X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גרטנר: עד 2013 צפויה אבטחת המידע המסופקת כשירות מבוסס-ענן לגדול פי שלושה ויותר במגזרים רבים; השימוש -peer-to-peer במחשוב עננים יהפוך את הארגונים לפגיעים יותר מול סיכוני אבטחה מסוימים בגלל ירידה בעלותן של תקיפות מסוג brute-force
▪  ▪  ▪

ליישומי אבטחת מידע המסופקים כשירות מבוסס-ענן תהיה השפעה דרמטית על התעשיה: רבים מהשירותים מבוססי ענן יגדלו בשיעור של פי שלושה ויותר ברבים ממגזרי האבטחה, כך לפי גרטנר, חברת המחקר והייעוץ לטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT).
מחשוב ענן מספק פתרונות
בכלי בקרה המיועדים לאבטחת מסרים, כמו כלים לאיתור/מניעה של דואר זבל ותוכנות זדוניות ביישומי מסרים מיידיים ודואר אלקטרוני, השירותים מבוססי ענן יהוו 20% מההכנסות כבר בשנת 2008, ועד שנת 2013 צפויים השירותים מבוססי הענן של כלי אבטחה למסרים, להוות 60% מכלל ההכנסות.
מחשוב עננים יאפשר לספק את הפונקציות ואת כלי האבטחה בדרכים חדשות ובאמצעות סוגים חדשים של ספקי שירות. הוא גם יאפשר לארגונים להשתמש בטכנולוגיות אבטחה ובטכניקות שעד היום נחשבו לא-כדאיות מבחינה כלכלית.
"היכולת הטבעית של מחשוב עננים להעניק רוחב-פס, אחסון ועיבוד מדרגי תוליד דרכים חדשות לספק פונקציות וכלי אבטחה, כמו גם סוגים חדשים של ספקי שירות", אומר קלי קוואנה, אנליסט ראשי בגרטנר. "היא גם תאפשר להשתמש בטכניקות ובטכנולוגיות אבטחה שנהיות כדאיות כלכלית רק עם מחשוב עננים. המשאבים המדרגיים המסופקים באמצעות הענן יהיו זמינים גם לאנשים המפתחים תקיפות המצריכות עיבוד אינטנסיבי, גם לאנשים המפתחים תקיפות נגד ספקי עננים, וגם לשניהם ביחד".
טוב למשתמשים ניידים
בגרטנר אומרים שהגידול בשימוש בשירותים מבוססי-ענן כדוגמת saleforce.com או Google Apps, משמעו שרבים ממשתמשי ה-IT הניידים ייגשו לשירותים ולנתונים העסקיים מבלי לעבור דרך הרשת הארגונית. זה יגדיל את הצורך של ארגונים להציב אמצעי אבטחה בין המשתמשים הניידים לבין השירותים המבוססים על ענן.
תכונה נוספת של מחשוב עננים תהיה היכולת להשיג יותר פונקציות או אמצעי אבטחה ארגוניים על-פי דרישה. לעתים קרובות ארגונים נאבקים להצדיק את הוצאות האבטחה השוטפות שלהם על פונקציות הנחוצות רק כדי להגיב על אירועים נדירים או בלתי צפויים. מחשוב עננים, לעומת זאת, יכול להפוך את סוגי השירותים הללו לזמינים בהתראה קצרה, בממדים המתאימים והמדויקים הנדרשים כדי להתמודד עם האיום הקיים.
בנוסף, מחשוב עננים יאפשר ליותר יצרניות להציע את שירותי ומוצרי האבטחה שלהן ולהתאים במהירות את תשתיות שירותי ה-IT, כמו רוחב פס, אחסון ועיבוד לדרישה הרלוונטית, כדי לספק את האבטחה כשירות על-פי דרישה. פונקציות אבטחה מסוימות כמו סריקת פגיעוּת, ניהול מידע ואירועי אבטחה, וניהול רישומים מאלצות את ספקית הטכנולוגיה לבצע פיתוחי תשתית משמעותיים כדי לספק את האבטחה כשירות.
מחשוב עננים, לעומת זאת, יאפשר לספקית לשנות את ממדי המשאבים ואת היקפם בהתאם לדרישת הלקוח, מה שינמיך את מחסום הכניסה לשוק שירותי האבטחה.
לחשוב גם על בעיות האבטחה
עם זאת, ג'ון פסקטור, סגן נשיא ואנליסט בכיר בגרטנר אומר שהשימוש -peer-to-peer במחשוב עננים יהפוך את הארגונים לפגיעים יותר מול סיכוני אבטחה מסוימים בגלל ירידה בעלותן של תקיפות מסוג brute-force. "עיבוד זול המבוסס על עננים יהפוך גם את הפריצה למפתחות הצפנה לקלה וזולה יותר, ויקל על העבריינים במציאת הנקודות הפגיעות בתוכנה, מה שיקל על הנוכלים המחפשים לנצל כל פרצה. לדברי פסקטורה, ארגונים יצטרכו לתת קדימות לאימוץ של טכנולוגיות הצפנה שיספקו מעבר קל למפתחות ארוכים יותר.
לדברי קוואנה, עם ההתפתחות של שירותי אבטחה מבוססי ענן יהיו ארגונים וספקים שירכבו על גל ההצלחה, ואילו אחרים יחמיצו את ההזדמנות. הזוכים הגדולים יהיו מותגי אבטחה אמינים ומוכרים שיוכלו להרחיב את המוצרים והשירותים שלהם כדי להעריך את תכונות האבטחה של תשתיות בסגנון עננים ולהעניק להן תוקף וספקיות של פונקציות IT, וכן ספקיות שירותי אבטחה שיוכלו ליישם ולנהל תכונות אבטחה עבור IT בסגנון עננים. לדבריו, ארגונים שישכילו להשתמש בשירותי אבטחה מבוססי ענן כדי לצמצם את עלות כלי האבטחה שלהם ולהתמודד עם אתגרי האבטחה החדשים שיגיעו יד ביד עם המחשוב מבוסס עננים יהיו הארגונים בעלי סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר.

תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
תאריך:  18/08/2008   |   עודכן:  18/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
ההערכות הן כי השנה תחול עלייה של 35% בביקוש למוצרי תיירות לחו"ל    היעדים המובילים - יוון וטורקיה, שבהן יבקרו כ-50 אלף ישראלים    עלייה בביקושים לסיציליה, ברלין ופרובאנס    הרמדאן מסתיים השנה בתקופה מקבילה, דבר שמביא לעלייה בביקושים גם במגזר הערבי
איציק וולף
רב סרן יוני שיינפלד, הכתב לענייני צבא וביטחון, ימונה למפקד והעורך הראשי של הביטאון הצבאי    העורך היוצא, רני רביב, ימונה לראש אגף ההסברה באגף כוח האדם בצה"ל
אלעזר לוין
דניה סיבוס מתריעה: עדיין אין הסכמים למימון הפרויקט בן 11 מיליארד שקל    החברה עברה מהפסד לרווח    נפתח קטע ראשון בכביש 431
משה ריינפלד
חברת כוח האדם הבריטית מייקל פייג' דחתה ניסיון של אדקו, חברת כוח האדם הגדולה בעולם, לרכוש אותה    אדקו אומרת שלא הרימה ידיים
עידן יוסף
מייק האקבי ביקר בכותל המערבי והטמין פתק    הפעם היה מי שדאג שהפתק לא ייגנב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il