קבוצת סווץ', יצרנית השעונים הגדולה בעולם, דיווחה (יום ו', 15.8.08) על הרווח תפעולי גדול מהצפוי במחצית הראשונה של של 2008. מניית הקבוצה השווייצית עלתה ביום המסחר האחרון בבורסת ציריך ב-3.2%. מראשית השנה ירדה המניה ב-24%, לעומת ירידה של 18% במניית החברה היריבה, רישמונט, יצרנית שעוני קרטייה.
הרווח התפעולי גדל בינואר-יוני 2008 ב-16% ל-593 מיליון פרנקים שווייציים (539 מיליון דולר), נאמר בהודעה שפרסמה הנהלת החברה בעיר ביל. העלאת המחירים של כמה מהדגמים סייעה לה להגדיל את הרווחיות ולהתגבר על התייקרות המתכות היקרות ושערי החליפין.
החברה, שעם מותגיה נמנים שעוני אומגה, צופה גידול במכירות וברווחיות במחצית השנייה של 2008, על-אף המשך התייקרות חומרי הגלם וההידרדרות בשוקי הכספים העולה לרבים מהבנקאים רוכשי השעונים היקרים במשרותיהם. בין הגורמים שסייעו לחברה להשיג רווח תפעולי במחצית הראשונה של השנה, הייתה הפחתת המסים בשווייץ. המכירות נטו של החברה עלו ב-8.6% ל-2.82 מיליארד פרנקים שווייציים.
הרווח הנקי של סווץ' ירד בינואר-יוני 2008 ב-9% לעומת המחצית המקבילה ב-2007 ל-416 מיליון פרנקים שווייציים. החברה רשמה בספריה הפסד של 120 מיליון פרנק בהשקעות פיננסיות, כגון מניותיה בקמעונאית השעונים הסינית סיניו הנגדלי. מניות החברה הסינית ירדו בשנה שהסתיימה ביוני ב-27%, והפחיתו את שוויה של הקבוצה השווייצית כולה ב-8.1%. הקמעונאית הסינית מוכרת מותגים כגון ז'ק דרוז, מתוצרת סווץ', ביותר מ-160 חנויות בסין. חברת התכשיטים לואי וואיטון מחזיקה אף היא במניות בחברה הסינית, המתכננת להגדיל עוד השנה את מספר חנויותיה ל-220.
פיחות הדולר ביחס לפרנק מעיק על המכירות המניות של סווץ', רישמונט, ויצרניות אחריות של מוצרי יוקרה, רושמות ירידות מחשש לירידה בביקוש למוצרים יקרים - מבגדים ועד יין - עם ההאטה הכלכלית והפיטורים בחברות הפיננסיות.
הביקוש באסיה מעודד את מכירות סווץ', וזאת בזמן שהצריכה בארה"ב מואטת והדולר נחלש. שווייץ מייצאת כעת יותר שעונים לצרכנים הסינים ביבשת ובהונג קונג מאשר לארה"ב. המותג אומגה הוא השעון הרשמי של המשחקים האולימפיים בבייג'ין.
קבוצת סווץ' כנראה לא תגדיל את מכירותיה בכל 2008 בשיעור הגידול של 2007 בגלל פיחות הדולר לעומת הפרנק השווייצי, מסר מנכ"ל הקבוצה ניקולס הייק. פדיון המכירות של הקבוצה ב-2007 גדל ב-18% לעומת השנה הקודמת.
יצוא השעונים ורכיביהם משווייץ גדל במחצית הראשונה של 2008 ב-15%, לעומת 16% בכל 2007. כך עולה מנתוני הפדרציה של תעשייני השעונים בשווייץ. השעונים העולים יותר מ-3,000 פרנקים שווייציים לפריט היו המוצר שמכירותיו גדלו מהר יותר. מכירות הדגמים שנמכרו ב-3,000-200 פרנק, ירדו.
החברה השווייצית דיווחה על גידול של 16% ברווח התפעולי שלה במחצית הראשונה של 2008 ועל מכירות בסך 2.82 מיליארד פרנקים שווייציים
קבוצת סווץ', יצרנית השעונים הגדולה בעולם, דיווחה (יום ו', 15.8.08) על הרווח תפעולי גדול מהצפוי במחצית הראשונה של של 2008. מניית הקבוצה השווייצית עלתה ביום המסחר האחרון בבורסת ציריך ב-3.2%. מראשית השנה ירדה המניה ב-24%, לעומת ירידה של 18% במניית החברה היריבה, רישמונט, יצרנית שעוני קרטייה.
הרווח התפעולי גדל בינואר-יוני 2008 ב-16% ל-593 מיליון פרנקים שווייציים (539 מיליון דולר), נאמר בהודעה שפרסמה הנהלת החברה בעיר ביל. העלאת המחירים של כמה מהדגמים סייעה לה להגדיל את הרווחיות ולהתגבר על התייקרות המתכות היקרות ושערי החליפין. החברה, שעם מותגיה נמנים שעוני אומגה, צופה גידול במכירות וברווחיות במחצית השנייה של 2008, על-אף המשך התייקרות חומרי הגלם וההידרדרות בשוקי הכספים העולה לרבים מהבנקאים רוכשי השעונים היקרים במשרותיהם. בין הגורמים שסייעו לחברה להשיג רווח תפעולי במחצית הראשונה של השנה, הייתה הפחתת המסים בשווייץ. המכירות נטו של החברה עלו ב-8.6% ל-2.82 מיליארד פרנקים שווייציים.
הרווח הנקי של סווץ' ירד בינואר-יוני 2008 ב-9% לעומת המחצית המקבילה ב-2007 ל-416 מיליון פרנקים שווייציים. החברה רשמה בספריה הפסד של 120 מיליון פרנק בהשקעות פיננסיות, כגון מניותיה בקמעונאית השעונים הסינית סיניו הנגדלי. מניות החברה הסינית ירדו בשנה שהסתיימה ביוני ב-27%, והפחיתו את שוויה של הקבוצה השווייצית כולה ב-8.1%. הקמעונאית הסינית מוכרת מותגים כגון ז'ק דרוז, מתוצרת סווץ', ביותר מ-160 חנויות בסין. חברת התכשיטים לואי וואיטון מחזיקה אף היא במניות בחברה הסינית, המתכננת להגדיל עוד השנה את מספר חנויותיה ל-220.
פיחות הדולר ביחס לפרנק מעיק על המכירות המניות של סווץ', רישמונט, ויצרניות אחריות של מוצרי יוקרה, רושמות ירידות מחשש לירידה בביקוש למוצרים יקרים - מבגדים ועד יין - עם ההאטה הכלכלית והפיטורים בחברות הפיננסיות.
הביקוש באסיה מעודד את מכירות סווץ', וזאת בזמן שהצריכה בארה"ב מואטת והדולר נחלש. שווייץ מייצאת כעת יותר שעונים לצרכנים הסינים ביבשת ובהונג קונג מאשר לארה"ב. המותג אומגה הוא השעון הרשמי של המשחקים האולימפיים בבייג'ין.
קבוצת סווץ' כנראה לא תגדיל את מכירותיה בכל 2008 בשיעור הגידול של 2007 בגלל פיחות הדולר לעומת הפרנק השווייצי, מסר מנכ"ל הקבוצה ניקולס הייק. פדיון המכירות של הקבוצה ב-2007 גדל ב-18% לעומת השנה הקודמת.
יצוא השעונים ורכיביהם משווייץ גדל במחצית הראשונה של 2008 ב-15%, לעומת 16% בכל 2007. כך עולה מנתוני הפדרציה של תעשייני השעונים בשווייץ. השעונים העולים יותר מ-3,000 פרנקים שווייציים לפריט היו המוצר שמכירותיו גדלו מהר יותר. מכירות הדגמים שנמכרו ב-3,000-200 פרנק, ירדו.