X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוברו של הנשיא מושארף מכחיש את הידיעות שהנשיא יתפטר בקרוב פרשנים אומרים שהוא נותר בלי תמיכת הצבא שהיה המשענת העיקרית שלו
▪  ▪  ▪
כבר לא מאחורי הנשיא [צילום: AP]

מפקד צבא פקיסטן, הגנרל אשפק פרווז קיאני, שהתמנה לתפקידו בידי הנשיא פרווז מושארף, ואמור לעמוד לימין הנשיא במאבקו נגד הדחתו בפרלמנט, נטש את פטרונו. קיאני החליט לשמור על ניטרליות והניח למושארף לבחור בין התפטרות לבין הליכי הדחה בפרלמנט שיש לו סיכוי רב להפסיד בהם. עם זאת, הכחיש דוברו של מושארף כי הנשיא יתפטר בקרוב.
"איני יודע היכן הם מקבלים את הדיווחים האלה", אמר הדובר רשיד קורשי. "אני שומע אותם חודשים". הנשיא עצמו אמר (יום ו', 15.8.08) לתומכיו הפוליטיים כי לא יפרוש וימשיך להיאבק נגד הליכי ההדחה, מסרה תחנת טלוויזיה באיסלמאבאד.
מפקד הצבא הודיע לשני הצדדים כי הוא מעוניין שהעימות בין מושארף, בן 65, לבין מפלגות הקואליציה, ייושב בלא מהומה פומבית. עמידתו של קיאני מהצד פירושה שהצבא, שהעלה את מושארף לשלטון ב-1999 בהפיכה צבאית, לא יתמוך בשום שימוש בסמכויותיו לפזר את הפרלמנט משום שהדבר עלול לעורר מהומות ברחובות.
הצבא אינו רוצה להתייצב לימינו של נשיא לא-פופולרי נגד העם", אומר גנרל (בדימ.), טלעת מסעוד, המשמש יועץ פוליטי באיסלמאבאד. "הוא זקוק לתמיכת העם בלחימתו".
נראה שקיאני גם לא יניח למתנגדי מושארף להעמידו לדין ברגע שיפרוש על ביצוע ההפיכה משום ש"הדבר יגרור את הצבא לפוליטיקה, אומר פרשן אחר.
עמדות עצמאיות
הגנרל קיאני, שלעתים רחוקות מדבר בפומבי ומסרב להתראיין, הוכיח את עצמאותו עוד בשנה שעברה, בעת ששימש ראש המודיעין, כאשר סירב לתמוך החלטת מושארף לפטר את נשיא בית המשפט העליון. הפיטורים עוררו גל מחאות והיטו רבים מהפקיסטנים נגד הנשיא. לפני הבחירות בפברואר שהעלו את מתנגדי מושארף לשליטה בפרלמנט, הורה קיאני לקציניו לנתק כל קשר עם הפוליטיקאים משום שבכל העימותים הפוליטיים הקודמים הואשם הצבא בבחישה בקלחת.
החלטת הצבא לנטוש למעשה את מושארף עשויה לשים קץ לתשע שנותיו על הבימה העולמית, שהייתה עדה להתרחבות הכלכלית של פקיסטן בקצב שנתי של 7.5% מאז 2004. תחת הנהגת מושארף הייתה פקיסטן לאחת מבעלות הברית המוסלמיות החשובות של ארה"ב במלחמתה נגד הקיצונים המוסלמים, לרבות אל-קאעידה.
סירובו של הצבא להתערב עשויה גם לסייע להפשיר את הקיפאון סביב גורלו של מושארף ששיתק את הקואליציה השלטת מאז הביסה אותו בבחירות בפברואר. נואז שריף, שמושארף הדיח מראשות הממשלה בהפיכת 1999 ואסיף אל-זרדרי, האלמן של בנזיר בוטו, שהודחה אף היא מראשות הממשלה, עומדים בראש שתי המפלגות הגדולות ומובילים את המסע להדחת הנשיא.
צבא פקיסטן, שבו משרתים 550,000 חייל הוא המוסד החזק ביותר של פקיסטן. 14 ממפקדיו עלו לאחר מכן לשלטון במדינה. הצבא שלט בפקיסטן יותר ממחצית מ-61 שנות ההיסטוריה שלה. מושארף היה מפקד הצבא כאשר תפס את השלטון, ולאחר שדאג ב-2001 לבחירתו לנשיא, העביר את הפיקוד על הצבא לידי קיאני, עקב לחצים מבית ומחוץ.

תאריך:  15/08/2008   |   עודכן:  15/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
מחקרו של הבריטי ג'יימס יוז על אוסף הציורים הפורנגרפיים של הסופר היהודי-צ'כי מעורר האשמות שהוא מתחסד, רודף סנסציות ואנטישמי
אלעזר לוין
תשלם 70.25 מיליון דולר ותגיע לשליטה מלאה בחברה
שמרית טסה
כן, זה אפשרי! מרגוט ושמואל קדרון הם ההוכחה החיה לכך    הזוג קדרון נשואים 55 שנה וחוגגים את ט"ו באב בארוחה רומנטית ובאהבה גדולה, מאז שנת 1953
משה ריינפלד
החברה השווייצית דיווחה על גידול של 16% ברווח התפעולי שלה במחצית הראשונה של 2008 ועל מכירות בסך 2.82 מיליארד פרנקים שווייציים
טל לוי
מתחילת השנה עלה המדד ב-3.5%    כעת עומד קצב עלייה המחירים השנתי על 5% - הרבה מעבר ליעד האינפלציה הממשלתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il