X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בחירת לוגו, בישוף קתולי לשעבר, שמה קץ ל-61 שנות שלטון יחיד של מפלגת ימין, במדינה הנחשבת לאחת העניות והמושחתות באמריקה הלטינית
▪  ▪  ▪

פרננדו לוגו, בן 57, בישוף קתולי לשעבר, הושבע (יום ו', 15.8.08) לנשיא פרגוואי. בכך הסתיימו יותר מ-60 שנות שלטון יחיד של מפלגת הימין קולורדו במדינה הדרום אמריקנית. בנאום לפני רבבות אזרחים באסוניסיון הבירה, הבטיח הנשיא החדש לעקור את השחיתות מהשורש ולבצע רפורמה בקרקעות.
לוגו, שנבחר לנשיאות באפריל שעבר, אמר כי "המשימה של שינוי פרגואי אינה בלתי אפשרית". חילופי השלטון הם האחרונים בסדרת ניצחונות של מועמדי השמאל במאריקה הלטינית.
הקואליציה הקרויה "הברית הפטריוטית לשינוי", שבראשה עמד לוגו, הצליחה לאחד את מפלגות האופוזיציה, האיגודים המקצועיים והתנועות החברתיות כדי להנחיל בבחירות שהתקיימו ב-20 באפריל 2008 למפלגת קולורדו בראשות הנשיא היוצא ניקנור דוארטה את תבוסתה הראשונה אחרי 61 שנות שלטון כמפלגה יחידה במדינה, התקופה הארוכה ביותר של שלטון מפלגה אחת בכל העולם. לוגו זכה ב-40% מהקולות, וגבר על ששה מועמדים אחרים.
שמונה מנהיגים ממדינות היבשת נמנו עם הנכבדים שנכחו בטקס ההשבעה. לוגו לבש חולצה לבנה, בלי עניבה ונעל סנדלים. הוא נאם מבימה גדולה בחזית הקונגרס, בשפות ספרדית וגואראני, שהיא שפת הילידים. גם ההמנון הושמע פעמיים, בכל אחת מהשפות.
הנשיא החדש אמר: "היום פרגוואי נפרדת מהמוניטין של השחיתות, נפרדת מהאדונים הפיאודליים המעטים של העבר".
האפיפיור נתן ביולי את ברכתו ללוגו, ואישר את פרישתו מכהונתו הדתית. הוותיקן, המתנגד להשתתפות אנשי דת בתפקידים פוליטיים, סירב עד אז לקבל את התפטרותו מכהונת הבישוף, וטען כי כהונה דתית היא לכל החיים.
לוגו רמז כי יחתור למצוא דרך ביניים בין מדיניותם הרדיקלית של נשיא ונצואלה הוגו צ'אבז ודומיו לבין נתיב שמאל-מרכז שנקטו נשיא ברזיל לואיס אינסיו לולה דה סילווה ונשיאת צ'ילה מישל באשלה. "אני במרכז, כמו החור בפונצ'ו", אמר.
מלחמה בעוני ובשחיתות
בראיון ל-BBC אמר לוגו כי 100 הימים הראשונים לנשיאותו יוקדשו לדיווח לעם על התוכניות של ממשלתו להפחתת העוני הקיצוני במדינה. על-פי סקר של קרן המטבע הבינלאומית, כמעט 36% מ-6.1 מיליון תושבי פרגוואי חיים בעוני. "אנו נמצאים במדינה הרוסה, חסרת מוסדות. הדבר הראשון שנדרוש הוא חזרה לתפקוד הנורמלי והמוסדי של המדינה", אמר בראיון. "תהיה גם התקפה חזיתית על השחיתות שהיא הסרטן השוחק את החברה כולה".
ארגון טרנספרנסי אינטרנשיונל, העוקב אחרי שחיתות המשטרים בעולם, דירג את פרגוואי כאחת המדינות המושחתות ביותר בעולם. מסע הבחירות של לוגו התמקד בצורך ברפורמה קרקעית, שצריכה, לדבריו, להיות תהליך משולב ולא רק חלוקה מחדש של הקרקע.
עוד נושא חשוב שיעסיק את הממשל של לוגו יהיה היחסים עם השכנה הגדולה ברזיל, שעימה היא מתפעלת את הסכר ההידרואלקטרי הענקי איטאיפו. הנשיא החדש אמר כי הוא רוצה לשאת ולתת מחדש על האמנה שלפיה פרגואי מוכרת בחזרה לברזיל עודפי חשמל מתחת למחירי השוק.
לוגו מקבל לידיו משק של 11 מיליארד דולר, עם עודף תקציבי של 0.5% מהתוצר המקומי הגולמי. קרן המטבע הבינלאומית אומרת כי הגאות ביצוא פולי הסויה תגדיל השנה את התוצר המקומי של פרגוואי ב-5%, אחרי גידול של 7% ב-2007. המטבע של פרגוואי, הגווראני, התחזק ב-7.4% מאז בחירתו של לוגו ל-3,990 גווראני לדולר. הנשיא החדש ביקש מדיוניסיו בורדה, שר האוצר בממשלתו של דוארטה עד 2005 לחזור לתפקיד.

תאריך:  15/08/2008   |   עודכן:  15/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרננדו לוגו הושבע לנשיא פרגוואי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הסבלים ועובדי הקבלה יפסיקו כנראה את העבודה בסוף השבוע הבא בנמלי התעופה רבים באנגליה ושביתה צפויה גם ברכבת התחתית בלונדון
משה ריינפלד
סגן הרמטכ"ל הרוסי אמר שהעסקה להקמת בסיס אמריקני ליירוט טילים בפולין וציוד צבא פולין בטילי פטריוט לא תוכל לעבור בלא עונש
משה ריינפלד
הלן קלרק ובעלה ניסו שעתיים במזג אוויר סוער לבצע החייאה במדריך שלהם לטיפוס הרים שלקה בהתקף לב, אך הוא מת והשניים פונו ברכב    [קלרק בצילום ארכיון: AP]
אמיתי זיו
פרטנר מקימה חנות מוזיקה מקוונת בהשקעה של מיליוני דולרים    תציע עשרות אלפי שירים לועזיים ועבריים, קליפים ואלבומים מלאים
מאיה חסון
בעלי בית"ר ירושלים הסכים לצעד בתום פגישה עם אבי לוזון שרוצה להכניס תקרת שכר של 20 מיליון דולר    מטעם גאידמק נמסר: "מסיבה זו הוא מחויב להתחיל את ההכנות לעונה הבאה מעכשיו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il