X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרקליטות המדינה הודיעה כי בשל המועד לדרישה המחודשת לחקור מחדש את הזרמות הכספים לטובת בחירת אהוד ברק לראשות הממשלה, זהות הדורש לעשות זאת, שמואל לוי, ומעורבותו הפלילית בפרשה - אין בסיס מספק לחקירה מחודשת
▪  ▪  ▪
לא ייחקר מחדש [צילום: פלאש 90]

פרקליטות המדינה הודיעה (יום ה', 14.8.08) כי לא תפתח מחדש את תיק החקירה בעניין העמותות שאליהן זרמו כספי תרומות לקמפיין הבחירות של אהוד ברק לראשות הממשלה.
במכתב ששלח המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, יהושע למברגר, לעורכת דינו של אחד המעורבים בפרשה, שמואל לוי, אחד הנחקרים בפרשת עמותות ברק, נטען כי דבריו של לוי, אשר דרש לפתוח מחדש את החקירה, "אינם מהווים בסיס מספיק, המצדיק בחלוף זמן כה רב, פתיחת תיק החקירה בעניין עמותות ברק". זאת "לאור מעורבותו הדומיננטית והעיקרית של לוי במעשים פליליים חמורים, המניע, והעיתוי ליוזמה".
לוי נחקר בשנת 2000 כחשוד בפרשת העמותות ואף שמר על זכות השתיקה. על-פי המידע שבידי הפרקליטות "ללוי יש ענין אישי-כלכלי בהפעלת לחץ על אהוד ברק, וזאת בשל סכסוך אזרחי בינו לבין מפלגת העבודה, שאת מקורותיו הוא תולה בטענה מרמה שהוא מייחס לאהוד ברק". יתרה מכך, העיתוי בו בחר למסור את גרסתו "המפלילה" נגד אהוד ברק, שמונה שנים וחצי מפתיחת החקירה, תוך שהוא מתנה את עדותו בקבלת טובת הנאה, "מעלה חשד לבנוגע לאמינות גרסתו".
הפרקליטות מציינת כי מדובר היה בתקופת הבחירות הישירות לראש ממשלה וכי במוקד סגירת התיק עמד קושי משפטי של טענת "הסתמכות", לפיה האיסורים הפליליים הקבועים בחוק, אינם חלים על מועמד לראשות הממשלה. קרי, שאלת תחולת חוק מימון המפלגות על הבחירה הישירה לראשות הממשלה הייתה "לוטה בערפל".
תיק עמותות ברק נסגר לפני כחמש שנים בעילה של "חוסר ראיות מספיקות". זאת לאחר שמעורבים רבים, בהם גם שר הרווחה דהיום, יצחק הרצוג, שמרו על זכות השתיקה. תחילת הפרשה, בדיקת מבקר המדינה על תוצאות ביקורת חשבונות הסיעות לתקופת הבחירות לכנסת ה-15 ולראש הממשלה.
המבקר פרסם בינואר 2000 כי "ננקטה שיטה שלפיה הוזרמו כספים לעמותות אשר היה בפעילותן לתרום אם במישרין ואם בעקיפין, לקמפיין הבחירות. מבין העמותות היו כאלה שהוקמו בתקופת הבחירות או לקראתן, ולנגדי עיני מייסדיהן עמד לפחות כאחד היעדים, הסיוע לאהוד ברק להבחר. עמותו אחרות הוקמו קודם לכן, ולא מלכתחילה למטרה זו, אך 'גוייסו' למטרה לקראת הבחירות". המבקר קבע אז כי "מקור הכספים אותם הוציאו העמותות הללו הוא באנשים מרכזיים במטה 'ברק לראשות הממשלה', עו"ד יצחק הרצוג וטל זילברשטיין, שהיה מנהל הקמפיין של 'ישראל אחת' לבחירת ראש ממשלה".
בעקבות הדוח, הורה אז היועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בחקירה פלילית נגד מספר סיעות בחשד לביצוע עבירות על חוק מימון המפלגות ובכללן סיעת "ישראל אחת" בראשות אהוד ברק. כאמור, בנובמבר 2003 התיק נגנז נגד מרבית החשודים ובכלל נגד אהוד ברק בעילה של "חוסר ראיות מספיקות".

תאריך:  14/08/2008   |   עודכן:  14/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיק עמותות ברק לא ייפתח
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
זמן אוניברסלי מול זמן פוליטי
ע. סובול  |  14/08/08 16:47
2
חצי מליון דולר במזומן
ולא חוקרים ??!!!  |  14/08/08 16:53
3
ברק הפסיק לאיים על אולמרט...
יד-רוחצת-יד  |  14/08/08 18:36
4
במוסר עסקינן
בעז שדמות  |  15/08/08 13:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
גרדיאן: חברה בבעלות אוסטרלית מחדשת את כריית הזהב במכרה הסקוטי הנטוש קורוניש, אך צפויה לה בעיה: המכרה נמצא בתוך פארק לאומי
משה ריינפלד
לאחר שאקסטרטה הציעה לרכוש מכרה פלטינה, החליטה כנראה חברת הכרייה הגדולה בעולם BHP לרכוש את ענקית הפלטינה אימפלה
עומר כרמון
מומחי צבא אמריקנים: ישראל הצליחה לנטרל את מערכות הנ"מ הרוסיות בסוריה, אך רוסיה לא הצליחה לנטרל את מערכות הנ"מ של צבא גאורגיה    ישראל איימה על רוסיה: יש לנו פיתוח סודי שמנטרל את מערכות הנ"מ שלכם
אייל דרורי
אייל דרורי קפץ ראש לקרקלה, בר שהוא גם בריכה או בריכה שהיא גם בר, וניסה על הדרך להגשים איזו פנטזיה מוכחשת    הוא גילה מציל עם טעם מוסיקלי משובח ופתרון בר קיימא לשריטה העמוקה שלו
מחלקה ראשונה
המקום עליו נשאלתם במהלך השבוע האחרון הוא בית זיבנברג    בתחילת השבוע יפורסמו שמות הזוכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il