות השנייה קונסת תחנת את תחנת הרדיו שלה בערבית בגין תשדירי המרדה נגד המדינה    "לדעת": להגביר את הפיקוח ולבדוק חשד לפלילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il