X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ענקית המסחר באינטרנט מתכננת לרכוש כשליש ממניות החברה המקבילה בדרום קוריאה Gmarket כדי להתחרות בעסקי יאהו בקוריאה ובסין
▪  ▪  ▪
Gmarket. עוד ענקית [צילום: AP]

ענקית המסחר האלקטרוני eBay מגבירה את מאמצי ההתפשטות שלה ליבשת אסיה. החברה, שמרכזה בסן חוסה שבקליפורניה, מתכננת לרכוש את מניות המיעוט ענקית המסחר האלקטרוני הקוריאנית Gmarket, ששוויה בשוק נאמד ביותר מ-400 מיליון דולר.
על הרכש המתוכנן נמסר (יום ג', 13.8.08) שבועיים לאחר ש-eBayשיגרה מכתב ליו"ר הוועדה לסחר הוגן בדרום קוריאה והודיעה לו כי היא מעוניינת לרכוש את חלקו של בעל המניות הגדול ביותר בחברה, היו"ר קי היונג לי. "אף שעדיין לא נחתם או הושג חוזה מוגמר בקשר לדיונים, הוגשה בקשה ראשונית", אומרת eBay בהודעתה. לי מחזיק ב-36.4% ממניות השליטה.
רכישת חבילת המניות תסייע ל-eBay להרחיב את פעילותה באסיה. כמו חברות רבות בארה"ב, ניסתה eBay פעמים רבות לחזור על הצלחותיה בארה"ב ובאירופה גם באסיה, שבה יש קשרים הדוקים בין המתחרים המקומיים לבין הגולשים.
הצעד גם יסייע ל-eBay לעמוד בתחרות של יאהו בשוק המסחר האלקטרוני באסיה. יאהו רכשה ב-2006 10% מ-Gmarket ויש לה נתח של 40% בעלי באבא, החברה האם של אתר המסחר האלקטרוני הגדול ביותר בסין.
החלטת eBay תואמת את האסטרטגיה שלה לרכוש חבילות של מניות, שיכולות לסייע לה להרחיב את עסקי המכירות שלה לשווקים חדשים. ל-eBay יש כיום חבילה של 18.7% באתר הקניות הדרום-אמריקני הגדול MercadoLibre. יותר מ-41% מפדיון המכירות של eBay בא מעסקים שרכשה, בייחוד מענקית התשלומים באינטרנט PayPal.
זוהי פעם שנייה ש-eBay פועלת לרכוש חבילת מניות מיעוט בחברה אסיאנית. eBay כבר מחזיקה ב-49% מ-Tom Online חברת אינטרנט סלולרי סינית, במתכונת Skype.
מאבק משפטי בארה"ב
ל-eBay אין לפי שעה תוכניות לרכוש את כל Gmarket. עם זאת, השתמשה בעבר eBay במניות מיעוט כמנוף להשתלטות עתידית. החברה נאבקת כעת בבית משפט בארה"ב נגד אתר האינטרנט המסווג Craigslist סביב מה ש-Craigslist מגדיר כניסיון עויין של eBay להפוך את מניות המיעוט שבידיה לרכישה.
גולשי eBay מכרו באמצעותה ברבעון השני של 2008 סחורות ביותר מ-927 מיליון דולר. החברה קיבלה 35.7 מיליון דולר עמלות על מכירות אלה. הרווח הנקי שלה, הכולל הכנסות מפרסומת באתר שלה ומפריטים אחרים, היה ברבעון השני 15.4 מיליון דולר.
הממונה על המיזוגים ב-eBay, לוריין מק'דונו, אמרה השנה כי החברה מחפשת עסקות רכש כדי לחזק את עסקי שיווק הסחורות שלה. בתחילת השנה הסתכם המאזן שלה ב-5 מיליארד דולר, והיא מקווה ליצור 2.4-2.3 מיליארד דולר נוספים עד סוף 2008.

תאריך:  14/08/2008   |   עודכן:  14/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירי נבו
התקווה הגדולה של המשלחת נראה כבוי ב-3 הקרבות שלו בסין והודח על-ידי אלוף העולם מברזיל, לוצ'יאנו קוראה, בבית התנחומים    קודם לכן ניצח את דמונטפקון הצרפתי והפסיד להולנדי הנק חרול
יפעת גדות
התעמלות בחוץ יכולה להיות קשה כשהטמפרטורות מרקיעות שחקים. כדי למנוע בעיות כתוצאה ממזג האוויר החם שתו כמות מספקת של נוזלים, לבשו ביגוד מתאים והגבילו את משך הפעילות
עומר כרמון
סאאקשווילי: מי שמקבל כאן את ההחלטות בענייני מלחמה ושלום הם ישראלים    לא ידוע לי שישראל הפסיקה לשלוח נשק לגאורגיה    בקרוב יגיעו ספינות אמריקניות ויסירו את המצור
יפעת גדות
מחקר שכלל עשרות אלפי משתתפים הראה כי אלו שהקפידו על חמישה הרגלים בריאים היו בסיכון נמוך לכל סוגי השבץ, ובסיכון נמוך עוד יותר לשבץ איסכמי
משה ריינפלד
סקרים כלכליים מלמדים שהתוצר המקומי הגולמי במדינות גוש האירו ירד ברבעון השני של 2008, זו פעם ראשונה מאז נכנס המטבע האירופי למחזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il