X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא גאורגיה ומזכירת המדינה האמריקנית חתמו על הסכם הנשיא אינו מרוצה רייס טוענת שההסכם יעיל מדבדב: אסור לגאורגיה לקבל ריבונות על דרום אוסטיה
▪  ▪  ▪
סקשווילי, רייס. הסכם [צילום: AP]

נשיא גאורגיה מיכאיל סקשווילי ומזכירת המדינה האמריקנית קונדוליזה רייס, חתמו (יום ו', 15.8.08) על הסכם שלום בטביליסי. מיד לאחר מכן הצהירה רייס כי על כל החילות הרוסיים לצאת את גאורגיה ללא שהייה.
סקשווילי היה מסוייג כשחתם על ההסכם ואמר בנוכחותו של הדיפלומט האמריקני הראשי כי המערב נהג בדרכים שהזמינו את פלישתה של רוסיה. רייס אמרה כי היא בטוחה שנשיא רוסיה דמיטרי מדבדב יתום על מסמך זהה. סקשווילי אמר כי הוא "לעולם לא יכנע" לרוסיה. "אנחנו מתעסקים עם אנשים שמתעבים כל מה שאנושי", אמר סקשווילי בהתייחסות לפלישתה של רוסיה. לגבי ארה"ב, סקשווילי אמר שהמערב שלח איתות הרסני לרוסיה בכך שסירב לצרף את גאורגיה לברית נאט"ו.
סקשווילי לא היה מרוצה מהחתימה על הפסקת האש והתנצל על רגשנותו: "אני מתנצל על כך שאני מביע רגשות כאלה, אבל אני חש הרבה רגש". רייס אמרה כי זו דרך טובה להחזיר את כל הכוחות למצב טרום-מלחמתי. עוד אמרה, כי ההסכם מחייב את רוסיה להסיג את כל כוחותיה מגאורגיה באופן מיידי. סקשווילי הוסיף ואמר כי העסקה אינה גמורה וכי חייבים לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע התנהגות דומה של רוסיה בעתיד. אף-על-פי שרוסיה נתנה את הסכמתה בדבר הפסקת אש מוקדם יותר השבוע, ההסכם איפשר לה לשמור על כוחות לשמירה על שלום, ומהר מאוד רוסיה ניצלה את הפריבילגיה שלה והחלה להתקדם לכיוון העיר גורי ולכבוש אותה.
נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, שהיה בדרכו לטקסס ביום שישי, אמר כי בזמן שהוא מחוץ לוושינגטון, הוא ישמור על קשר עם רייס ועם מזכיר הביטחון רוברט גייטס. "התנהגות מאיימת והפחדה אינם דרכים מקובלות להתנהל במדיניות חוץ במאה ה-21", אמר בוש.
בגאורגיה יש עדיין 100 אנשי צבא אמריקנים. חלקם מאמנים צבאיים וחלקם אנשי ביטחון בשגרירות. בינתיים נפגשה קאנצלר גרמניה אנגלה מרקל עם נשיא רוסיה מדבדב באתר הנופש סושי לחוף הים השחור ואמרה כי רוסיה נקטה צעדים לא פרופורציונליים בקשר לגאורגיה. מרקל הפצירה ברוסיה להסיג את כוחותיה והוסיפה כי נראה ששני הצדדים אשמים בקונפליקט. היא הייתה פתוחה לאפשרות שגאורגיה תוכל עדיין להצטרף לנאט"ו אולם דיפלומטים טענו שהסיכויים לכך מאוד קטנים כעת.
נשיא רוסיה מדבדב המשיך לדבוק בעמדת הקרמלין כי אין שום דרך שגאורגיה תוכל להשיג ריבונות מחודשת על דרום אוסטיה ואבחזיה. "יש צורך להשיב שלום לאזור כדי שאף אחד לא יכניס רעיונות אידיוטיים לראשו", אמר. "זו המטרה העיקרית של רוסיה היום".
על-פי ההסכם, רוסיה חייבת להסיג כוחותיה מגאורגיה אבל תוכל עדיין להשאיר נציגים רוסיים כדי לשמור על השקט בדרום אוסטיה ולבצע סיורים מוגבלים מחוץ לאזור. טיוטת ההסכם אינה דורשת מרוסיה לכבד את שלמותה הטריטוריאלית של גאורגיה, אלא מתייחסת לעצמאותה ולריבונותה של גארוגיה, כלומר מוסקבה אינה חייבת בהכרח לקבל את העבודה כי גאורגיה שלוטת בדרום אוסטיה ובמחוז הבדלני הגדול יותר, אבחזיה. נציגים אמרו כי הסטטוס הסופי של שני האזורים יטופל בידי מועצת הביטחון של האו"ם אשר מכבדת את גבולותיה הבינלאומיים של גאורגיה.

תאריך:  15/08/2008   |   עודכן:  18/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גאורגיה: הסכם חד-צדדי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מילה אחת על סקאשווילי טיפש ל"ת
אלכס לוין  |  15/08/08 20:52
2
כמו שחשבתי רוסיה עשתה  ל"ת
אצבע משולשת לרייס  |  15/08/08 23:16
3
הצבא הרוסי ממשיך בכיבוש
שעות ספורות אחרי   |  15/08/08 23:22
4
סאקאשווילי שקרן סיבך את גרוזיה ל"ת
יצחק דבאשווילי  |  16/08/08 02:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בחירת לוגו, בישוף קתולי לשעבר, שמה קץ ל-61 שנות שלטון יחיד של מפלגת ימין, במדינה הנחשבת לאחת העניות והמושחתות באמריקה הלטינית
משה ריינפלד
הסבלים ועובדי הקבלה יפסיקו כנראה את העבודה בסוף השבוע הבא בנמלי התעופה רבים באנגליה ושביתה צפויה גם ברכבת התחתית בלונדון
משה ריינפלד
הלן קלרק ובעלה ניסו שעתיים במזג אוויר סוער לבצע החייאה במדריך שלהם לטיפוס הרים שלקה בהתקף לב, אך הוא מת והשניים פונו ברכב    [קלרק בצילום ארכיון: AP]
אמיתי זיו
פרטנר מקימה חנות מוזיקה מקוונת בהשקעה של מיליוני דולרים    תציע עשרות אלפי שירים לועזיים ועבריים, קליפים ואלבומים מלאים
מאיה חסון
בעלי בית"ר ירושלים הסכים לצעד בתום פגישה עם אבי לוזון שרוצה להכניס תקרת שכר של 20 מיליון דולר    מטעם גאידמק נמסר: "מסיבה זו הוא מחויב להתחיל את ההכנות לעונה הבאה מעכשיו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il