X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קורס רבנים צבאיים. הרב אבי רונצקי
(ק)רבי זה הכי, אחי
הקורס הכי קדוש בצה"ל הסתיים בבה"ד 1 87 קצינים חדשים נוספו לשורות הרבנות הצבאית למסע הסיום שלהם הצטרף הרב הראשי לצה"ל - עם חגור ואפוד
רגע לפני חלוקת תגיות הצוער

חיילי ישיבות הסדר ותלמידי מכינות קדם-צבאיות מפנים פחות שאלות לרבנים הצבאיים, ומעדיפים לקבל מענה מרבניהם. הרב הצבאי הראשי אינו שבע-רצון מכך, ושואף להגיע ליעד אותו הציב לעצמו - שהרב הצבאי יהיה ה"מרא דאתרא" ואליו ינוקזו כל השאלות. כבר עכשיו, הוא אומר, ניתן לראות שינויים חיוביים בכיוון

מחלקה ראשונה
"דם חדש בעורקי הרבנות הצבאית"

עידן יוסף
ראשי ישיבות: רבנים צבאיים לא מגיעים לכל חייל

מחלקה ראשונה
"צה"ל מעדיף רבנים צבאיים ציוניים"

רב-נגד יצחק טאיטו, רס"ר המשמעת של בה"ד 1, נישא לפני ימים אחדים על כפיים. את הרנ"ג המיתולוגי בן ה-67 נשאו לצלילי שירים חסידיים קצביים פקודיו, חניכי קורס קצינים. "שבירת הדיסטאנס" הזו התאפשרה בעיקר הודות לאופיו של הקורס שזה עתה הסתיים, וצוין בחגיגה יום למחרת תשעה באב – קורס רבנים צבאיים.
87 מתוך 270
למיונים ניגשו כ-180 איש. רק 89 חניכים החלו את הקורס. חלקם עשו "היפוך השלמה", שלושה הורחקו, ובסופו של דבר 87 עמדו ברחבת המסדרים לקבלת האותות – סיכת מ"מ ודרגות סגן. אחד מהם נפצע במהלך הקורס ונזקק לניתוח. כן, זו אינה טעות. היה זה קורס קצינים לכל דבר שלא היה מורכב רק מישיבה בכיתות ממוזגות, אלא שהבחור נפצע בנסיבות שאינן קשורות ישירות לאימונים (מד"ס...). היה זה עוד פרק בסדרת החינוך שמעביר הרב הצבאי הראשי לצבא כולו – רב צבאי צריך להיות קרבי. ואכן, 72% מהם הם בוגרי יחידות השדה.
"חיבור הרבנים לשטח צריך להיות חלק אורגני מהצבא", אמר הרב הצבאי הראשי תא"ל אבי רונצקי. "רב צבאי צריך להשתתף בתורנויות, בשמירות, בסיורים, להיות מפקד מחסום - וזה חלק מהתפקיד הרבני, להיות בקשר תמידי עם החיילים".
הרב הראשי הצטרף למסע
הרב רונצקי עצמו הגיע למסע של הקורס. הוא נשא אפוד, ובגילו המתקדם צעד עם החניכים כמה קילומטרים. טווח הגילים של החניכים נע בין 23 והגיע ל-44 (30 בממוצע), חלקם ראשי ישיבות. חודש וחצי נמשך הקורס, שכלל תרגילים משותפים עם קצינים בני 21-20 - תרגילים בשטח בנוי ותרגילים בשטח פתוח.
לראשונה: קורס מלא בבה"ד 1
לראשונה התקיים טקס הסיום בבה"ד 1, בית הספר לקצינים, ולא בבה"ד 11 במחנה "ידין" בצריפין וזאת בעקבות שינוי שהונהג בשנים האחרונות. "רצינו שגם הרבנים יהיו שייכים למשפחת הקצינים", הסביר מפקד הקורס, סגן-אלוף הרב שמעון אלמליח.
מצה"ל נמסר כי תוכנית הקורס שונה יחסית מקורס הקצינים הרגיל, ונוסף לתכנים המאפיינים את מקצועות הקצונה – פיקוד ושליטה, חיילוּת, שדאות, ניווט והתמצאות במרחב הלחימה, קליעה, מנהיגות וערכיות כוללת התוכנית תכנים נוספים כגון: מבנה הרבנות הצבאית, למידה על עבודתם המתואמת של כל סגלי הרבנות הצבאית ועל המשימות הייחודיות שמוטלות על הרב הצבאי בגדוד. בנוסף, מוטלות על החניכים משימות כתיבה והרצאה בתחומי התודעה היהודית והציונית.
+10 רבנים לקבע
"זהו יום חג לא רק לרבנות הצבאית, אלא לכל הצבא כולו", אמר הרב רונצקי בנאומו בטקס הסיום. "רבנים צבאיים אלו, חלקם הגדול שימשו כלוחמים ביחידותיהם וכעת חוזרים לשמש כמפקדים באותן יחידות. הרבנות היא לא חיל כשאר החילות, אלא חיל חוצה-חילות. הרבנים הצבאיים שיתפרסו ביחידות יתנו חיזוק אמיץ למערכה הבאה. לכאורה נראה שיש ניגוד בין חיספוס הלחימה לבין הטהרה והרוחניות, אבל זה נכון אולי לצבאות אחרים, אבל לא לצבא ישראל שבו הקדושה היא חלק מהצבא.
מתוך כל החניכים שעברו את הקורס, יהיו בקבע עשרה ואולי מעט יותר. במהלך השנה יוכנסו עוד רבנים צבאיים לקבע. אולם עיקר הכוח יופנה ליחידות המילואים שם קיים חסר גדול ברבנים צבאים. רוב הרבנים משתייכים לציונות הדתית ומיעוטם חרדים.
מרא דאתרא
הרב הצבאי נדרש היום להשיב לשאלות חדשות שחלקן מגיעות מיחידות מיוחדות. נכון להיום, חיילי ישיבות הסדר ותלמידי מכינות קדם-צבאיות מפנים פחות שאלות לרבנים הצבאיים, ומעדיפים לקבל מענה מרבניהם. הרב הצבאי הראשי אינו שבע-רצון מכך, ושואף להגיע ליעד אותו הציב לעצמו - שהרב הצבאי יהיה ה"מרא דאתרא" ואליו ינוקזו כל השאלות. כבר עכשיו, הוא אומר, ניתן לראות שינויים חיוביים בכיוון.

[צילומים מהקורס: רזיאל זקבך וצוערי הקורס]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
[צילום: מחלקה ראשונה]
הרב אביחי רונצקי [צילום: דו"צ]
הרב אביחי רונצקי [צילום: דו"צ]
תאריך:  16/08/2008   |   עודכן:  21/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
(ק)רבי זה הכי, אחי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דוגמא
יהוידע  |  17/08/08 10:04
2
כל הכבוד לרבצ"ר
יוסי לוי  |  17/08/08 11:18
3
יפה לקרוא על השינוי לטובה ל"ת
קורא מתפעל  |  17/08/08 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תקף גם את לבני וברק: "שניהם צודקים - בדברים שהם מטיחים זה בזה"
עידן יוסף
ייראה באפריקה, באירופה ובאסיה    שיא הליקוי בשעה 23:11    [צילום: יצחק אלהרר/סקופ 80]
עידן יוסף
הרב שעמד בראש כת המתעללים כותב מהכלא בברזיל, ורומז על מותו הקרוב: "אולי יתקוף עלי השעה וליבי יפקע"    צילום חדש שנחשף לראשונה ממחיש את גודל הזוועה
עידן יוסף
הרב שמואל אליהו אוסר על גבר לשבת ליד נהגת ולהפך, מטעמי צניעות    בהלכות טיולים מפרט הרב את האסור והמותר בטיול ומזהיר מפני נסיעה עם אישה נידה ומהשתרכות עם אישה בסוף הטור    ועוד: על מעבר ליד כנסיות ("יעמוד עם גב מתוח אפילו שיכאב לו הגב")
משה ריינפלד
הנשיא האמריקני חלק על טענת רוסיה שהחבלים עשויים שלא להיות חלק מגאורגיה בעתיד, ואמר: הם גאורגיה עכשיו, אין מקום לוויכוח על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il