X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בריטיש איירווייז ואמריקן איירליינס חתמו על ברית תעופה ענקית בקווים הטרנס-אטלנטיים, שתכלול גם את איבריה, פינאייר וחברת תעופה ירדנית
▪  ▪  ▪
שיתוף פעולה להקמת ענק תעופה טרנס אטלנטי

ענק תעופה הוקם בקווים הטרנס-אטלנטיים. חברת התעופה הבריטית בריטיש איירווייז (BA) וחברת התעופה האמריקנית אמריקן איירליינס (AA) חתמו (יום ה', 14.8.08) על ברית תעופה, שתאפשר להן לתכנן יחד מחירים, קווים ולוחות זמנים. הברית תכלול גם את חברת התעופה הספרדית איבריה, המתמזגת עם החברה הבריטית.
העסקה, שנועדה לצמצם את עלויות הדלק ולהתגבר על ההאטה הכלכלית, עדיין טעונה אישור של ממשלת ארה"ב, שכן החוק בארה"ב אוסר בעלות זרה על חברת תעופה אמריקנית. כמו יצטרכו שלוש החברות לשכנע את רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב ובאירופה כי העסקה אינה מפירה את חוקי איסור הקרטל.
על-פי ההסכם העסקי, ישתפו שלוש החברות פעולה בטיסות בין ארה"ב, מכסיקו וקנדה לבין מדינות האיחוד האירופי, שווייץ ונורווגיה.
בחודש שעבר פתחה בריטיש איירווייז בשיחות מיזוג עם איבריה, אף שהעסקה ביניהן עדיין לא הושלמה. בנוסף, אומרות החברות המשתתפות בברית כי חברת התעופה הפינית פינאייר וחברת התעופה הירדנית רויאל ג'ורדניאן, שותפותיהן במסגרת ברית שיווק אחרת, ייכללו בבקשה לפטור אותן מחוקי ההגבלים העסקיים.
אם יקבלו חברות התעופה את האישור, יפעילו יחד 6,300 המראות ביום, ל-443 יעדים ב-106 מדינות. עיתוי הבקשה, שהיא השלישית של בריטיש איירווייז ושל אמריקן איירליינס, פירושו שאין לה סיכוי רב לקבל אישור של ממשל הנשיא בוש, וכי הכוונה היא שהממשל הבא ידון בה.
ברית דלתה/נורת'ווסט-אייר פרנס גדולה יותר
ההסכם העסקי המשותף יאפשר לחברות "להפחית את העלויות, למשוך לקוחות חדשים ולהקל את הלחץ של מחירי הדלק על התעריפים", נאמר בהודעה משותפת שפרסמו.
אישור דומה לפטור מחוקי האנטי-טראסט, הוענק באפריל 2008 לחברות התעופה האמריקניות דלתה ונורת'ווסט ולחברת התעופה הגדולה בעולם אייר-פרנס-קלמ. שתי החברות האמריקניות הודיעו על מיזוג ביניהן שייצור את חברת התעופה הגדולה בארה"ב, תואר שהיה עד כה של חברת אמריקן איירליינס.
אפילו אם תאושר ברית התעופה החדשה היא תהיה חברת התעופה השנייה בגודלה בקווים בין אירופה לארה"ב, ויהיו לה כ-18% מהמושבים, לעומת 25% שיש לחברה המורכבת מדלתה, נורת'ווסט ואייר פרנס-קלמ.
שינוי הנוף בעולם התעופה הוא הסיבה העיקרית להחלטת BA ו-AA לבקש שוב פטור מחוקי איסור הקרטל, לאחר שנדחו ב-1996. אפילו לפני הגשת הבקשה נתקלה הברית החדשה בהתנגדותו של סר ריצ'רד ברנסון, בעל חברת התעופה הבריטית ורג'ין אטלנטיק, המתחרה העיקרית של BA ושל AA בקווים הטרנס אטלנטיים היוצאים מנמל הית'רו שבלונדון.
BA/AA בשום אופן
ביום א' השבוע הודיעה ורג'ין על קמפיין שיווקי שיושקעו בו 6.5 מיליון דולר כדי להילחם בברית התעופה החדשה, ובכלל זה צביעת הסיסמה "AA/BA בשום אופן" על 34 מטוסיה. טענתו העיקרית של סר ריצ'רד היא ששתי החברות יתפסו את מחצית ההמראות והנחיתות בהית'רו. הוא שלח מכתבים לסנטורים ג'ון מק'קיין וברק אובאמה, המתחרים על נשיאות ארה"ב, הקוראים להם לדחות את העסקה אם ייבחרו. "חברות תעופה נאבקות בכל מקום במחיר הדלק הגבוה, אך הפתרון לבעיותיהן אינו צריך היות בהסכם אנטי-תחרותי שיוביל באופן בלתי נמנע לפחות תחרות ולתעריפים גבוהים יותר", כתב סר ריצ'רד.
בריטיש איירווייז ואמריקן אירליינס ניסו להקים ברית כזאת גם בשנת 2002 אך חזרו בהן לאחר שנאמר להן כי יהיה עליהן לוותר על זכויות נחיתה יקרות בנמל הית'רו. את בקשתן הראשונה לאישור ברית ביניהן הגישו ב-1996, בתגובה על הסכמים דומים בין נורת'ווסט ושותפתה ההולנדית קלמ לבין יונייטד איירליינס וחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה.
מאוחר יותר תיקנו שתי החברות את הצעתן וביקשו שתאושר בתוך חמש שנים, אך לבסוף ויתרו עליה לחלוטין, וטענו כי העלות תהיה גבוהה מדי.

תאריך:  14/08/2008   |   עודכן:  14/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחתמה ברית התעופה בריטיש-אמריקן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירי נבו
הג'ודוקא הנרגש, שנכשל בניסיונו לזכות במדליה קצת מבולבל לגבי העתיד: "הייתי מעט אדיש. אני לא רואה אותי פורש אחרי תחרות כל כך גרועה, אבל אי אפשר להתחייב"    מאמנו: "אריק היה חצי בן אדם"
איציק וולף
הוועדה לעניין הגנה משפטית והשתתפות בהוצאות משפטיות לנושאי משרה ועובדי מדינה אישרה לראש הממשלה החזר של 30,000 ש"ח על הוצאות ההגנה שהיו לו בדיוני ועדת וינוגרד    ראשי הוועדה ציינו שבאי-כוחו של אולמרט הודיעו שלא ייגבו ממנו סכום גדול יותר מהסכום שתאשר הוועדה
משה ריינפלד
חברת טלקום איג'יפט המחזיקה כיום במונופול על הטלפונים הקוויים תאבד אותו בספטמבר ומתכוונת לצאת למסעי רכש בחו"ל
אופיר בר-זהר
הערוצים צפויים להיפתח ביום שני הבא ויישארו כך עד סוף אוגוסט    בעיה נוספת: מחסור בממירים
רותי אברהם
פרקליטות המדינה הודיעה כי בשל המועד לדרישה המחודשת לחקור מחדש את הזרמות הכספים לטובת בחירת אהוד ברק לראשות הממשלה, זהות הדורש לעשות זאת, שמואל לוי, ומעורבותו הפלילית בפרשה - אין בסיס מספק לחקירה מחודשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il