עוד לא בטוח שתהיה רכבת תחתית בתל אביב. כך עולה מהדוח הרבעוני של חברת הבנייה דניה סיבוס. החברה אומרת כי היא אומנם שותפה ב-40% בפרויקט לסלילת הרכבת, אולם עדיין אין "סגירה פיננסית", כלומר הסכמים עם בנקים וחברות פיננסיות למימון ההשקעה. דניה-סיבוס מבהירה כי זהו תנאי מתלה, כלומר בלי הסכמי מימון לא תהיה רכבת תשתית. בעיה נוספת היא, שהחוזים הסופיים טרם נחתמו.
ההשקעה ברכבת התחתית אמורה להגיע ל-2 מיליארד אירו, שהם כ-11 מיליארד שקל. חלקה של דניה סיבוס מגיע ל-800 מיליון אירו, שהם 4.4 מיליארד שקל. ברור, כי בהשקעה מעין זו, חיוני להבטיח מראש את המימון.
הרווח הנקי של דניה סיבוס ברבעון השני של 2008 הסתכם בכ-24.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 23 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות החברה בתחום הבנייה ברבעון השני הסתכמו בכ-445 מיליון שקל, גידול של כ-140% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות בתחום התשתיות ברבעון השני הסתכמו בכ-245 מיליון שקל, גידול של כ-26% מהרבעון המקביל אשתקד.
צבר ההזמנות של החברה בתחום הבנייה ליום 30 ביוני הסתכם בכ-3 מיליארד שקל, גידול של כ-540 מיליון שקל במהלך הרבעון. לאחר תאריך המאזן חתמה החברה על חוזה נוסף ב-84 מיליון שקל ברומניה. הפעילות בחו"ל, בעיקר ברוסיה, מהווה 30% מכלל פעילות החברה. לאחר תאריך המאזן סיכמה החברה על פרויקט בהיקף של 84 מיליון ש"ח ברומניה. הפעילות בחו"ל מהוה כ-30% מהכנסות החברה. דניה-סיבוס פעילה בעיקר בבית מגורים וקניונים ברוסיה וברומניה, בין היתר בחוזים קבלניים עם החברה-האם אפריקה ישראל.
לפני חודשיים מסרה דניה-סיבוס להפעלה קטע ראשון מכביש 431. עד היום השלימה 85% מהעבודה. החברה קיבלה מענק הקמה של 86 מיליון שקל בגין פתיחת הקטע הראשון. בשנת 2009 תקבל את עיקר המענק, כולל תשלום משתנה של 2 אגורות לכל ק"מ נסיעה בכביש.